Nieuwe phone pre amp

Started by roeleken, January 31, 2016, 12:01:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roeleken

Beste vrienden op dit forum,  in mijn huidige set denk ik dat de phono voorversterker beter kan. Momenteel heb ik de Lehmann Black Cube met de extra Pwx voeding.
Iemand suggesties?
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

KayaRahnee

Ik dacht dat de  Cayin A-55T een Phono module aan boord had?
Misschien voldoet deze niet?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

lynch1979

Wat zou er volgens jou beter kunnen?
En ben je opzoek naar een ander geluid?
En wat is je budget?

roeleken

#3
Op de Cayin zit geen phono pre amp.
Denk dat ik iets meer sprankeling, emotie (kweet het, is een modewoord aan het worden :blush:) zoek.  Het klinkt af en toe wel erg correct, en aan de buizen, speakers en element/platenspeler kan dit echt niet liggen.
Wil zeker niet boven de 1000 euro gaan. Eigenlijk liefst nog demo of tweedehands, aangezien er aan een phono pre amp toch weinig kapot kan gaan.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

djoeri

#4
Misschien op zoek naar een ear yoshino 834p.  De advies prijs zit wel iets boven budget maar misschien dat er nog wat af kan of tweedehands. Met de ear ga je naar een hele andere klasse.

Gr Djoeri

lynch1979

Quote from: roeleken on January 31, 2016, 13:19:43
Op de Cayin zit geen phono pre amp.
Denk dat ik iets meer sprankeling, emotie (kweet het, is een modewoord aan het worden :blush:) zoek.  Het klinkt af en toe wel erg correct, en aan de buizen, speakers en element/platenspeler kan dit echt niet liggen.
Wil zeker niet boven de 1000 euro gaan. Eigenlijk liefst nog demo of tweedehands, aangezien er aan een phono pre amp toch weinig kapot kan gaan.

Een buizen phono amp een optie?

En ik speel zelf met de Lehmann Decade en daarvoor met de Black Cube SEII, en daar zat voor mij een wereld van verschil tussen.

Ik heb ook de ASR mini basis geprobeerd, de Nagra BPS en de Rega Aria......alleen niet mijn geluid, ik denk dat het ook zeer persoonlijk is als je iets zoekt, daarom alles zelf thuis uitproberen en uitgebreid testen.

De tip van Djoeri is ook een goed tip, zeker voor het geld schijnt het een hele goed phono pre te zijn.

Jumping Jack

Quote from: djoeri on January 31, 2016, 15:37:29
Misschien op zoek naar een ear yoshino 834p.  De advies prijs zit wel iets boven budget maar misschien dat er nog wat af kan of tweedehands. Met de ear ga je naar een hele andere klasse.

Gr Djoeri

Die heeft dan wel weer geen instellingen voor de impedantie, die is standaard 400Ohm, wat voor vele mc's best wel hoog is...

Ik vind de Pro-ject phonobox rs wel interessant want erg flexibel en upgrade-baar met een aparte voeding.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

djoeri

Die ear is gewoon heel muzikaal moet je eventueel een step up transformer hebben, maar als de match goed is dan is er weinig beter tenzij je veel meer betaald.

Als alternatief is er de puresound p10 met t10 transformer. Beide merken zijn in mijn oren zeer goed klinkend. De ear is handmade de puresound is een Engels product uit China.

Gr Djoeri

KayaRahnee

Quote from: roeleken on January 31, 2016, 13:19:43
Op de Cayin zit geen phono pre amp.

Maar toch verkrijgbaar en dus in te bouwen net zoals bij PrimaLuna?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Jumping Jack

Die module van primaluna is enkel mm, als dat bij cayin gelijkaardig is, is ts daar weinig mee...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

roeleken

#10
In mijn Cayin past met de dikke elco's na modificatie geen phono pre amp meer. Lijkt me ook niet wenselijk.  Iemand nog suggesties by the way?
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

KayaRahnee

Quote from: roeleken on February  1, 2016, 21:11:07
In mijn Cayin past met de dikke elco's na modificatie geen phono pre amp meer. Lijkt me ook niet wenselijk.  Iemand nog suggesties by the way?

Naast de Cayin dan maar:
https://cayin.com/produkte/lyric-ps6-phono-vorstufe/
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

roeleken

Hoi,

Ik wil dit topic weer nieuw leven inblazen. Iemand nog suggesties?
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

bert50

Ik zou een kijken naar een Moon lp 310 een geweldig mooie versterker

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

addesmo

Iedereen kan nu wel zijn eigen ervaringen of versterker gaan adviseren, maar ik denk dat je gewoon eens wat moet gaan uitproberen bij je thuis. Moet een match zijn/worden met je eigen spullen en ruimte. Dus leen bij een dealer een amp en probeer thuis. Ik heb er bij mij zeker een stuk of 6 gehad en de verschillen zijn best groot. Op zich is de zoektocht ook leuk toch?  :colgate: