Het 'grote' NAD topic

Started by tommi, February 12, 2016, 22:58:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

Mijn omzet (lees dienstverlening) vertienvoudigd de komende 3 jaar, komt best goed volgens mij ;)
Ik hoef er niet eens wat voor te doen, het komt gewoon aanwaaien :D lol

Imo heeft de waarde van het product niets met de instelling van de leverancier te maken. Het geeft hem alleen maar meer of minder rechtvaardiging financieel gezien.
Voor een kabeltje van 10 euro zal een leverancier dat ook doen, niet alleen bij audio componenten van vele duizenden euro's. Dan is het visie, een missie, dan laat de winkelier zien hoe hij tegen services aan kijkt, etc.

Het is een visie. Als je naar de waarde van het product gaat kijken is het meer een financiële beoordeling. En ook dat is volkomen terecht. Het is zijn / haar boterham.


Nogmaals, de serviceverlening hoort door de daadwerkelijke leverancier gedaan te worden. Alle andere dienstverlening door derden is een bonus, dat krijg je, daar heb je geen recht op, laat staan dat je het kan claimen als vanzelfsprekendheid!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

rkwinkel

Kun je nagaan hoe je omzet gegroeid was als je een iets andere strategie had gehanteerd. Kan je denk ik wel advies geven, tegen een schappelijke prijs  ;) Maar even los hiervan.

Imo heeft de waarde van het product niets met de instelling van de leverancier te maken. Het geeft hem alleen maar meer of minder rechtvaardiging financieel gezien.
Voor een kabeltje van 10 euro zal een leverancier dat ook doen, niet alleen bij audio componenten van vele duizenden euro's. Dan is het visie, een missie, dan laat de winkelier zien hoe hij tegen services aan kijkt, etc.

Juist met producten met een hoge marge hoort ook een service graad. Natuurlijk hoeft de winkelier dit niet te doen, en kan hij zich dat ook veroorloven mits hij een monopolie-positie heeft. Daarnaast
is de winkelier onderdeel van een keten (fabrikant tot en met consument). Juist met dit soort producten is een ketenbenadering relevant. Ik verwacht dat een geautoriseerde Dealer van een product in het hogere segment ook de service levert die verwacht wordt bij het imago van het product en nog veel belangrijker het verwachtingspatroon van de doelgroep. Nogmaals het gaat hier om doorsturen. Dit betreft een minimale inspanning van de winkelier. Daarnaast gaat het om een doelgroep die blijkbaar geld heeft voor dit soort zaken. De kans is groot dat deze klant in de toekomst meer zaken gaat afnemen (neem Atmos module), misschien een 4k tv etc. Dus die klant verspeel je dus door zo'n houding.

Nogmaals de leverancier hoeft het idd niet te doen, maar het past niet bij de huidige markt, product en doelgroep.







rkwinkel

Maar goed ik zet op dit verhaal even een slotje, aangezien wij er niet uit gaan komen en het duidelijk is dat je anders naar de wereld kijkt. Niks mis mee, maar niet echt van deze tijd.

chansig

Nou...ik vind jullie beide echte toppers hoor !!!!!!!!!!!!!!!

;D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

#104
Een laatste woord, dan ook van mij kant een slotje. Ik zeg niet dat ik niet met je eens ben, ik kan in grote lijnen wel met je eens zijn. Ik ben het niet eens dat jij als koper dat ook zo dwingend stelt,  dat de winkelier dat zou moeten doen!

Dat zijn 2 verschillende zaken imo!


Nu weer naar de "natte" zaken :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DVDmartinDVD

Er staat een review van de NAD M50.2 op alpha-Audio website.

Hij komt er niet zo heel erg voordelig uit qua prijs kwaliteit, jammer. Dit beïnvloed wel mijn volgende aankoop, dit wordt nu vrijwel zeker een M12 samen met mijn Auralic Aries.

Hopelijk komt volgende week een leen M12 die ik kan gaan testen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Roeru117

#106
Ik ben het wel met ze eens dat het niet echt een opvolger van m50 is met de ingebouwde schijven. Meer een combinatie van de m50 en de m52. Het zou mooi zijn als ze een pure streamer zouden maken zo rond de €2000,-. Dat zou een mooi alternatief voor bijvoorbeeld de Auralic zijn en een mooie toevoeging voor hun assortiment. NAD heeft verder geen streamer meer in het assortiment terwijl ze met bluOS wel hele mooie software in handen hebben
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

WDitters

Quote from: Roeru117 on April 15, 2017, 20:52:57
Ik ben het wel met ze eens dat het niet echt een opvolger van m50 is met de ingebouwde schijven. Meer een combinatie van de m50 en de m52. Het zou mooi zijn als ze een pure streamer zouden maken zo rond de €2000,-. Dat zou een mooi alternatief voor bijvoorbeeld de Auralic zijn en een mooie toevoeging voor hun assortiment. NAD heeft verder geen streamer meer in het assortiment terwijl ze met bluOS wel hele mooie software in handen hebben
Compleet mee eens. Ik ben ook om. Voor mij geen M50.2, hoe graag ik hem ook bovenop mijn M12 zou willen zetten. Ik ga geen 1500-2000 euro meer betalen voor M52 functionaliteit die ik niet nodig heb.. Mijn NAS met z'n 12Tb voldoet prima en kostte bij lange na geen 1500-2000 euro. Commerciële misser van NAD...

Sent from my SM-N9200 using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Roeru117

Quote from: WDitters on April 19, 2017, 08:32:14
Compleet mee eens. Ik ben ook om. Voor mij geen M50.2, hoe graag ik hem ook bovenop mijn M12 zou willen zetten. Ik ga geen 1500-2000 euro meer betalen voor M52 functionaliteit die ik niet nodig heb.. Mijn NAS met z'n 12Tb voldoet prima en kostte bij lange na geen 1500-2000 euro. Commerciële misser van NAD...

En daar ben ik het compleet mee eens. Alleen mijn nas heeft 'maar'  9TB opslag.  ;)

Ik denk dat ze de speler een verkeerde naam hebben gegeven. Nu lijkt het teveel een opvolger van de m50 terwijl het een heel ander soort apparaat is. Meer in de lijn van de aurender A10 en dergelijke.

Ik ben benieuwd of ze volgende maand op de high-end in München nog iets moois laten zien. Een m50.1: dezelfde looks en geen cd drive / harde schijven.  :music:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

WDitters



Quote from: Roeru117 on April 19, 2017, 09:17:49
Ik ben benieuwd of ze volgende maand op de high-end in München nog iets moois laten zien. Een m50.1: dezelfde looks en geen cd drive / harde schijven.  :music:

De cd mag er in blijven, evt zelfs sacd worden  voor de occasional rip enzo. De M52 opslag functionaliteit mag er uit...

Benieuwd of ik tzt de ironie ga kunnen benoemen. Een jaar geleden, bij de allereerste geruchten van de komst M50.2 heb ik naar Marco van NAD Nederland al een paar keer beargumenteerd dat het verstandig zou zijn een uitgeklede versie zonder Storage uit te brengen... Benieuwd of ik achteraf gelijk ga krijgen.. ;-)

Sent from my SM-N9200 using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

DVDmartinDVD

Ik betwijfel of ze een streamer gaan maken die hun eigen M50.2 zal gaan beconcurreren.

Er staat er wel al 1 te koop op een Duitse www.audio-markt.de voor 4K.

Vinden jullie die review mee of tegen vallen over de M50.2?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Roeru117

Ik vind de conclusie in de lijn der verwachting: mooie en goede speler maar erg aan de prijs, veel concurrentie en je hebt een behoorlijke dac nodig.

Wanneer er een echte opvolger van de m50 zou komen, dan zou ik deze zeker overwegen. Ik maak alleen gebruik van Android smartphones en tablets en dan is er erg weinig keuze in goede streamers. Je levert heel snel in gebruiksvriendelijkheid in en dat wil ik niet (ik ben niet de enige gebruiker).

Gewoon afwachten dus en in de tussentijd moet ik me maar 'behelpen' met de M12 en bluOS mdc.  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DVDmartinDVD

De M12 is toch een mooie dac?

Wat mij tegenviel is dat de M50.2 geen dvd/bd afspeel, waardoor de HDMI ook niet echt bruikbaar is.
Geen sacd.
Weergave geluid "iets" beter dan de M50.
Kwaliteit van streamen van b.v. Spotyfi, dat las ik niet terug bij die review.

En toch is de speler echt super mooi  :headbanging:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Roeru117

De M12 is een bijzonder mooie dac, dus daar ligt het zeker niet aan. Voor mij persoonlijk is de M50.2 helemaal niet interessant; mijn muziek staat op een NAS en cd's doe ik al meer dan 10 jaar niets meer mee (alleen nog soms in de auto). Daarom hoop ik echt dat ze toch een pure streamer uit gaan brengen. Zeg maar een BS Node 2 in de Masters lijn en niet alleen een Vault 2 zoals de M50.2. Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar een mens mag dromen...

NAD heeft nu, naar mijn mening, een gat geslagen in hun line-up doordat een goede streamer voor een relatief schappelijke prijs ontbreekt. Met de M50 hadden ze deze nog wel maar dat ontbreekt nu. Ik denk ook dat de M50.2 geen hardloper zal worden, maar het is wel een ideale oplossing voor de consument/audiozaak die niet veel snapt van/op heeft met een netwerk.

Dat de huidige Masters serie er prachtig uit ziet ben ik met je eens. Toen ik ze voor het eerst zag op de High-End show in 2014 was ik direct verkocht.  :wub:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

WDitters



Quote from: DVDmartinDVD on April 19, 2017, 12:17:13
Wat mij tegenviel is dat de M50.2 geen dvd/bd afspeel, waardoor de HDMI ook niet echt bruikbaar is.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. De HDMI uitgang is met een goede kabel veruit de beste aansluitmogelijkheid en verdient de voorkeur boven de rest.. Mits je DAC HDMI en i2s ondersteunt. De M12 doet dat..

Sent from my SM-N9200 using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

DVDmartinDVD

Quote from: WDitters on April 19, 2017, 20:13:08

Dat ben ik niet helemaal met je eens. De HDMI uitgang is met een goede kabel veruit de beste aansluitmogelijkheid en verdient de voorkeur boven de rest.. Mits je DAC HDMI en i2s ondersteunt. De M12 doet dat..

Sent from my SM-N9200 using Tapatalk

Bedoelde meer dat de HDMI uitgang later in het jaar met een software-update geactiveerd zou worden.

NAD kennende zal het wel wat langer duren ;)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Gisteravond bij een forum genoot geweest om de NAD M12 op te halen, die hier te koop stond.
Ik was al een tijd met me zelf bezig of het nut zou hebben om deze te intrigreren in mijn HT set up.

Ik had al aan mijn dealer gevraagd of het mogelijk was om er 1 te lenen, en dat kon.
Na een maand nog steeds niks gehoord te hebben, nog maar eens gebeld. Het zou nog wel een aantal weken gaan duren :(

Dus toen er hier 1 te koop stond heb ik deze op de gok gekocht met de hoop dat de M12 beter zou zijn dan de M17.

Bij thuiskomst gelijk aangesloten en ingesteld........

:clapping: :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging: :pompom:

Jemig wat een vooruitgang met stereo.

Ik vond het met de M17 al erg goed maar de M12 laat hier wel even een klasse hoger horen.
Veel ruimtelijker, betere plaatsing en ook veel beter in het mid naar hoog toe, dus zuiverder.

Hierdoor klinkt de Aries streamer alweer veel beter via coax laat staan via USB a-b die ik nog moet aanschaffen.

Vanmiddag even de M12 afstellen met surround via HT passtrough

Roel, bedankt dat je de keuze had genomen om de M12 te verkopen  :worship:



Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Roeru117

Martin, jij bedankt dat de M12 hebt gekocht. Fijn om te zien dat de NAD een goed nieuw huisje heeft gevonden en dat deze (boven verwachting? ) presteert. Hij is zeker in goed gezelschap.  :music:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DVDmartinDVD

Heeft iemand enig iedere hoe je een afstandsbediening op een ander kanaal kan zetten.

In de handleiding staat:

Zet in de M12 de kanaal op 1 (gedaan)

Druk op de afstandsbediening "amp" in en ingedrukt houden, type 1-1-0 in en enter.
Het lampje van "amp" zou moeten knipperen maar dat doet hij dus niet?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DofN

Gefeliciteerd met die fraaie M12! Welke EV heb je?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DVDmartinDVD

Quote from: doorofnight on May 14, 2017, 13:15:12
Gefeliciteerd met die fraaie M12! Welke EV heb je?

Bedankt,

De M22, de M12 staat tussen de M17 en de M22 in voor stereo.
De Aries en analoog uit van de OPPO zijn op de M12 aangesloten.

Het is wel genieten hoor met de M12 :)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

pvd_66

Waanzinnig mooie NAD set-up  :worship:
Gefeliciteerd  :clapping:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

DVDmartinDVD

Quote from: pvd_66 on May 14, 2017, 19:08:37
Waanzinnig mooie NAD set-up  :worship:
Gefeliciteerd  :clapping:

Bedankt, hier een foto

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

rkwinkel


pvd_66

Zo'n set staat veel mooier dan met mn AV8802a ...  ;)
Een M17 komt er nog wel  ;D
Het zijn gewoon supermooie apparaten  :worship:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest