Prijs 4k UHD films voor Europa + pre-order

Started by Da-lite, February 6, 2016, 09:45:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Da-lite

Fox France heeft de start gegeven voor de verkoop van 4K-UHD films in Frankrijk.
M'n kan ze vanaf nu pre-orderen op amazon.fr , de prijs is 30 euro.
Ze zijn beschikbaar vanaf 29 maart , dus ongeveer een maandje later als in de States.
De andere maatschappijen zullen waarschijnlijk Fox zijn voorbeeld snel opvolgen.

Alleen nog het probleem van de UHD player, die laat op zich wachten in Europa.
In de States is de Samsung UHD player sinds afgelopen vrijdag te koop ( vroeger dan voorzien ) , samen met één UHD film ....als een soort pakket.

http://www.areadvd.de/news/erste-ultra-hd-blu-rays-ab-maerz-in-europa/

Op amazon fr moet je wel even zoeken naar de films , maar ze staan op de week van 28/3 voor pre-oder .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Martinus

Mss toch maar een speler daar kopen, als ik er toch ben... Scheelt ook nog eel geld. Zijn toch regio vrij.
............

sparda

Wel een verschil in netspanning dacht ik? Of vergis ik me?
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Martinus

Quote from: sparda on February 18, 2016, 21:37:16
Wel een verschil in netspanning dacht ik? Of vergis ik me?

goed punt, zal eens navragen op US fora. Specs geven id. 110-120 aan.
............

Mario D


Ubuntu

Quote from: kalimero on February 19, 2016, 08:43:53
110-120VAC 60HZ

220-240VAC 50HZ

Klopt als een bus. Alhoewel je steeds vaker 110-240 voedingen ziet.

Martinus

Quote from: Ubuntu on February 19, 2016, 11:29:03
Klopt als een bus. Alhoewel je steeds vaker 110-240 voedingen ziet.

das id de stille hoop, omdat er ook geen regio's inzitten, lijkt mij dat... maar ja...
............

VincentG

Ik wacht voorlopig nog wel even met 4K films. Van wat ik gezien heb (AVS forum), vond ik de verschillen nog te "beperkt".
Je moet de film op pauze zetten en inzoomen en vergelijken met een ingezoomde blu-ray om op sommige punten verschil in detail/resolutie te zien. Betwijfel of je dat tijdens normaal kijken ook zou zien (los van het feit dat je een gigascherm nodig hebt of er met je neus op moet staan om resolutieverschil te zien).
Zat wel verschil in kleur, maar dan had je een HDR scherm nodig.
Op zich wel wat ik verwacht had. 4K op zichzelf doet me weinig, maar HDR kan toegevoegde waarde hebben. Hoop mid-range schermen hebben echter nog geen HDR. Wordt voor mij nog even dubben wat ik doe qua nieuwe tv. Op korte termijn zie ik 4K schermen met HDR nog niet in mijn budget verschijnen.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Nooff

Ter aanvulling op de post hierboven. De reviews van de eerste 4K blu-ray's zijn ook niet al te positief. Daarnaast blijkt dat de Samsung UHD speler nogal een mixed bag is. Volgens blu-ray.com is het zelfs aan te raden de speler niet te kopen omdat het weggegooid geld zou zijn. Veel last van problemen met afspelen, erg goedkope kwaliteit en zoals ze daar zeggen "a rushed to market" speler.

Ik verwacht zelf meer van de Panasonic die overigens ook duurder is, maar het liefst zie ik een speler van Oppo bijvoorbeeld. Ik vraag me echter wel steeds vaker af of ik wel naar een film wil kijken waarbij de kans op een nog meer bewerkt beeld de kop op steekt. Je leest het ook terug in de reviews. HDR zorgt voor meer "pop" maar maakt bepaalde dingen ook zichtbaar bewerkt. Op dit moment zie ik zelf ook geen enkele noodzaak om de stap te maken, ik zie liever de huidige blu-ray's verder in prijs zakken als gevolg van het nieuwe "formaat".


vik

"a rushed to market" speler.  +1


Het is zo en zo slim om te wachten is mijn mening. Het is allemaal veel te vroeg, het zelfde voor HDR.

Wij zien ook meer in Panasonic spelers, maar de hoop is gevestigd op D&M.


Quote from: Nooff on March  4, 2016, 20:07:19
Ter aanvulling op de post hierboven. De reviews van de eerste 4K blu-ray's zijn ook niet al te positief. Daarnaast blijkt dat de Samsung UHD speler nogal een mixed bag is. Volgens blu-ray.com is het zelfs aan te raden de speler niet te kopen omdat het weggegooid geld zou zijn. Veel last van problemen met afspelen, erg goedkope kwaliteit en zoals ze daar zeggen "a rushed to market" speler.

Ik verwacht zelf meer van de Panasonic die overigens ook duurder is, maar het liefst zie ik een speler van Oppo bijvoorbeeld. Ik vraag me echter wel steeds vaker af of ik wel naar een film wil kijken waarbij de kans op een nog meer bewerkt beeld de kop op steekt. Je leest het ook terug in de reviews. HDR zorgt voor meer "pop" maar maakt bepaalde dingen ook zichtbaar bewerkt. Op dit moment zie ik zelf ook geen enkele noodzaak om de stap te maken, ik zie liever de huidige blu-ray's verder in prijs zakken als gevolg van het nieuwe "formaat".
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: home@the movies on March  5, 2016, 21:29:21
koopje

http://slickdeals.net/f/8545387-select-4k-ultra-hd-movies-18-free-shipping

Zijn dit 4k titels zònder de HDR toevoeging?
Ik kan namelijk nergens zien/terug vinden of dat deze titels met/zonder HDR zijn?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#12
Quote from: vik on March  6, 2016, 13:16:02
"a rushed to market" speler.  +1


Het is zo en zo slim om te wachten is mijn mening. Het is allemaal veel te vroeg, het zelfde voor HDR.

Wij zien ook meer in Panasonic spelers, maar de hoop is gevestigd op D&M.

Wat bedoel je met D&M?
Edit = Denon&Marantz zeker?

Niets mis met Panasonic,D&M...,maar mijn hoop ligt toch wederom bij Oppo,die ligt vaak de lat net iets hoger als het om beeld/geluid gaat
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

Ik vind het nog steeds verdacht stil bij zowat alle andere merken. Zelfs geen aankondiging van nieuwe uhd spelers. Ik denk dat het pas 2017 zal zijn voor er buiten Panasonic en Samsung wat andere spelers om de markt komen. Ik ga zeker niet voor zo'n Samsung 0.5 gen produkt. En verder vind ik ook de prijzen voor UHD disc totaal niet realistisch 30€ of meer voor 1 film, nee bedankt daar pas ik voor. Ik blijf dan wel blu rays verder kijken op mijn fake 4k JVC X7000  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Da-lite

Quote from: papaleo on March  6, 2016, 16:08:00
Zijn dit 4k titels zònder de HDR toevoeging?
Ik kan namelijk nergens zien/terug vinden of dat deze titels met/zonder HDR zijn?!

@papaleo

Hier is een link waar je alle 4K UHD titels op terug vindt en ook enkele titels in spé .
De films met HDR hebben op hun kaftje een HDR-stickertje.
Ik hoop dat dit iets helpt.

http://www.blu-ray.com/movies/search.php?action=search&videoresolutionid=2683&sortby=releasetimestamp

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

papaleo

#15
Quote from: Da-lite on March  6, 2016, 19:21:10
@papaleo

Hier is een link waar je alle 4K UHD titels op terug vindt en ook enkele titels in spé .
De films met HDR hebben op hun kaftje een HDR-stickertje.
Ik hoop dat dit iets helpt.

http://www.blu-ray.com/movies/search.php?action=search&videoresolutionid=2683&sortby=releasetimestamp

Ja,van dat stickertje dat wist ik wel,maaarr...,wat ik niet weet/wist dat er dan èn 'gewone' 4k-UHD BluRay disc's èn 4k-UHD BluRay+HDR disc's op de markt gaan komen

Edit,
Ik zie (nu pas) dat er maar n paar titels zijn die in HDR zijn/komen,en dat de titels die ik zag  niet èn/èn zijn...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Da-lite

In het begin wist ik dat ook niet , en ik dacht toen ook dat elke 4K UHD film met HDR zou uitkomen ...maar dat is blijkbaar zo niet.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Ubuntu

Quote from: Da-lite on March  6, 2016, 22:56:00
In het begin wist ik dat ook niet , en ik dacht toen ook dat elke 4K UHD film met HDR zou uitkomen ...maar dat is blijkbaar zo niet.

Dacht ook dat ergens gelezen te hebben. Maar als ik er bij nadenk nu inderdaad niet logisch.

vik

Die wachten rustig af, en naar mijn mening een goede set.  Ik heb ook nog niets vernomen van Denon en Marantz.

Het is wachten op de High End show in München (Mei 2016) wat daar gaat gebeuren.




Quote from: scoc on March  6, 2016, 17:50:55
Ik vind het nog steeds verdacht stil bij zowat alle andere merken. Zelfs geen aankondiging van nieuwe uhd spelers. Ik denk dat het pas 2017 zal zijn voor er buiten Panasonic en Samsung wat andere spelers om de markt komen. Ik ga zeker niet voor zo'n Samsung 0.5 gen produkt. En verder vind ik ook de prijzen voor UHD disc totaal niet realistisch 30€ of meer voor 1 film, nee bedankt daar pas ik voor. Ik blijf dan wel blu rays verder kijken op mijn fake 4k JVC X7000  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Klopt Leo Denon & Marantz.

Quote from: papaleo on March  6, 2016, 16:15:46
Wat bedoel je met D&M?
Edit = Denon&Marantz zeker?

Niets mis met Panasonic,D&M...,maar mijn hoop ligt toch wederom bij Oppo,die ligt vaak de lat net iets hoger als het om beeld/geluid gaat
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike


vik

Intussen de info dat een aantal fabrikanten aan het wachten zijn op de Mediatek chips voor de Ultra HD blu ray spelers.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Multimediaknaller

Ik wacht nog even tot de prijzen zakken, de allereerste Bluray spelers waren ook achterlijk duur voor een massaproduct.

vik

Het is nog maar de vraag of UHD spelers een massa produkt gaat worden. Ik schat zelf dat het een niche markt gaat worden.


Quote from: Bierbraker on March 12, 2016, 09:15:29
Ik wacht nog even tot de prijzen zakken, de allereerste Bluray spelers waren ook achterlijk duur voor een massaproduct.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Nooff

Precies. Ik vind overigens ook dat Blu-ray ansich nog steeds geen echte stabiele bodem heeft gelegd. De prijzen worden hier in NL gewoon kunstmatig hoog gehouden, streamingddiensten maken een grote opmars en veel mensen vinden zelfs DVD nog steeds voldoende. Als ik puur naar mijn omgeving kijk (en die lijn door zou trekken) dan stapt men steeds meer van Blu-ray af vanwege de prijs per film en zie ik meer en meer Netflix. Nu is het aanbod daarop niet te vergelijken met dat van disc based, maar het zegt wel veel.

Voor UHD moet men WEER van alles nieuw aanschaffen. Dat is voor de early adopters en liefhebbers geen probleem, maar om een product te laten slagen moet je de massa bereiken. Zelfs bij Blu-ray zoals we dat nu kennen is dat nog niet het geval. Daarnaast zijn de verschillen in resolutie niet meer wereldschokkend. HDR zou een verschil kunnen gaan maken, maar dan denk ik nog steeds dat de meerderheid denkt " ik vind het nu goed genoeg".