Marantz SR6009 met huidige speakers, gaat dit werken?

Started by osi, January 19, 2016, 08:24:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

osi

Ik heb de Marantz SR6009 op het oog om mijn huidige versterker (JVC RX-E112R) mee te gaan vervangen.

Als linker en rechter speaker heb ik de Sony SS-H450 Max input 70W, 6 ohm
Als center en surround de JVC SP-X100S Max 100W, 8 ohm

Op termijn wil ik deze speakers gaan vervangen door B&W speakers.

Nu vroeg ik mij af of de Marantz SR6009 op deze bestaande speakersset is te gebruiken of dat dit problemen gaat veroorzaken zodat ik alles in één keer moet gaan vervangen.

VPI


osi

Te veel vermogen voor de speakers. Dat ik ze niet opblaas oid.


frits marantz

Een speaker gaat sneller kapot door het klippen van een versterker met te weinig vermogen dan dat hij kapot gaat door teveel.
Dan ben je inmiddels ook al wel doof aan het worden van de herrie. :blink:

André_84

hoef je volgens mij geen zorgen over maken, zolang het niet gaat vervormen is er volgens mij niet zoveel aan de hand..
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

osi

Heldere antwoorden. Thanks iedereen voor het meedenken!

Mogelijke speaker optie is de B&W 683 S2. Het lijkt mij dat die met de Marantz SR6009 goed samen moeten kunnen werken.

tommi

Quote from: frits marantz on January 19, 2016, 20:07:44
Een speaker gaat sneller kapot door het klippen van een versterker met te weinig vermogen dan dat hij kapot gaat door teveel.
Dan ben je inmiddels ook al wel doof aan het worden van de herrie. :blink:
^^
Absoluut waar!

683's vragen denk ik een beetje heel veel uit deze receiver, je zou voordat je dat overweegt serieus moeten gaan luisteren naar een losse eindtrap. Een SR6009 heeft maar een 650w voedingscapaciteit voor alles, normaal gesproken heb je zo'n voedingscapaciteit ongeveer alleen al nodig voor een setje 683's, want deze zijn ook voorzien van die notoire vermogensvretende FST middentoner.

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

rubber17

Quote from: tommi on January 26, 2016, 14:06:38
^^
Absoluut waar!

683's vragen denk ik een beetje heel veel uit deze receiver, je zou voordat je dat overweegt serieus moeten gaan luisteren naar een losse eindtrap. Een SR6009 heeft maar een 650w voedingscapaciteit voor alles, normaal gesproken heb je zo'n voedingscapaciteit ongeveer alleen al nodig voor een setje 683's, want deze zijn ook voorzien van die notoire vermogensvretende FST middentoner.

Tom

Mee eens.
Ik heb vorig jaar ook de nodige B&W's (verschillende modellen) beluisterd op zowel mijn Marantz SR6009 als op mijn PM15s2LE. De SR6009 vind ik tekort komen om deze B&W's goed aan te sturen. Met de PM15 is het stukken beter.

B&W en Marantz is uiteindelijk toch niet een combi die mij aanspreekt en ben daarom uiteindelijk voor de Tannoy XT8F gegaan.
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

tommi

Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

osi

Quote from: tommi on January 26, 2016, 14:06:38
^^
Absoluut waar!

683's vragen denk ik een beetje heel veel uit deze receiver, je zou voordat je dat overweegt serieus moeten gaan luisteren naar een losse eindtrap. Een SR6009 heeft maar een 650w voedingscapaciteit voor alles, normaal gesproken heb je zo'n voedingscapaciteit ongeveer alleen al nodig voor een setje 683's, want deze zijn ook voorzien van die notoire vermogensvretende FST middentoner.

Tom

Dan is de 683 wellicht toch niet zo'n goede combi. Als versterker heeft de 6009 precies wat ik zoek. Wellicht dat ik dan op zoek moet gaan naar andere speakers. Het is voor een home cinema setup en stereo alleen is niet echt een optie.

XtrmB

Waarom niet een mooi setje monitoren als het puur voor surround is? 685 S2 bijvoorbeeld?
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

osi

Quote from: XtrmB on February  1, 2016, 11:31:07
Waarom niet een mooi setje monitoren als het puur voor surround is? 685 S2 bijvoorbeeld?

Het is niet puur voor surround. Misschien dat ik mij verkeerd verwoord heb. Het is voor de front L/R Voor de achterkant gebruik ik kleinere speakers. Wellicht dat hier de 685 ook een goede optie voor is. Ik ben op zoek naar iets wat films qua geluid levendig kan weergeven.


mangahuisman

Koop eerst een paar goede speakers ipv die plastic sony dingen

jeffaudio

Quote from: mangahuisman on February  4, 2016, 12:36:36
Koop eerst een paar goede speakers ipv die plastic sony dingen

slaat nergens op deze reactie , iedereen heeft wat die heeft toch?
Koop jij dan eens een goede versterker  ;D
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

frits marantz

De 6009 heeft volgens mij vermogen zat (lees: is stabiel genoeg) om de meeste speakers probleemloos te kunnen aansturen.

Kun je gewoon voor gaan en later de stap naar andere luidsprekers maken, als je dit wilt.