Het 'grote' NAD topic

Started by tommi, February 12, 2016, 22:58:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

#50
Quote from: DVDmartinDVD on December 18, 2016, 14:02:29
Ik zal niet zeggen Dat de Primare minder is maar ik zou hier zeker eens naar luisteren.

Ik heb inderdaad met de M17 2x wat gehad. De eerste was een DOA die werd gelijk omgeruild, en de 2de ging na een jaar het aanraakscherm een eigen leven leiden door steeds naar het servíce menu te springen en weer terug. Ik heb de M17 ter reparatie aangeboden, na 5 weken kreeg ik hem weer terug met de mededeling dat zij niks zagen, er werd toen ook iets geroepen dat een kabel die naar het scherm ging vaker voor problemen zorgde, of de kabel vervangen was was niet uit de bon te herleiden. Eenmaal thuis en weer aangesloten kwamen de problemen weer terug. Mijn dealer heeft zijn best gedaan en heeft gezorgd dat ik binnen een paar dagen een hele nieuwe M17 zou krijgen. De heb ik nu 3 maandjes en deze werkt "nog" perfect.

Dag Martin,

Dank voor je eerlijke antwoord. Jouw ervaring staat niet op zich. Ik ben dat al een aantal malen tegengekomen. Gelukkig heb je een goede dealer die zijn taak serieus neemt, maar er zijn blijkbaar toch issues met de kwaliteitscontrole.

De vraag is waar je beter mee af bent. Een apparaat dat goed klinkt en goed blijft klinken of een apparaat dat nog beter klinkt, maar waar het even duurt voor je een foutvrij exemplaar te pakken hebt. Lastig.

Groet,

Willy

DVDmartinDVD

Er zijn wat verschillende NAD topics maar ik zet hier maar het laatste nieuws neer over de MDC modul voor o.a. De M17 de VM300 video 4K module. Bron AVS forum:

Hi again


My first impressions on VM300 with BluOS:

-VM300 with Blusound is working in M17.
-The Bluesound Kit is a USB Hub with KeyDonle, Bluetooth, WiFi receiver and spare USB.
-The KeyDongle also working without hub, in case you use only cabled LAN.
-Unfortunately the M17 Display is not showing any track information.
-Information is showing on display (HDMI Out)
-M17 remote only interacts on play/stop/volume on BluOS.
-Bluesound is completly independent, means no stop or play with stby or source switch.
-Volume in BluOS will set M17 Volume.





Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: WillyP on December 18, 2016, 15:54:44
Dag Martin,

Dank voor je eerlijke antwoord. Jouw ervaring staat niet op zich. Ik ben dat al een aantal malen tegengekomen. Gelukkig heb je een goede dealer die zijn taak serieus neemt, maar er zijn blijkbaar toch issues met de kwaliteitscontrole.

De vraag is waar je beter mee af bent. Een apparaat dat goed klinkt en goed blijft klinken of een apparaat dat nog beter klinkt, maar waar het even duurt voor je een foutvrij exemplaar te pakken hebt. Lastig.

Groet,

Willy

Ik had wel 1 van de eerste exemplaren dus het zou zomaar kunnen dat de nieuwere geen flaws hebben. En je hebt wel gewoon 5 jaar garantie!

Waar had je dat gevonden over die issues?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

WillyP

Martin,

Op meer plaatsen, al kan ik me niet alles herinneren.

a) In Stereophile staat een lovende recensie van Kalman Rubinson. Alleen werkt bij hem de aan/uit schakelaar van de M27 niet goed. Link:

http://www.stereophile.com/content/music-round-70#pzDwxru6xIh2zXUS.97

b) RickyDeg is overgestapt van de Primare SP33/A30.7 combi naar de NAD M17/M27. Hij was enthousiast over de Primare, maar vindt de NAD nog beter. Alleen moet bij hem de M27 omgeruild worden vanwege kuren. Zijn recensie staat op meer plaatsen, onder andere op:

http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1983193-nad-master-series-m17-processor-m27-power-amplifier-personal-review.html

c) Een andere opmerking is me bijgebleven, maar ik weet niet meer waar. Het ging om moderne processoren, te weten, de NAD M17, de Classé Sigma SSP en de Primare SP33. In de discussie mengde zich een dealer die gestopt was met het verkopen van NAD, juist vanwege de problemen en probleempjes met de kwaliteitscontrole.

In veel recensies wordt de NAD M17/M27 combinatie lovend beschreven. Het klinkt heel goed, het is mooi gemaakt, scherp geprijsd, en nog meer superlatieven. Daarom vind ik het jammer dat er toch problemen worden gemeld, duidelijk meer dan bij Classé en Primare, al kan dat te maken hebben met verkochte aantallen. Ik hoop dat het om startproblemen gaat, die inmiddels zijn opgelost.

Groet,

WillyP

DVDmartinDVD

Met de aan en uit schakelaar was voor mij in het begin even wennen. Maar je moet je vinger er op leggen en wachten tot hij vanzelf uit gaat. Maar met de 12volt gaat het vanzelf.

