Synology shortcut werkt niet?

Started by Raphie, January 23, 2016, 21:14:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Heb vandaag een nieuwe MBP voor mijn vrouw gekocht, de synology server ziet hij prima
Maar wanneer ik in finder een shortcut naar de desktop sleep dan krijg ik een leeg venster ipv van haar persoonlijke folder op de server, wat doe ik verkeerd?
JBL PRX Power!

mijkie

rechtskwestie misschien, alleen toegang via ip-adres of mac-adres ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Raphie

Quote from: mijkie on January 23, 2016, 21:24:30
rechtskwestie misschien, alleen toegang via ip-adres of mac-adres ?
nee? Je mag toch van een os verwachten dat als je in een actief venster zit en je sleept deze map elders dat die shortcut gewoon werkt? In windows werkt dit foutloos
De optie "smartfolder" geeft hetzelfde probleem
JBL PRX Power!

NielsLu

Je moet denk ik in Finder nog even instellen dat je verbonden servers op het bureaublad wilt zien. Je kunt dit doen door het bureaublad even aan te klikken, daarna Finder aanklikken en vervolgens op voorkeuren aan te klikken. Je krijgt dan een pop-up venster, daar kun je verbonden servers selecteren.

Zodra je dan verbinding maakt met de nas, komt er automatisch een snelkoppeling op het bureaublad te staan.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

nu weer het volgende probleem
de alias op de desktop werkt
maar na een uitlog of reboot van het profiel is die weg?
hij lijkt er dus maar voor een sessie te blijven staan?
tevens 2e probleem, sleep ik deze werkende alias in favorieten in finder dan geeft OSX aan dat ik geen rechten heb om te openen, wanneer ik hem via favorieten probeer te openen.
direct vanaf de server de blauwe map in favorieten slepen werkt niet, hij toont nergens het lijntje waar ik hem kan droppen.
wat een gezeur allemaal. Of ik doe iets fout of het is allemaal super buggy?
JBL PRX Power!

Rob_Dingen

Hoi Raphie,

Heel het netwerk gebeuren is bij Apple nu eenmaal slechter geregeld als bij Win daar zul je aan moeten wennen.
Bij systeemvoorkeuren/gebruikers/inloggen kun je een map van de Nas toevoegen die hij benadert als je hem opnieuw opstart.
Verder moet je wat geduld hebben hij komt vanzelf weer op je desktop anders even aan klikken in finder.
Het enige wat bij mij extern altijd perfect werkt is een HDD aan een apple router hangen.
De rest is altijd wat prullen.

Rob

Raphie

rob, je bent een held :)
alias verschijnt nu direct op desktop en favoriet werkt ook :)
JBL PRX Power!