Nubert nuLine 264 met Exposure versterkers

Started by Hans47, February 5, 2016, 10:56:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hans47

Sinds gisterenavond mag ik mijzelf eigenaar noemen van een paar Quad Z1s, ik had een stel Kef LS50 als tussenoplossing om zodoende rustig op zoek te gaan naar speakers die ik wat langer wil houden, een soortgelijke actie heb ik al gedaan op versterker en DAC/Streamer gebied.

Zo nu en dan deel ik mijn ervaring van een audio product waar ik in mijn beleving enthousiast van word, met de Quad Z1s is dat het geval.

Ze staan nu in te spelen (mag minimaal 50 uur) maar doen het in mijn beleving al vele malen beter dan de Kef LS50s die ze mogen vervangen, eigenlijk wilde ik de LS50 houden als 2e paar, maar de beleving met de Quads is dusdanig dat ik de LS50s niet meer terug ga zetten....

Afijn als ze ingespeeld zijn deel ik mijn ervaringen en zal daarbij de muziek die ik gebruik vermelden.

Voor het gemak waar bestaat mijn set momenteel uit:

Abacus Preamp 14
Abacus 60-120D Dolifet
Rotel RDD-1580
Bluesound Node2
Rel T5i

Eigen foto's toegevoegd

Tot snel!

Sopper

Volgmodus aan
Ik ben benieuwd, ook ik zit te denken om de LS50 in de keuken te vervangen.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Siddartha

Ben benieuwd, veel luister- en inspeelplezier!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dura

 :pompom:
Ga dit ook volgen, want in Maart ga ik op zoek naar monitors in globaal dezelfde prijsklasse.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Former member 78

Mooie speaker!

Ben ben benieuwd hoe ze het gaan doen :)

yorkie13

Mooie luidspreker, maar is deze Z1 niet luidspreker nummer zoveel binnen een paar jaar tijd ?

Ben benieuwd hoelang de Z1 mag blijven  :D

Former member 78

Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit, hij heeft wel voldoende vergelijkingsmateriaal nu ;)

Hans47

Klopt zeker, ik wissel wel eens  ;D
(gelukkig niet van vrouwen, dat zou veel duurder geweest zijn, alhoewel mijn laatste scheiding alleen maar geld heeft opgebracht  :devil:)

Wie weet of deze wel langer blijven, ik zet er geen belofte op oid, maar de Quads maken wel een goede kans  ;D


Hans47

Wat eigen foto's

Hier nog een met frontjes er voor

Former member 78

Ziet er echt goed uit!
Wat is eigenlijk de adviesprijs voor een setje?

Hans47

#10
Dit zijn de adviesprijzen (per stuk) van de site van de importeur gehaald.

Hans47

Ik zal een verslag doen van mijn beleving met de Quad Z1s aankomend weekend, ik merk namelijk dat ze wat langer nodig hebben om in te spelen en nog steeds iets mooier worden (Quad geeft zelf ook minimaal 50 uur op).

De nu al bereikte kwaliteit van de Quads heeft mij wel doen besluiten een Subwoofer wissel te gaan doen van een Rel T5i naar een Rel S/2.

Ik kan wel al delen dat de Quads in mijn beleving van een totaal andere klasse zijn dan de Kef LS50s die ze mogen vervangen, en dan bedoel ik een veel hogere klasse en veel meer luisterplezier gevend....

Tot snel....

mradem

Zien er in ieder geval mooi uit. Staan ze niet te ver uit elkaar?

twani

Quote from: Hans47 on February  7, 2016, 08:51:20
Wat eigen foto's

Hier nog een met frontjes er voor

Erg mooi Hans :)   De akoestiek lijkt (let wel: lijkt) wat aan de kale/harde kant te zijn. Wel eens iets mee gedaan Hans?  Of is het gewoon op orde en zie ik dat op de foto niet, kan ook natuurlijk :)

Nosferatu

Leuk Hans ! Zit zelf te denken aan een setje LS50's voor m'n 2e set maar dit lijkt me ook een interessante luidspreker daarvoor.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Hans47

#15
De foto geeft wat vertekening, ze staan 3 meter uit elkaar en ik zit op 3 meter afstand, zeg maar een gelijkbenige driehoek :-)
De ruimte waar ze in staan is iets meer dan 40M2 (kamer met open keuken aan elkaar vast)

De akoestiek is wat aan de harde kant (wel een kleed en bank maar een houten vloer) maar met deze Quads gaat het goed.
Ik wil niets aan de akoestiek doen omdat ik de middelen daarvoor allen lelijk vind en ik nogal iets met esthetisch (voor mijn ogen dan) verantwoord heb  ;D  zo staat ook alles in mijn ruimte oftewel symmetrisch oftewel met bepaalde afstanden van elkaar, ik weet het is gekte maar dat klopt want ik ben ook gek (meerdere keren bewezen door professionele instanties en zelfs mijn werkgever  :devil:).

De wat moeilijke akoestiek  is ook meteen een van de redenen waarom ik redelijk veel luidsprekers heb geprobeerd en over het algemeen doen luidsprekers die in het hoog wat bundelen (hoorn, band) het in mijn ruimte een stuk beter dan breedstralers  ;D

Afijn, de Quads doen het dus in mijn redelijk lastige akoestisch gezien ruimte gewoon echt goed.... (de woorden van iemand die langs was bij mij afgelopen dinsdag die thuis Avalon Indra's met Spectral versterkers combineert waren letterlijk: ze geven veel details en klinken toch geen moment vermoeiend, echt goed!, afijn wat een ander vind laat mij koud maar ik vond het leuk dat hij dat hoorde).

To be continued....

Former member 78

Leuk om te lezen, en gekke mensen zijn leuk ;D
Ik hoop maar dat ze snel ergens in een leuke aanbieding komen, ik zie mijzelf in een impulsieve bui wel een setje aanschaffen :D


mradem

Wellicht investeren in apparatuur met room correctie [emoji1] om het akoestische op te lossen. Dat scheelt weer in de kosten voor speakers ;). Als je overigens weereens een speaker wissel doet dan kan ik je de Revel performa 3 monitoren ook  zeker aanbevelen!

H&C Hifi

Quote from: ArjanR1 on February 11, 2016, 15:12:09
Leuk om te lezen, en gekke mensen zijn leuk ;D
Ik hoop maar dat ze snel ergens in een leuke aanbieding komen, ik zie mijzelf in een impulsieve bui wel een setje aanschaffen :D

Online zullen die prijzen niet naar beneden gaan, spul is nog niet zolang leverbaar.
Mocht je echt interesse hebben moet je mij maar even een PB sturen  ;)

Former member 78


eMVe

Dan is "snel" wel heel erg relatief. . .  ;)

Former member 78

Quote from: eMVe on February 11, 2016, 19:33:54
Dan is "snel" wel heel erg relatief. . .  ;)

Meestal gaan er enkele maanden overheen voordat een nieuw model in een aanbieding komt.

Hans47

Ik wil inderdaad nog wel eens iets van miniDSP oid proberen, wie weet  ;D

H&C Hifi

Quote from: ArjanR1 on February 11, 2016, 20:21:52
Meestal gaan er enkele maanden overheen voordat een nieuw model in een aanbieding komt.

Quad staat bij een select aantal dealers en is geen merk zoals Marantz etc.
Adviesprijzen online zullen echt nog heel lang niet veranderen dat kan ik je verzekeren ;)

Hans47

Ietsje vertraging ivm een andere opstelling sinds zondag jl , zoek de verschillen  ;D