Youtube wil niet afspelen

Started by VlisChris, February 10, 2016, 19:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Sinds gisteravond een vreemd probleem, dat sinds vandaag nog erger is geworden:

Youtube weigert dienst bij mij.
Gister deed alleen Safari moeilijk, en FireFox werkte nog wel. Sinds vandaag geen van beide. Ook mijn telefoon via mijn netwerk draait het niet meer af.
Cookies verwijderen, browser opnieuw opstarten, of  decomputer opnieuw opstarten werkt allemaal niet.

Google werkt in deze niet echt mee. Als in: ik kan geen echt goede oorzaak vinden.

Misschien dat er hier een doktor in de zaal is die een idee heeft?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Aanvullend: net even nagekeken: op mijn telefoon werkt het wel via mijn tel-provider.


Dus ik vraag me ook af of het in de computer zit, de provider, mijn netwerk, of iets anders.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bmateijsen

Computer... En misschien zelfs wel gewoon 'ouderlijk toezicht'

VlisChris

Haha, dat lijkt me sterk. Ik heb niks aangepast. En zoals je mag verwachten deed Youtube het altijd gewoon volstrekt en volledig.
En om nu opeens video's over DIY TimeLapse Rigs te gaan blokkeren lijkt me sterk :P

PS: even nagevraagd: bij mijn ouders werkt Youtube wel, maar erg langzaam. Dus die hebben ook problemen. OP mijn telefoon werkt het dus ook, maar ook daar erg langzaam.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Sterk lijken slaat overigens op ouderlijk toezicht. Computer: geen idee. Niks aangepast. Dus waarom dat opeens niet meer zou werken?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

En nu opeens weer wel Youtube op Safari. FF nog niet gekeken.

Blijft een vreemd probleem.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

En er weer uit.
Vreemd vreemd vreemd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sjaak_Banaan

Misschien handig om te vermelden wie je provider is, wat je probeert te bekijken en wat de (fout)melding exact is. "Hij doet het niet" is een beetje vaag ;)

Toevallig ziggo? Ik las dat ze de snelheid van sommige abonnees aan het verhogen zijn (of gaan verhogen), wellicht heeft je modem (of andere netwerkapparatuur) een herstart nodig.

Sommige video's worden trouwens in Nederland geblokkeerd, FF heeft een plugin om filmpjes te deblokkeren. Je zou bij de plugins kunnen zoeken op 'YouTube Unblock', dan vind je 'm vast. Toevallig van de week nog nodig bij het luisteren naar 'Dark side of the moon' op YouTube.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Knap dat je hem kon vinden 8)
Alleen heb ik het probleem dat mijn computer af en toe gewoon alleen maar het draaiende bolletje in beeld houdt, zonder de video in te laden.

Ik gok er toch een beetje op dat het bij mijn ISP zit. Mijn ouders wat ik schreef hebben er ook wat last van. En de enige overeenkomst tussen ons is dat we bij dezelfde ISP zitten?
Windows 10 en Windows 7. IE en daar de opvolger van. En hier Apple, Safari en FireFox.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Sorry. Zeelandnet
Wat ik probeer te kijken?

Ik zat te zoeken naar wat filmpjes over een DIY TimeLapse rig. Maar ook video's over fotografie. ThugLife filmpjes. In principe alles (of niks, hoe je er naar kijkt).

Wat ik hierboven schrijf: het bolletje dat je normaal even in beeld ziet blijft draaien.

Nu doet die het weer even normaal (hopelijk blijft dat zo! ;)) Maar mocht het terugkomen maak ik even een screenshot.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjaak_Banaan

Omdat het op verschillende devices en adressen niet werkt zou ik ook zeggen je ISP of modem.
Zojuist kort gegoogled, daar kwam ik snel op het Zeelandnet gebruikersforum.
Als het nog eens uitvalt kun je misschien het probleem daar eens aankaarten of gewoon je provider bellen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Ook een goed advies, even zoeken op youtube problemen zeelandnet

Kom ik inderdaad op hun forum uit. Thanks.

Mocht die nu weer moeilijk gaan doen zal ik daar even een topic openen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Grappig om te merken.
Gister bedacht ik me opeens dat vanaf de dag dat ik dit topic opende, ik geen problemen meer heb gehad met Youtube.
Natuurlijk zal je zien dat het nu opeens weer terugkomt :D

Maar, ik gok dus toch op wat problemen bij Zeelandnet. Iets anders zou ik niet weten. Iets aangepast heb ik tenslotte niet.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.