Panasonic 2016 DXW LED TV's

Started by Staaled, January 13, 2016, 08:32:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RvD

Ik heb de 65DXW904 nu staan.

Het lukte maar niet om geluid uit de tvspeakers te krijgen met normale tv via de decoder van KPN. Ook de Oppo werkte niet mee het opstartscherm kreeg ik wel te zien maar daarna bleef het beeld zwart. Alles zit aangesloten op de Marantz AV dus hier van alles geprobeert, uiteindelijk werkte het in de tv heb je voor hdmi 2 opties Modus 1 en 2 deze staat standaard op modus 2 na deze op 1 gezet te hebben werkte alles naar behoren. Wat het verschil tussen de modussen is geen idee.

De ventilatie van de tv hoor je wel lichtjes zijn werk doen maar met normaal volume hoor je het niet. Dan de tv kwaliteit die is echt erg goed het zwart is echt mooi en zie een duidelijk verschil tegenover de Sony XD9305 op dat gebied die ik in de winkel gezien heb. Ben blij dat ik voor een FALD tv gegaan ben en geen Edge led. Het design spreekt me ook zeker erg aan. Zal morgen nog een foto posten.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Bama

En heb je toevallig voetbal gekeken?

RvD

De laatste 10 min. even dit zag er goed uit.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Bama

ok, klinkt veelbelovend dus.
Nog geen netflix gezien, 4k of iets in hdr?

RvD

Nee ik heb geen netflix of een andere 4K bron. Een 4K speler daar wacht ik nog even mee tot dat Oppo daar mee komt ze beloven eind van het jaar.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Cobraatje

Quote from: RvD on May 27, 2016, 23:04:21
Ik heb de 65DXW904 nu staan.

Het lukte maar niet om geluid uit de tvspeakers te krijgen met normale tv via de decoder van KPN. Ook de Oppo werkte niet mee het opstartscherm kreeg ik wel te zien maar daarna bleef het beeld zwart. Alles zit aangesloten op de Marantz AV dus hier van alles geprobeert, uiteindelijk werkte het in de tv heb je voor hdmi 2 opties Modus 1 en 2 deze staat standaard op modus 2 na deze op 1 gezet te hebben werkte alles naar behoren. Wat het verschil tussen de modussen is geen idee.

De ventilatie van de tv hoor je wel lichtjes zijn werk doen maar met normaal volume hoor je het niet. Dan de tv kwaliteit die is echt erg goed het zwart is echt mooi en zie een duidelijk verschil tegenover de Sony XD9305 op dat gebied die ik in de winkel gezien heb. Ben blij dat ik voor een FALD tv gegaan ben en geen Edge led. Het design spreekt me ook zeker erg aan. Zal morgen nog een foto posten.

Aarrgghhh, zijn ze nu nog altijd aan het kl#$% met hoorbare ventilatoren.
Dan was voor mij reden om mijn plasma VT60 om te ruilen voor een ST60.
Voor mij is de 904 dan een no go.

A3-D

Iemand enig idee waar ik de 904 kan bekijken in Rotterdam of omgeving? Wat is overigens jullie prijs voor de 65"?

Zymotic



Hierbij een filmpje met een vertical banding test. In het echt is het iets duidelijker.

Waarschijnlijk valt het nog binnen de marge, maar als je eenmaal ziet ;-)

R

Quote from: Bama on May 27, 2016, 23:37:20
ok, klinkt veelbelovend dus.
Nog geen netflix gezien, 4k of iets in hdr?

Erg mooi👍🏻

R

Hier overigens een voorbeeld van het effect met de zon erop, het beste zichtbaar als het scherm uitstaat. Spiegeling wordt sterk gereduceerd.


Nooff

#135
Quote from: Zymotic on May 28, 2016, 09:32:45


Hierbij een filmpje met een vertical banding test. In het echt is het iets duidelijker.

Waarschijnlijk valt het nog binnen de marge, maar als je eenmaal ziet ;-)
Ik zie het op het filmpje vrijwel niet. Denk dat je nog geluk hebt, er zijn gevallen die vele malen erger zijn. Het blijft toch inherent aan de techniek. Ga je voor FALD dan krijg je weer te maken met Blooming, iets wat ook niet volledig weg te krijgen is. Elke techniek heeft zijn voor- en nadelen.

RvD

#136
Bij deze een foto van de 65DXW904.

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zymotic


A3-D

Zo jammer, net bij Foka Rotterdam geweest. Zowel de 904 als de 804 op voorraad, echter maar 1 exemplaar en niet opgesteld. Kan dus nog geen vergelijk en definitieve keuze maken.....

Als ik kijk naar de LG OLED dan kriebelt het toch wel een beetje. Als je de demo bekijkt is dat echt wel spectaculair!

R


RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

The Forest Stars

Ziet er mooi uit, past precies, gefeliciteerd  :clapping:

Nooff

Quote from: RvD on May 28, 2016, 10:26:21
Bij deze een foto van de 65DXW904.

Prachtige tv, maar mijn god wat een gigantische spiegel zo! :o

DofN

Gefeliciteerd met je aanschaf, €5000,= voor een TV is heel wat :) Ik heb ook wat rondgekeken maar ben er nog niet en ga er iig ook niet zoveel voor uitgeven: daarvoor vind ik de kwaliteit nog te slecht.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

A3-D

#145
Quote from: doorofnight on May 28, 2016, 16:45:32
Gefeliciteerd met je aanschaf, €5000,= voor een TV is heel wat :) Ik heb ook wat rondgekeken maar ben er nog niet en ga er iig ook niet zoveel voor uitgeven: daarvoor vind ik de kwaliteit nog te slecht.

Ik neem aan dat je bedoeld "niet goed genoeg"  :-X

RvD

De adviesprijs zou ik er ook niet voor uitgeven aan een tv dat gaat me ook te ver. Mijn budget was 3500 en ben helaas er iets over heen moeten gaan maar niet al teveel, dit was het wel mij waard er zijn eigenlijk maar twee tv's beschikbaar met FALD op dit moment in 65 inch deze Panasonic en de Samsung KS9500 maar die is krom  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

DofN

Quote from: A3-D on May 28, 2016, 17:34:17
Ik neem aan dat je bedoeld "niet goed genoeg"  :-X

Dat bedoelde ik :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bama

Quote from: RvD on May 28, 2016, 17:56:20
De adviesprijs zou ik er ook niet voor uitgeven aan een tv dat gaat me ook te ver. Mijn budget was 3500 en ben helaas er iets over heen moeten gaan maar niet al teveel, dit was het wel mij waard er zijn eigenlijk maar twee tv's beschikbaar met FALD op dit moment in 65 inch deze Panasonic en de Samsung KS9500 maar die is krom  :)

Hier precies hetzelfde terwijl ik in eerste instantie 2500 als budget had

A3-D

Herkenbaar, ga toch morgen even kijken naar de 55EV6 van LG