Dat het zo lang duurt met die MDC module is het voordeel dat je nu echt voorzien bent met de laatste techniek.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

WillyP

Op een audio show heb ik een tijdje zitten spelen met ik meen de M12. Aan/uit was geen enkel probleem, dat ging meteen goed. Alleen, het aanraakscherm was een drama. Dat deed het vaker niet dan wel. Maar goed, je weet natuurlijk niet wie er allemaal aan heeft gezeten op zo'n show.

Hoe dan ook, jij hebt inmiddels een goed werkende set en naar ik aanneem tot tevredenheid. Alleen de weg ernaartoe was niet altijd leuk. Ik weet nog niet of ik dat ervoor over heb.

Groet,

WillyP

WDitters

Aanraakscherm op mijn M12 is nooit een probleem geweest. Aan/uit ook niet ... Nu een jaar in gebruik. Hoop dat het zo blijft :-)
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

DVDmartinDVD

Aanraakscherm gebruik ik zelde, maar werkt wel gewoon.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

WDitters

Weet iemand al of BluOS op de nieuwe HDMI 2.0 MDC module met geintegreerde BluOS (apart te unlocken met code) kwalitatief beter klinkt dan de losse BluOS MDC module? Ik heb nu een M12 met losse HDMI-1 en BluOS modules en vroeg me af of daar verschil in zit ..
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

DVDmartinDVD

Denk je zelf dat de bluOs op de module beter is dan de M50?

Ik heb deze vraag eigenlijk ook of die module beter is dan de Auralic Aries.

Het ligt er aan hoeveel ze vragen om de BluOs te laten unlocken, om dan een vergelijk te kunnen maken.

Denk dat we nog moeten afwachten totdat NAD met die modules op de proppen komt.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

pvd_66

Quote from: WillyP on December 18, 2016, 19:59:43

a) In Stereophile staat een lovende recensie van Kalman Rubinson. Alleen werkt bij hem de aan/uit schakelaar van de M27 niet goed. Link:


Groet,

WillyP

Ik heb eigenlijk ook nooit problemen met aan en uitzetten ...
Verder erg tevreden over  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

WDitters

#61
Quote from: DVDmartinDVD on December 19, 2016, 20:29:05
Denk je zelf dat de bluOs op de module beter is dan de M50?

Ik heb deze vraag eigenlijk ook of die module beter is dan de Auralic Aries.

Het ligt er aan hoeveel ze vragen om de BluOs te laten unlocken, om dan een vergelijk te kunnen maken.

Denk dat we nog moeten afwachten totdat NAD met die modules op de proppen komt.

Nee, BluOS zal op de M50 nog steeds beter zijn, de M50 (en M50.2) hebben meer processorkracht voor nauwkeuriger conversie. Maar daar waar de M50 -> HDMI -> M12 het voordeel heeft van i2s ben ik dus benieuwd of door het integreren van BluOS op de HDMI 2 module, NAD een kwaliteitsverbetering heeft weten te krijgen ten opzichte van de oude losse BlueOS module .. Want die zit namelijk al ongeveer op 90% van het kwaliteitsniveau van de M50.

Ontgrendelen van BluOS zou 199 euro gaan kosten ( http://www.alpha-audio.nl/2016/09/dutch-dealer-days-nad-bluesound-audioquest-dali/ )
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Roeru117

Volgens mij is die module toch voor de M17 en niet voor de M12? De grootte is daar heel anders voor en de huidige BluOS module gaat prima samen met de M12. De BluOS MDC is meer te omschrijven als een Bluesound Node 1.5 (vergelijkbaar platform als gen1 maar met een snellere processor. Gen2 maakt gebruik van een dual core processor). Als het goed is komt er rond mei volgend jaar een HDMI 2.0 MDC uit voor de M12 en ik denk zelf dat hier 3 inputs en 1 output op zal zitten. Dat is dezelfde layout als de huidige module, maar meer ruimte is er ook niet op de achterkant van de MDC.

Wanneer je het wil vergelijken dan zal je de M50 op een M17 met de MDC aan moeten sluiten en dan vergelijken. Dan kun je testen wat beter klinkt.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Dura

Quote from: DVDmartinDVD on December 18, 2016, 16:02:37

-Bluesound is completly independent, means no stop or play with stby or source switch.

Bij mijn C390DD zit op de AB een knopje MP (mediaplayer) en daarmee kan ik prima de Blusound module met de AB bedienen (hetgeen ik overigens met de onvolprezen Logitech companion doe).
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

ddex

Voor mijn muziek, veel rock en metal, vond ik de versterkers van NAD altijd het lekkerste klinken. Warm, dynamisch, lekkere bass en daardoor ook met slechte opnamen nog genietbaar. Veel juist duurdere versterkers klinken alleen goed met echt goede opnamen (mijn mening).

Nu is er de NAD C368. Deze schijnt toch iets anders te zijn dan de voorgaande modellen. Toch valt aan de oude NAD c356 nog aan te komen. Irritant punt hierbij; de volumeregeling vanaf de afstandsbediening is slecht.

Maar is het verstandig om nu nog de oude C356 te kopen (nieuw exemplaar is voor 560,-- op te halen) of beter de nieuwe C368 (denk voor 800,-- op te halen)? 

Exxar

Wat is er dan slecht aan de volumeregeling?

Mrwhoopie

Ik had geen HDMI ingangen meer op mijn 758 en dus moest er een switch komen of een upgrade naar de 777 :P
Dat laatste is het dus geworden en vermits ik voor de fronts er nog een NAD c375bee heb aanhangen denk ik niet dat er veel geluidsverschil zal zijn,maar eens de surround er bij komt denk ik dat de 777 zijn power beter aansluit bij de c375bee.

Is er verder iemand bekent met de functie A/V preset? ik heb deze bij de 758 ook niet begrepen en in de handleiding staat er niet veel uitleg over.

WDitters

Quote from: Roeru117 on December 20, 2016, 16:43:49

Wanneer je het wil vergelijken dan zal je de M50 op een M17 met de MDC aan moeten sluiten en dan vergelijken. Dan kun je testen wat beter klinkt.

Wat de Bluesound module betreft, ik heb zowel een M50 als een M12 met Bluesound module. De M50 is met een Audioquest Vodka HDMI kabel aangesloten en klinkt hoorbaar beter dan de MDC module. Ik schat dat de MDC module kwalitiatief op ongeveer 90% van de M50 opereert ... Dat kwaliteitsverschil zal vermoedelijk op een M17 niet wezenlijk anders zijn.
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Roeru117

Quote from: WDitters on February  6, 2017, 12:05:27
Ik schat dat de MDC module kwalitiatief op ongeveer 90% van de M50 opereert

Dat denk ik ook. En dan hou ik het voorlopig nog maar lekker bij de mdc. Dan scheelt ook weer een paar euro  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DVDmartinDVD

Quote from: WDitters on February  6, 2017, 12:05:27
Wat de Bluesound module betreft, ik heb zowel een M50 als een M12 met Bluesound module. De M50 is met een Audioquest Vodka HDMI kabel aangesloten en klinkt hoorbaar beter dan de MDC module. Ik schat dat de MDC module kwalitiatief op ongeveer 90% van de M50 opereert ... Dat kwaliteitsverschil zal vermoedelijk op een M17 niet wezenlijk anders zijn.

Zit er nog verschil in kwaliteit als je de M50 aansluit via HDMI of coaxiaal?

Het begint bij mij toch wel erg te jeuken om de NAD M50.2 aan te schaffen.
Deze zou de 2de kwartaal uitkomen.
Nu wil ik wel wat reviews afwachten, dus de aanschaf zal van de zomer worden.

Ik verwacht wel veel van de M50.2!
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

WDitters

Quote from: DVDmartinDVD on February 16, 2017, 17:09:52
Zit er nog verschil in kwaliteit als je de M50 aansluit via HDMI of coaxiaal?

Ik vind van wel, mits goede HDMI kabel. Audioquest Chocolate of Vodka bijvoorbeeld. Je hebt dan een hdmi verbinding met i2s protocol. Zit zeker verbetering in. Maar dat vond ik al bij AES/EBU ... Ook die is beter.
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

DVDmartinDVD

En nu ook maar wachten op de AM17

https://nadelectronics.com/wp-content/uploads/2016/09/NAD_AM17_Datasheet.pdf

Maar er zitten dus leuke dingen aan te komen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Mrwhoopie

Even een domme vraag mss

Ik zou op mijn T777 de VM300 module kunnen laten zetten en dan zou ik BLU os hebben op mijn receiver.
Houd dat in dat ik dan de bron die dan op de receiver speelt zou kunnen horen op andere blussound speakers?of werkt het enkel in omgekeerde richting,dat ik van smartphone of nas of dergelijke naar de receiver kan streamen?

The Forest Stars

Ik heb de NAD C388 in huis. Mooi apparaat, perfect voor mijn behoefte. Nu is alleen het geluid icm de phono uitgang naar mijn TEAC TN 300 platenspeler wel heeeeeel erg zacht, vergeleken met de rest van de uitgangen. Is dit normaal, kan ik hier nog iets aan doen?

Roeru117

Quote from: Mrwhoopie on February 23, 2017, 20:53:23
Even een domme vraag mss

Ik zou op mijn T777 de VM300 module kunnen laten zetten en dan zou ik BLU os hebben op mijn receiver.
Houd dat in dat ik dan de bron die dan op de receiver speelt zou kunnen horen op andere blussound speakers?of werkt het enkel in omgekeerde richting,dat ik van smartphone of nas of dergelijke naar de receiver kan streamen?

Het werkt andersom. Je kunt muziek van je NAS, smartphone, internetradio en streaming diensten afspelen op je receiver. Wel is het mogelijk om je receiver met andere Bluesound spelers te koppelen om zo op meerdere plaatsen in huis dezelfde muziek te beluisteren. In principe wordt je T777 dan een soort van Powernode XL  ;)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q