Sony releases three premium 'G Master' lenses for FE-mount

Started by Starred, February 4, 2016, 08:19:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


J.A.F._Doorhof

En daarmee is meteen de kritiek verstomd die aangaf dat de Emount geen serieuze mount was omdat er geen snel glas was :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  4, 2016, 10:05:35
En daarmee is meteen de kritiek verstomd die aangaf dat de Emount geen serieuze mount was omdat er geen snel glas was :D

Nee hoor de kritiek blijft we zitten nl wel op het internet :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

Wat nog wel even blijft is de kritiek dat er te weinig (wereldwijde) support is voor Pro's in vergelijking met Nikon/Cannon, waardoor Sony nog steeds een beetje links blijft liggen bij deze doelgroep

bert50

Mensen kijk nou eens naar de resultaten ik heb mijn Nikon D4 ervoor weggedaan maar dit is toch weer een klasse beter en dat de gewicht scheelt een hernia 😀😀😀😀😀
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

danielo

Quote from: Starred on February  5, 2016, 10:40:28
Wat nog wel even blijft is de kritiek dat er te weinig (wereldwijde) support is voor Pro's in vergelijking met Nikon/Cannon, waardoor Sony nog steeds een beetje links blijft liggen bij deze doelgroep

Punt is het zal lang duren voordat iedereen de voordelen inziet en dat hoeft ook niet toch ? Sony zal zich in een aantal markten sterk moeten maken en daar zijn ze aardig mee bezig maar er zal ook altijd een deel zijn waarvoor ze niet gaan. De klachten verschuiven dan gewoon van geen 2.8 lenzen naar support of dat het 3 keer wisselen van batterij op 1 dag echt niet kan etc etc

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Kennis van mij ook pro fotograaf die zijn geld met foto's verdiend heeft een sony geprobeerd na alle jubelverhalen maar heeft hem weer teruggebracht en een Nikon 750 genomen met twee primes.
Dus get is niet alleen maar jubelverhalen maar hij zal er wel geen verstand van hebben als je niet voor bent moet je wel dom zijn...
En als je iets mist ligt het aan jou nooit aan het product zo lust ik er ook nog wel een paar  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

svmnb

Kai van DigitalRev heeft pas onderstaand filmpje gepost waarom je je dSLR beter niet kunt verruilen voor een mirrorless. Kan mij wel vinden in sommige argumenten, al lonkt zo'n Sony nog steeds.
https://www.youtube.com/watch?v=PCLAAa_WHq0
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Erik

Quote from: svmnb on February  5, 2016, 21:25:00
Kai van DigitalRev heeft pas onderstaand filmpje gepost waarom je je dSLR beter niet kunt verruilen voor een mirrorless. Kan mij wel vinden in sommige argumenten, al lonkt zo'n Sony nog steeds.

Mooi filmpje kende ik nog niet, bevestigt ook mijn vermoedens.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on February  5, 2016, 23:54:11
Mooi filmpje kende ik nog niet, bevestigt ook mijn vermoedens.

Over Kai ?

Soms is die wel leuk maar het wordt steeds meer vooral 'grappig' hoe die hier bv over batterij doorgaat slaat echt nergens op. Je moet wel erg raar doen wil je meer dan 2x per dag een nieuwe batterij moeten wisselen en ze zijn bijzonder klein. Indien je dat echt een probleem vind dan koop je een grip dan kan je er 2 in doen. Voor video is het wel een probleem maar gelukkig kunnen de nieuwe types nu usb-voeding aan en als je bv een 15000mah eraan doet dan heb je +/- 14 keer de accu duur.

Terug over Kai (de andere reviewer is beter) de humor begint langzaam de feiten te verdraaien en dat is niet erg maar ze blijven jaren online en de 'feiten' zijn dan al vaak achterhaald en schopt veel verwarring bij kopers.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

Quote from: Erik on February  5, 2016, 23:54:11
Mooi filmpje kende ik nog niet, bevestigt ook mijn vermoedens.

Wat zijn je vermoedens dan?

danielo

Quote from: Starred on February  6, 2016, 09:12:54
Wat zijn je vermoedens dan?

Dat Kai steeds verder gaat voor clicks ?

Hier een ook soms kritische blik op de nieuwe camera en lenzen maar met meer content waar je wat aan hebt :

https://www.youtube.com/watch?v=70K889vpTsg

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  4, 2016, 10:05:35
En daarmee is meteen de kritiek verstomd die aangaf dat de Emount geen serieuze mount was omdat er geen snel glas was :D

Kritiek zal wel blijven argumenten die ik nu vee voorbij zie komen groot en zwaar. Vergelijking naar de MK II van Canon.

Al een optie op de 24-70, zodra die binnen is eens paar dagen testen. Waarschijnlijk zal het een blijvertje worden.

svmnb

Quote from: danielo on February  6, 2016, 08:34:42
Over Kai ?

Je moet wel erg raar doen wil je meer dan 2x per dag een nieuwe batterij moeten wisselen en ze zijn bijzonder klein. Indien je dat echt een probleem vind dan koop je een grip dan kan je er 2 in doen. Voor video is het wel een probleem maar gelukkig kunnen de nieuwe types nu usb-voeding aan en als je bv een 15000mah eraan doet dan heb je +/- 14 keer de accu duur.
Daniel.

Dat is een van Kai's argumenten: als je vergelijkbare prestaties wilt qua stroomvoorziening, word je kleine, handzame mirrorless steeds groter als je grips en voedingen moet toevoegen.
Behalve stroom, vond ik de argumenten rond AF ook wel rationeel klinken.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

danielo

Quote from: svmnb on February  6, 2016, 14:20:36
Dat is een van Kai's argumenten: als je vergelijkbare prestaties wilt qua stroomvoorziening, word je kleine, handzame mirrorless steeds groter als je grips en voedingen moet toevoegen.
Behalve stroom, vond ik de argumenten rond AF ook wel rationeel klinken.

Ik wil helemaal geen vergelijkbare bat. presetaties zet je dslr maar eens altijd in live mode. Je hebt keuzes de mirrorless kan klein zijn als je dat wilt. Je kan 1 extra batt. in je zak stoppen en klaar. Het verhaal rond AF is waar en niet waar en erg in verandering mijn punt is niet dat die 100% ongelijk heeft maar dat hij om meer clicks te krijgen er een nogal overdreven draai aangeeft. Voorbeeld (zelf getest) in video gaat de batt nog +/- 10min door na de 'ik ben leeg waarschuwing' met foto's is het 'je neemt 3 foto's en op elk moment kan die uitvallen' echt zeer overdreven.

Deze overdreven popie jopie videos die ze de laatste tijd doen strooien best veel verwarring waar niemand mee geholpen is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Batterijen is onzin inderdaad
Ik gebruik een grip en heb echt zelden beide batterijen leeg.
En als het gebeurt heb ik er 2 extra bij me.

Wanneer heb ik ze leeg?

Volle dag studio met camera bijna continue aan : 0 en 80%
Buiten volle voetbal wedstrijd 70-100%
Dagje straat fotografie gemiddeld 0-50%
Dagje New york ;) tja dan gaat vaak de reserve erin maar eigenlijk alleen dus bij extreem veel foto's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

En ik denk dat sony allang besloten heeft deze form te houden en straks met nieuwe bat tech 40% tot 60% meer te kunnen (zeg tot 1700mah). Wat ik als eerlijk ben niet snap is dat er nog steeds geen 100% usb blok grips zijn waar alleen een 3000mah, 5000mah, 7000mag 'plak' in zit voor onder de sony cameras ipv 2 vervangbare in de grip zelf dat kost zoveel ruimte. Ik denk er bijna over om zelf met een 3d printer eens iets te gaan maken voor de lol.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Als de accus vervangbaar zijn Zeker een goed idee.
Als het een oplaadbare grip is aub Niet.
Huidige accu's gaan lang genoeg mee voor fotografie maar mag zeker meer. Vooral voor video.
Voordeel is nu dat je gewoon via de grip kan wisselen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  7, 2016, 10:18:31
Als de accus vervangbaar zijn Zeker een goed idee.
Als het een oplaadbare grip is aub Niet.
Huidige accu's gaan lang genoeg mee voor fotografie maar mag zeker meer. Vooral voor video.
Voordeel is nu dat je gewoon via de grip kan wisselen.

Wat zou het nadeel zijn? Veel van de ruimte kan nu niet gebruikt worden door de 'verpakking' van de accu's en de mechaniek voor in/uit doen. Als je kijkt wat de kosten zijn van een usb blok van zeg 5000mah dan heb je ze voor 3 a 4 tientjes stuk plastic en de connectie pin naar de power kan toch niet zoveel kosten. Is dan denkbaar voor 80 a 90 euro. Ben wel met je eens een 5000mah/10000mah zou vooral voor video handig zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Ik bedoelde dat het dan wel wen vervangbare moet zijn
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: danielo on February  6, 2016, 08:34:42
Over Kai ?
Soms is die wel leuk maar het wordt steeds meer vooral 'grappig' hoe die hier bv over batterij doorgaat slaat echt nergens op. Je moet wel erg raar doen wil je meer dan 2x per dag een nieuwe batterij moeten wisselen en ze zijn bijzonder klein. Indien je dat echt een probleem vind dan koop je een grip dan kan je er 2 in doen. Voor video is het wel een probleem maar gelukkig kunnen de nieuwe types nu usb-voeding aan en als je bv een 15000mah eraan doet dan heb je +/- 14 keer de accu duur.
Terug over Kai (de andere reviewer is beter) de humor begint langzaam de feiten te verdraaien en dat is niet erg maar ze blijven jaren online en de 'feiten' zijn dan al vaak achterhaald en schopt veel verwarring bij kopers.
Daniel.
Ik kijk niet al zn video's soms zie ik er wel eens eentje voorbij komen moet ook net toevallig over camera gaan die je mogelijk interesseert.
Maar heb nooit gevoel dat hij de boel verdraaid. Zn wijze van reviewen kan je aanspreken of niet hij komt redelijk to the point en dat mag ik juist wel. Maar goed zal niet iedereen zij ding zijn. Overigens genoeg serieuze reviews van anderen gezien waar ik niks mee kon de sponsoring droop ervan af.

Een grip kan natuurlijk wel maar zijn voordeel is nu juist het formaat hang er een batterijgrip aan en het handige kleine formaat vervalt.
Ik weet niet hoeveel foto's jij schiet maar ik schiet makkelijk 400 a 500 foto's plus wat filmpjes en ik haal ook 700 en soms 1000 hangt af van de situatie. Amper 300 foto's is voor mij echt te weinig.
Nu is het voordeel wel dat de accu's vast niet groot zijn dus je neemt er makkelijk 2 of 3 mee in je zakken alleen is dat wel weer extra kostenpost wat kost een originele accu 70 a 90 euro?
Aan de andere kant nu gebruik ik 1 accu, hoef niets bij te kopen, niet te wisselen op het verkeerde moment en niets te monitoren voor geval er uitval op verkeerde moment optreedt.

Quote from: danielo on February  7, 2016, 00:02:51
Ik wil helemaal geen vergelijkbare bat. presetaties zet je dslr maar eens altijd in live mode.
Daniel.
Liever niet alleen voor filmen gebruik ik het verbruik valt reuze mee kan ik vertellen
100% goede AF is voor mij ontzettend belangrijk, daarom gebruik ik geen live view alleen in nood als ik toestel ver boven mn hoofd moet houden. Resultaat van AF via contrastmeting is ook mijn Nikon 750 beroerd in ieder geval waar ik schiet.
Zal met A7R net zo beroerd zijn als ik verhalen lees. Tenminste ik hoop niet dat de A7R met fase detectie getest is en daar dit resultaat gaf. 

Het kleine formaat zou pas echt erg fijn zijn als Sony een 70-200mm F2.8 lens zou uitbrengen die de helft weegt en lengte is van een Nikon 70-200 F2.8 is. Maar volgens mij is dat technisch onmogelijk ivm geldende natuurwetten.

Sommige mensen reizen graag met een tas met lenzen en wat al niet meer, ik graag alleen met body en 1 lens en loop wel wat meer  8)


Quote from: Starred on February  6, 2016, 09:12:54
Wat zijn je vermoedens dan?
Dat de AF nog lang niet goed genoeg is voor mij, idem voor batterij duur.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Multimediaknaller


danielo

Quote from: Erik on February  8, 2016, 20:47:10

Het kleine formaat zou pas echt erg fijn zijn als Sony een 70-200mm F2.8 lens zou uitbrengen die de helft weegt en lengte is van een Nikon 70-200 F2.8 is. Maar volgens mij is dat technisch onmogelijk ivm geldende natuurwetten.

Sommige mensen reizen graag met een tas met lenzen en wat al niet meer, ik graag alleen met body en 1 lens en loop wel wat meer  8)

Dat de AF nog lang niet goed genoeg is voor mij, idem voor batterij duur.

Je hebt een duidelijke afweging gemaakt en als je alleen een flinke 70200 2.8 bij je hebt altijd dan is omvang van de combinatie duidelijk niet een groot verschil. Als je zegt voor mij is AF en batterij duur nog niet wat ik wil (en misschien wel nooit) ook geen probleem mee. Wat Kai hier alleen doet is net doen alsof het probleem van de accu zo erg is en op random problemen ineens stopt dat het geheel een onbruikbaar geheel wordt en dat is gewoon onzin en zal een deel van zijn kijkers een vertekend beeld geven. Ik zou nooit weg gaan zonder 1 extra ook niet met een dslr ipv meestal niet nodig. Nu neem ik er 2 mee waarvan ik er vaak 1 extra nodig heb. Waar je normaal een wissel doet eind van de dag doe je die nu in begin van de middag. Jammer ja en daarom heeft ook elke review (terecht) hierover maar onbruikbaar en in je de weg staan van wat je doet is zwaar overdreven.

Goed genoeg over deze video, als je al zijn videos kijkt dan merk je denk ik echt wel een verschuiving van minder content meer 'lol' en meer clickbate.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Even voor de duidelijkheid, welke Sony body's hebben deze FE-mount ?

Erik

Quote from: danielo on February  9, 2016, 07:12:40
Je hebt een duidelijke afweging gemaakt en als je alleen een flinke 70200 2.8 bij je hebt altijd dan is omvang van de combinatie duidelijk niet een groot verschil.
Daniel.
voor de duidelijkheid ik heb geen 70-200 F2.8 ben geen gewichtheffer, gebruik altijd een prime dan valt gewicht en grootte erg mee. voor nij is belangrijkste naast het gewicht van de set een perfecte AF en goede batterijduur. ok en prijs natuurlijk ala ik zie wat jij allemaal koopt dat kan ik echt niet betalen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill