Het 'grote' NAD topic

Started by tommi, February 12, 2016, 22:58:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roeru117

Quote from: tommi on August 11, 2016, 23:45:49
in het Spoorwegmuseum te Utrecht...

Leuke locatie. Hopelijk net zo mooi als het automuseum van vorige keer.

Quote from: Dura on August 13, 2016, 17:29:17
Die schijnen eraan te komen volgens een hifi -winkel waar ik onlangs binnen liep; opvolgers van de 3020 en de 7050 maar met BluOS ipv een NAD-eigen streamer.

Hopelijk gaan ze wel een eigen streamer uitbrengen zo rond de €1000,- a €1500,-. In combinatie met bluOS zou dat een hele goede speler kunnen zijn. Dan zijn ze de concurrentie software technisch een flinke stap voor. Klanktechnisch zou het wel goed zitten NAD kennende.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

machinist

Quote from: Dura on August 13, 2016, 17:29:17
Die schijnen eraan te komen volgens een hifi -winkel waar ik onlangs binnen liep; opvolgers van de 3020 en de 7050 maar met BluOS ipv een NAD-eigen streamer.

Goed nieuws dat er opvolgers aankomen van de 3020 en 7050. Zei de medewerker van de hifi winkel ook wanneer ?   ;D

Dura

Ik meen me te herinneren dat-ie de herfst van dit jaar noemde, maar zeker weten doe ik het niet.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

DVDmartinDVD

Nu dat de M50.2 zit aan te komen begint het toch wel te knagen om deze te kunnen beluisteren.
Zou hem dol graag willen hebben, maar ja die prijs.

Zijn er nog meer liefhebbers die voor de M50.2 wil gaan?

Voordat ik zoveel geld gaat uitgeven wil ik hem wel aan de tand voelen liefst op m'n eigen set en vergelijken met de Aries die ik nu heb.

Mocht het zover komen dat ik de speler mag lenen laat ik het hier wel weten, misschien dat er iemand wil mee luisteren voor die ook een besluit neemt.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

ddex

Iemand al de nieuwe C368 en C388 versterkers gehoord?

DVDmartinDVD

Quote from: darkdevil on October  7, 2016, 18:52:27
Iemand al de nieuwe C368 en C388 versterkers gehoord?

Op NAD Facebook staat een review van alpha audio over de c388.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

brt

Zo te zien gaat de M32 4750,- kosten, toch wel aanzienlijk meer dan ik op had gehoopt.

Ik ben nog steeds benieuwd naar hoe veel (en of) deze beter gaat zijn dan de M2, maar eigenlijk kan je dat niet verwachten op basis van prijs. De M2 kostte 6000,- en dat is al een flinke tijd terug. Dus qua prijs (en prestaties?) zal dit eerder een upgrade van de C390DD zijn, maar dan is die ook flink duurder. Zelfde probleem is ook wel met de M50.2, die prijs gaat ook flink over de kop. Ze raken daardoor voor mij financieel uit beeld helaas.

Ik hoop niet dat ze hun hand overspelen met deze prijzen, ik vind de Master serie geweldig. We wachten dus vrolijk verder af!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

machinist

What Hifi heeft al een review online staan van de C 368.

Ik ben zelf benieuwd naar de C 338. Die zit met een prijs van € 699,- meer in mijn prijsklasse.
Maar ik geloof dat de C 338 iets later komt dan de 2 andere modellen.

KingG

Hmm die m50.2 is toch nog niet te koop toch? Zit ook met de m12 waar ik hem op wil zetten en de oude m50 oogt niet helemaal lekker erop.
To show or not to show ;)

KingG

Wat ik trouwens wel echt een gemiste kans vind is dat de m12 zich niet zo laat bedienen als de m17 met de app. Ging ervanuit dat dat wel zo was maar op de m12 heb je alleen de Blue os app.
To show or not to show ;)

Roeru117

Ach, het is maar net hoe je een apparaat wil bedienen. Ik kan me voorstellen dat veel mensen het wel graag willen en het zou ook best handig kunnen zijn, maar voor mij zou het bijvoorbeeld niet uitmaken. Ik vind het weer belangrijker dat de versterker goed door een Logitech Harmony wordt ondersteund.  8)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

gertjand

Ook wel mee eens, gaat ook om t geluid en dat is heerlijk! Tis meer dat je zo gewend bent aan alles met je phone bedienen.

WDitters

Quote from: KingG on October 24, 2016, 20:51:31
Hmm die m50.2 is toch nog niet te koop toch? Zit ook met de m12 waar ik hem op wil zetten en de oude m50 oogt niet helemaal lekker erop.

Jawel maar slechts mondjesmaat .. Ik zit er ook op te wachten :-)

Sent from mTalk on Lumia 950 XL dual-sim
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Hoeksel

De M32 is toch wel een mooi compleet apparaat, zag deze van de week in Tilburg staan voor inderdaad 4750,-. Ik ben aan het oriënteren op een all-in-one pakket, met de M32 + BlueSound module kan ik mijn losse versterker + DAC + Sonos vervangen. Voorwaarde is dan wel dat deze op audiogebied een flinke stap maakt t.o.v. mijn Marantz PM15S1 versterker. In de toekomst een HDMI 2.0 module er in, en ik kan weer jaren vooruit met dit apparaat! Heeft iemand hem al staan?

DVDmartinDVD

Hoi Hoeksel,

Ik heb de Marantz combi SC-11S1 en de SM-11S1 gehad maar ik kan je zeggen dat de combi M17 en de M22 muziekaal veel beter is.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Hoeksel

Hoi Martin,

Wow, dat zegt wel iets. Jouw oude Marantz set staat denk ik mijlenver boven de PM15S1! Nu maak je mij helemaal nieuwsgierig, ik voel tzt een luistertest aankomen (als de financiële backup voor zo'n aanschaf er ook is, ergens eerste kwartaal 2017). Nu zal de M32 wellicht van een wat lager niveau zijn dan de M17/M22, maar klinkt als een mogelijke upgrade voor mij. Dank voor deze info!

tommi

Let op, de M32 is een DDFA versterker net als de oude M2 en de huidige C390DD, de klanksignatuur zou wel es behoorlijk anders kunnen zijn dan van de M22.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Roeru117

Dat kan inderdaad behoorlijk anders klinken. Zo heb ik zelf in het verleden een C390DD gehad en heb hier later (om eens uit te proberen) een Hypex UCD400 gebaseerde eindversterker op aangesloten. Die vond ik zelf een stuk mooier klinken. Een tijdje later maar een M12 neergezet en een Hypex Ncore eindversterker en dat speelt nog weer een stuk mooier  8)

Maar ik zou de M32 maar eerst eens gaan beluisteren wanneer deze leverbaar is (ik dacht in januari). Het zal vast niet tegenvallen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

WillyP

Quote from: DVDmartinDVD on December 15, 2016, 21:15:28
Hoi Hoeksel,

Ik heb de Marantz combi SC-11S1 en de SM-11S1 gehad maar ik kan je zeggen dat de combi M17 en de M22 muziekaal veel beter is.

Hoi Martin,

Kun je ook iets zeggen over eventuele verschillen tussen de M22 en de M27? Klinken ze hetzelfde?

Dank,

WillyP

DVDmartinDVD

Quote from: WillyP on December 16, 2016, 21:58:16
Hoi Martin,

Kun je ook iets zeggen over eventuele verschillen tussen de M22 en de M27? Klinken ze hetzelfde?

Dank,

WillyP

Hoi WillyP
Het is moeilijk om te zeggen wat de verschillen zijn in mijn geval.
Ik heb niet getest als ik de 2 fronts op de M27 zou aansluiten.
Ik heb puur naar de cijfers gekeken van beide en ook dat de M22 puur voor stereo is gebouwd en is ook software matig beter voor stereo en meer power.

Weet wel dat NAD voor muziek een topper is, ik had hiervoor de Anthem Statement D2v die weer met surround meer details liet horen maar NAD heeft voor mij toch de voorkeur in stereo en surround.

