Welke foto negatieven/scanner?

Started by Bama, January 30, 2016, 12:53:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Ik heb vrij veel foto's en negatieven liggen die ik wel digitaal wil maken.
Nu zie ik scanners van 50 tot 400 euro en heb dus geen idee wat ik moet kopen.
Lijkt me dat je zo'n ding 1x gebruikt en dan nooit meer dus een gebruikte is ook een optie lijkt me.
Graag tips/adviezen, alvast bedankt.

denoontje

Check marktplaats...kopen en weer verkopen wellicht kosten neutraal [emoji6]

mikekiwi

Ik zou kijken op MP voor een leuke Epson Perfection scanner met filmadapter. Kun je foto's en negatieven/dia's mee scannen en werkt perfect. Kan zijn dan dedicated filmscanners sneller zijn, maar ik heb ook zo'n Epson (maar dan ook voor middenformaat negatieven) en daar ben ik zeer tevree mee.

Wel even opletten dat de adapters er ook bijzitten...en onderschat de tijd die er in gaat zitten niet, dat gaat erg hard kan ik je uit ervaring vertellen...

ProXius

Ik heb een Konica Minolta DiMage Dual Scan II (scsi kaart, oud) en een IV, iets minder oud. Die II nooit echt aan de praat gekregen, de IV redelijk. Scannen duurt lang! Maar komen mooie platen uit. :)

Dat is natuurlijk alleen geschikt voor negatieven... Een mooie Epson lijkt me dan ook in jouw situatie een stuk slimmer. Ik zou inderdaad lekker tweedehands kijken!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Bama

Ok, ik heb nu een epson gevonden op MP dus zal eens gaan bieden.
Bedankt voor de reactie's

denoontje

Voor dias....neem er een waar een slee in kan. 1 dia duurde bij mij ca 3 min hoogste res.

erwinh

Huren kan ook he, misschien ook niet zo gek, want wat moet je met zo'n ding als je al je negatieven gescant hebt? Ff googelen, kom je het een en ander tegen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"