Panasonic 2016 DXW LED TV's

Started by Staaled, January 13, 2016, 08:32:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Forest Stars

Nee alleen de Panasonic TX-65DXW904 is Full Led.


The Forest Stars

Van nl.Hardwareinfo

Het eerste model in de 4K Pro serie is de DXW784 (DX780), een televisie met dubbel uitgevoerde tuners en wederom ook de mogelijkheid om de voet aan te passen. De DXW784 komt beschikbaar in 50, 58 en 65 inch (1399, 1799 en 2799 euro) en beschikt over edge-led local dimming, 1800Hz Intelligent Frame Creation, ondersteuning voor 3D weergave en HDR.

Het topmodel uit de 2016 line-up is de DXW904 (DX900) die beschikbaar komt in 58 en 65 inch met adviesprijzen van 3999 en 5999 euro euro. Het belangrijkste wapenfeit van deze modellen is dat ze voldoen aan de ultra hd Premium eisen, wat betekent dat de helderheid minimaal 1000 nits is. Panasonic slaagt hierin door de DXW904 te voorzien van een full-array LED backlight met 512 apart dimbare zones. Het resultaat is een beeld met een heel hoog contrast en - volgens Panasonic - kleurweergave van referentiekwaliteit dankzij haar HCX+ beeldprocessor.


Zymotic

Sommige sites geven edge-led aan en andere weer direct-led.  Is er een manier hoe je dat goed kan zien of testen?

A3-D

Quote from: Zymotic on May 25, 2016, 17:27:34
Sommige sites geven edge-led aan en andere weer direct-led.

Inderdaad heel erg verwarrend, kan iemand hier met zekerheid aangeven wat voor led het nu eigenlijk betreft?

Geert

Quote from: Zymotic on May 25, 2016, 12:57:57
Zag het er niet op staan. Het beeld is nog wel goed te kijken, maar aan de dichtstbijzijnde zijkanten is het beeld wat fletser.

Ik was enkele dagen geleden in de mediamarkt Utrecht om eens te bekijken wat het aanbod is van o.a. Panasonic.
Helaas heb ik geen 2016 types gezien. Wat ik wel zag was een CX800, die ook een IPS scherm zou moeten hebben.

Ik schrok hierbij van de nog altijd zeer magere kijkhoek. Als ik recht voor het scherm stond waren de kleuren in de hoeken al beduidend anders. Het enige excuus wat hierbij te bedenken viel, was dat ik vrij dicht op het scherm stond, namelijk op ongeveer 1.5 meter, waardoor de kijkhoek naar de zijkanten natuurlijk groter wordt.

Verbazingwekkend dat dit soort problemen nog altijd niet zijn opgelost.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Bama

Quote from: Zymotic on May 25, 2016, 17:27:34
Sommige sites geven edge-led aan en andere weer direct-led.  Is er een manier hoe je dat goed kan zien of testen?

Alleen de 904 heeft fald

Zymotic

#107
Quote from: Geert on May 25, 2016, 18:06:10
Ik was enkele dagen geleden in de mediamarkt Utrecht om eens te bekijken wat het aanbod is van o.a. Panasonic.
Helaas heb ik geen 2016 types gezien. Wat ik wel zag was een CX800, die ook een IPS scherm zou moeten hebben.

Ik schrok hierbij van de nog altijd zeer magere kijkhoek. Als ik recht voor het scherm stond waren de kleuren in de hoeken al beduidend anders. Het enige excuus wat hierbij te bedenken viel, was dat ik vrij dicht op het scherm stond, namelijk op ongeveer 1.5 meter, waardoor de kijkhoek naar de zijkanten natuurlijk groter wordt.

Verbazingwekkend dat dit soort problemen nog altijd niet zijn opgelost.

ik zit er bijna 3 meter vandaag, en als ik net links naast de tv zit.(dus wel op 2,8 meter maar met mijn hoofd links naast de tv  ;) ) en ik heb een geel beeld, dan is het aan de rechterkant een stuk minder geel dan links.


edit: even voorbeeldfoto's erbij

Aconda69

DXW784:
Kijkhoek idd slecht. Beeldoptimalisatie niet goed. Motion is in te regelen op vloeiend, maar dan krijg je een onnatuurlijk beeld (iets minder vloeiend zetten kan ook, maar dan begint het met bewegend beeld toch weer te hakkelen (niet altijd trouwens)). Beeld spiegelt ontzettend. Na-ijlen van gras (voetballen). Vlekken in donkere beelden (niet altijd) en beeldruis. Lichte vlekken wanneer volledig beeld een egale kleur heeft.
Nee, ik was er niet echt tevreden over  :dozingoff:
Voor animatie was de tv trouwens wel subliem (maar volgens mij doet bijna elke tv het daarmee beter). Ook 4K was over het algemeen goed, maar toch ook soms de issues zoals eerder benoemd.
Ik heb 'm in ieder geval omgeruild naar een andere tv.

jasjenl

Als het verschil qua kijkhoek in de praktijk inderdaad zo groot is als op bovenstaande foto's dan is dat toch ronduit belabberd? Dat zou haast betekenen dat je al bijna niet met meer dan één persoon naast elkaar op de bank kunt gaan zitten om allemaal nog een beetje acceptabel beeld te hebben...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Zymotic

En ik kan hem ook niet meer terugbrengen. Mijn vrouw was zo "lief" geweest om de doos al weg te gooien.....

The Forest Stars

Quote from: Zymotic on May 26, 2016, 14:31:27
En ik kan hem ook niet meer terugbrengen. Mijn vrouw was zo "lief" geweest om de doos al weg te gooien.....
Oeps.....

jasjenl

Quote from: Zymotic on May 26, 2016, 14:31:27
En ik kan hem ook niet meer terugbrengen. Mijn vrouw was zo "lief" geweest om de doos al weg te gooien.....
Da's handig... :-X :-\
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

R

Quote from: Zymotic on May 26, 2016, 14:31:27
En ik kan hem ook niet meer terugbrengen. Mijn vrouw was zo "lief" geweest om de doos al weg te gooien.....

Heb nog wel een 50dxw784 doos voor je ;)

Zymotic

Past net niet ;-)  Herken je dezelfde problemen ook bij jouw tv?

R

Zeer beperkt. Ik zie als ik goed kijk iets wat lijkt op banding, maar totaal niet storend. Het is er wel. kijkhoek herken ik niet. Vlekken zie je soms als het egaal is uitgelicht, maar enkel sommige kleuren.

Ik weet daarnaast ook dat een tv van 1400€ niet perfect zijn.

TopGun2010

@aconda69, ik ben benieuwd welke tv je in de plaats van de 784 hebt genomen en waarom deze beter is?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Bama

Quote from: RvD on May  5, 2016, 19:27:11
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1462429125

Review van de DX900.

Zelf heb ik ondertussen de TX-65DXW904 in bestelling staan, hoop hem over 2 weken te hebben.

En heb je hem al?

Die van mij staat klaar maar ik heb pas volgende week tijd. >:(

Bama

Quote from: TopGun2010 on May 26, 2016, 20:35:31
@aconda69, ik ben benieuwd welke tv je in de plaats van de 784 hebt genomen en waarom deze beter is?

Als je klikt op zijn bijdragen zie je dat hij een sony 9305 heeft gekocht en dat is ook geen lofzang ;)

A3-D

#119
De keuze wordt steeds lastiger....zucht! Ik wacht nog even op de reviews van de 804, en als die tegenvallen dan ga ik vermoedelijk toch ook maar richting de 904. Wordt dan wel de 58" maar dat zal sowieso wel bevallen, mijn huidige televisie is een 46" Pana plasma....

Aconda69

#120
Quote from: Bama on May 26, 2016, 20:43:43
Als je klikt op zijn bijdragen zie je dat hij een sony 9305 heeft gekocht en dat is ook geen lofzang ;)
Ligt er ook een beetje aan hoe je er tegen aan kijkt hè. Tv 9305 is wel 1 van de betere LCD's die ik ooit gezien heb. En ik denk dat veel mensen er heel tevreden mee zullen zijn. Mijn verwachtingen van een tv in deze prijsklasse zijn gewoon hoog. En als ik dan zie wat je er voor moet betalen, dan vind ik eigenlijk dat alles gewoon moet kloppen en perfect moet zijn.
Lees dat jij te tv al binnen hebt. Ik nog niet helaas, dus nog geen tijd om die 200 uur te draaien voor calibratie  :-\
Hopelijk gaat ie komende week toch binnen komen.

Bama

Quote from: Aconda69 on May 26, 2016, 21:41:56
Ligt er ook een beetje aan hoe je er tegen aan kijkt hè. Tv 9305 is wel 1 van de betere LCD's die ik ooit gezien heb. En ik denk dat veel mensen er heel tevreden mee zullen zijn. Mijn verwachtingen van een tv in deze prijsklasse zijn gewoon hoog. En als ik dan zie wat je er voor moet betalen, dan vind ik eigenlijk dat alles gewoon moet kloppen en perfect moet zijn.
Lees dat jij te tv al binnen hebt. Ik nog niet helaas, dus nog geen tijd om die 200 uur te draaien voor calibratie  :-\
Hopelijk gaat ie komende week toch binnen komen.

Nee klopt helaas niet.
Heb 2 stuks sony 65xd9305 gehad en wacht nu op mijn nieuwe panasonic 904 en die komt volgende week zaterdag.
Ik doe het dus andersom van jou ;)

RvD

Quote from: Bama on May 26, 2016, 20:42:24
En heb je hem al?

Die van mij staat klaar maar ik heb pas volgende week tijd. >:(

Nog niet hoop morgen want dit was de afspraak, maar vandaag was een feestdag in Duitsland dus kon ze niet bereiken want er is nog geen tijd afgesproken dus ben benieuwd als de levering morgen gaat lukken.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Aconda69

Quote from: Bama on May 26, 2016, 21:55:53
Nee klopt helaas niet.
Heb 2 stuks sony 65xd9305 gehad en wacht nu op mijn nieuwe panasonic 904 en die komt volgende week zaterdag.
Ik doe het dus andersom van jou ;)
Nou, ik had de 784.
904 Is toch wel een aantal stapje hoger, zeg maar.
Maar je wil persé een 65"? Want voor die prijs (iets minder zelfs) heb je ook een oled 55" E6?

Bama

Quote from: Aconda69 on May 27, 2016, 20:11:11
Nou, ik had de 784.
904 Is toch wel een aantal stapje hoger, zeg maar.
Maar je wil persé een 65"? Want voor die prijs (iets minder zelfs) heb je ook een oled 55" E6?

Ik wou perse 65 en ook (nog) geen oled.