Ik hoop ook dat NAD snel met de updates komen in vorm van MDC modules die de M17 naar een hoger plan brengen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

WillyP

Hoi Martin,

Dank voor je bericht. Als de NAD M17 het op kan nemen tegen de Anthem D2V is dat geen geringe prestatie. De Anthem is al wat ouder, maar was bijna twee keer zo duur.

Naast de M17 vind ik de Primare SP33 ook interessant (ik heb een Primare Blu-ray speler die erg goed bevalt). Op het AVSForum is iemand overgestapt van de Primare naar de NAD, maar verder heb ik nog geen vergelijking gezien.

Groet,

WillyP

DVDmartinDVD

Hoi Willy

Heb je de Primare BD32? Die heb ik ook gehad.

Anthem is wel iets beter in surround maar ik werd wel een beetje gek van alle toeters en bellen omtrent de instellingen, je bleef maar in het menu wroeten om de beste instellingen te krijgen.
Met de M17 is het gewoon met een meetlint en DB meter 1 keer afstellen en klaar. Audessey heeft totaal geen meerwaarde in de M17, de M17 krijgt Dirac misschien dat dit wel iets kan betekenen.

Primare SP33 heb ik ook overwogen maar werd mij afgeraden vanwege de klank.

Ik kan wel zeggen dat ik met de M17 en de M22 op stereo gebied het beste resultaat heb gehad ever.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

WillyP

Hoi Martin,

Inderdaad, de BD32, nog de eerste versie.

Weet je nog in welk opzicht de SP33 de mindere zou zijn? Ik zie dat je bron digitaal is; ik speel ook nog analoog en de SP33 heeft nog echte analoge ingangen, bij de M17 worden alle analoge signalen gedigitaliseerd.

Dirac ken ik alleen van Arcam. Bij een demo in een grote ruimte klonk het met Dirac wel anders, maar ik kan niet zeggen beter. Dat kan in een kleine ruimte zo maar anders zijn natuurlijk.

Heb jij nog startproblemen gehad met de NAD? Geen grote of kleine bugs, geen problemen met kwaliteitscontrole of een aanraakscherm wat niet zo goed functioneert? Op het internet kom je dat wel tegen, ook problemen met de aan/uit schakelaar bijvoorbeeld. Kan ook zijn dat er zoveel verkocht zijn, dat er onvermijdelijk ook wat problemen gemeld worden.

Groet,

Willy

Hoeksel

De NAD M32 is al een paar weken te koop hoor!

Quote from: Roeru117 on December 16, 2016, 15:10:02
Dat kan inderdaad behoorlijk anders klinken. Zo heb ik zelf in het verleden een C390DD gehad en heb hier later (om eens uit te proberen) een Hypex UCD400 gebaseerde eindversterker op aangesloten. Die vond ik zelf een stuk mooier klinken. Een tijdje later maar een M12 neergezet en een Hypex Ncore eindversterker en dat speelt nog weer een stuk mooier  8)

Maar ik zou de M32 maar eerst eens gaan beluisteren wanneer deze leverbaar is (ik dacht in januari). Het zal vast niet tegenvallen.

DVDmartinDVD

Ik zal niet zeggen Dat de Primare minder is maar ik zou hier zeker eens naar luisteren.

Ik heb inderdaad met de M17 2x wat gehad. De eerste was een DOA die werd gelijk omgeruild, en de 2de ging na een jaar het aanraakscherm een eigen leven leiden door steeds naar het servíce menu te springen en weer terug. Ik heb de M17 ter reparatie aangeboden, na 5 weken kreeg ik hem weer terug met de mededeling dat zij niks zagen, er werd toen ook iets geroepen dat een kabel die naar het scherm ging vaker voor problemen zorgde, of de kabel vervangen was was niet uit de bon te herleiden. Eenmaal thuis en weer aangesloten kwamen de problemen weer terug. Mijn dealer heeft zijn best gedaan en heeft gezorgd dat ik binnen een paar dagen een hele nieuwe M17 zou krijgen. De heb ik nu 3 maandjes en deze werkt "nog" perfect.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR