Sony releases three premium 'G Master' lenses for FE-mount

Started by Starred, February 4, 2016, 08:19:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: Kjelt on February  9, 2016, 08:23:27
Even voor de duidelijkheid, welke Sony body's hebben deze FE-mount ?

Er is geen echte FE mount. Er is e-mount denk totaal iets van 15 camera's totaal? De FE (fullframe) is nu vooral de 7 lijn en dat zijn nu 4 camera's.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Erik on February  9, 2016, 18:49:33
voor de duidelijkheid ik heb geen 70-200 F2.8 ben geen gewichtheffer, gebruik altijd een prime dan valt gewicht en grootte erg mee. voor nij is belangrijkste naast het gewicht van de set een perfecte AF en goede batterijduur. ok en prijs natuurlijk ala ik zie wat jij allemaal koopt dat kan ik echt niet betalen.

Voor primes en klein is sony nu best goed, perfecte AF wordt steeds meer smaak. Met een 1.8 of 1.4 zou je bv kunnen zeggen dat dingen als cont. eye-tracking een belangrijk ding is of >80 of >90 van de sensor af of manual kunnen met zoom en focus peaking. Het is maar net wat je wil en misschien ook nog wel wat je aangeleerd hebt. Indien je altijd spot-focus en move doet dan heb je weinig aan al die 'moderne' functies :). Accu is zeker niet het sterkste punt maar dat is niets en niemand zal dat ook ontkennen maar ipv van 1 extra accu nu 2 kleinere accu's in je jaszak hebben maakt nu niet een 'ramp' en dat was mijn punt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Cyrus·

@Kjelt:

FE slaat niet op de camera's maar op het glas, FE slaat op de objectieven voor "full frame E-mount". Je hebt Sony camera's met E-mount met fullframe sensor en met APS-C sensor. Daarnaast nog een hele lijn professionele Sony video-camera's met E-mount en fullframe sensor.

De Sony APS-C camera's heetten voorheen NEX maar nu inmiddels ook Alpha. Voor de APS-C camera's is er een aardige lijn E-mount glas met kleinere beeldcirkel, past wel maar gaat niet (goed) werken op een full frame E-mount camera. FE glas daarentegen past en werkt prima op die APS-C series.

Het is zoiets als Nikon's DX en FX objectieven: beide zijn F-mount, passen op alle camera's met F-mount maar DX-glas op een FX (full frame) camera gaat niet goed vanwege de kleinere beeldcirkel. FX glas op een DX-camera werkt daarentegen gewoon uitstekend. Sterker nog: dan heb je - door de kleinere beeldcirkel - geen last van de onvermijdelijke lensfouten aan de randen. 


edit: typo's
Groeten,
Edwin

Kjelt

Bedankt voor de info!  :)
Voor degene die eens willen zien wat voor moois er allemaal in zo,n sony e-lens verstopt zit kwam ik deze gisteren tegen:

Erik

Quote from: danielo on February  9, 2016, 22:31:34
Voor primes en klein is sony nu best goed, perfecte AF wordt steeds meer smaak. Met een 1.8 of 1.4 zou je bv kunnen zeggen dat dingen als cont. eye-tracking een belangrijk ding is of >80 of >90 van de sensor af of manual kunnen met zoom en focus peaking. Het is maar net wat je wil en misschien ook nog wel wat je aangeleerd hebt. Indien je altijd spot-focus en move doet dan heb je weinig aan al die 'moderne' functies :). Accu is zeker niet het sterkste punt maar dat is niets en niemand zal dat ook ontkennen maar ipv van 1 extra accu nu 2 kleinere accu's in je jaszak hebben maakt nu niet een 'ramp' en dat was mijn punt.

Daniel.
Ik zal je zelfs zeggen dat ik niet eens 1 extra accu bij me heb. Zelfs als ik alles doe wat ik wil heb ik nog 50% accu over en dat is zonder batterijgrip.
Het enige voordeel wat ik zie in mijn situatie, voor een ieder is dat vast anders, dat je op een A7 meteen het gevolg van je instellingen terugziet door de viewfinder en peak focus zou met filmen soms handig zijn. Maar dat is te weinig om alles de deur uit te doen en over te stappen (als de AF minstens gelijkwaardig was. Ik kan me voorstellen als je met heel veel lenzen en wat al meer reist, lichter wel fijner is en dan maken 3 extra accu's ook niet meer uit.
Ze worden wel steeds beter dus ze zullen vast nog wel inlopen is het niet dit jaar dan volgend jaar of het jaar daarop.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Over accu's.
Gisteren de hele dag door new york gelopen. Camera meestal wel aan en tussendoor uit.
Veel geschoten en kwam terug met 25% in battery 1 en 100% in 2.
En het was enorm koud hier.

Wat helpt is de display uit te schakelen via het menu.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cyrus·

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 10, 2016, 13:32:15
Wat helpt is de display uit te schakelen via het menu.

Nog makkelijke: een custom-toets toewijzen voor deze functie. Standaard is de prullenbak als custom-toets (C3 op de A7-reeks,  C4 op de A7II-reeks) onbezet, die heb ik toegewezen aan de functie display aan/uit.
Groeten,
Edwin

danielo

Quote from: Erik on February 10, 2016, 01:01:11
Ik zal je zelfs zeggen dat ik niet eens 1 extra accu bij me heb. Zelfs als ik alles doe wat ik wil heb ik nog 50% accu over en dat is zonder batterijgrip.
Het enige voordeel wat ik zie in mijn situatie, voor een ieder is dat vast anders, dat je op een A7 meteen het gevolg van je instellingen terugziet door de viewfinder en peak focus zou met filmen soms handig zijn. Maar dat is te weinig om alles de deur uit te doen en over te stappen (als de AF minstens gelijkwaardig was. Ik kan me voorstellen als je met heel veel lenzen en wat al meer reist, lichter wel fijner is en dan maken 3 extra accu's ook niet meer uit.
Ze worden wel steeds beter dus ze zullen vast nog wel inlopen is het niet dit jaar dan volgend jaar of het jaar daarop.

Punt is en dat is een beetje het gevaar dat dit een discussie voor of tegen mirrorless wordt en dat moet echt iedereen zelf weten. Het is zelfs terecht dat bij de negatieve sectie bij zeker sony de accu duur is waar ik een probleem mee had is de felheid op een manier die het brengt wat gewoon niet waar is en nieuwe mensen niet echt helpt. Je hoort hier 3 meningen van mensen die er ook niet blij mee zijn maar wel aangeven dat er omheen te werken is en daar gaat het om.

Genoeg hierover, hoop dat deze lenzen echt goed zijn want meer concurrentie kan echt geen kwaad voor ons de consument. De 'aanval' van Nikon op sony was bv best grappig maar dan ook weer de reactie van Sony dit moeten we meer hebben niet minder zo komen we verder.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Multimediaknaller

Quote from: danielo on February  6, 2016, 09:17:59
Dat Kai steeds verder gaat voor clicks ?

Daniel.

Als er bij hem de bekende 'hmmm' komt dan kan ik het wel vaak met hem eens zijn.

danielo

Quote from: Bierbraker on February 10, 2016, 19:44:50
Als er bij hem de bekende 'hmmm' komt dan kan ik het wel vaak met hem eens zijn.

Ik ook hoor maar ben ik de enigste die denk dat het toch minder wordt de laatste maanden en soms dus zelfs bewust vooroordelen blijven benadrukken voor de 'voor' en 'tegen' clicks ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Multimediaknaller

#35
Geen idee of hij zo te werk gaat, maar altijd leuk om te zien en om heel eerlijk te zijn spoel ik sommige stukjes wel eens door om direct naar zijn eindoordeel te gaan.

Even off-topic maar vaak heeft hij echt wel een punt  ;D