Plex: films afspelen/streamen vanuit Plex?

Started by André_84, January 9, 2016, 17:54:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

#25
ik test het voornamelijk voor een kennis, die wil de eenvoud van bijvoorbeeld de plex interface gebruiken op een tv en daarvoor moet je dus betalen aangezien er geen mediaserver is maar alleen de app

eenmalig 5 euro betalen is het probleem niet hoor, maar om het te begrijpen kun je dus alleen je content gratis bekijken door het van PMS naar PMS te streamen? vanaf PMS naar APP kost dus 1 keer 5 euro?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

A3-D

#26
Precies, dus als je betaald dan heb je de tijdsbeperking niet als je content vanaf een server streamt. Let er wel op dat een NAS vaak niet krachtig genoeg is om te kunnen fungeren als PMS. Ik neem aan dat je kennis dan content wil streamen vanaf jouw server, en dat kan prima met Plex.

Ik zou dus eerder kiezen voor HTPC -> PMS

De NAS als bron voor de fysieke content.

W.Otter

duidelijk.

nee mijn kennis gaat zelf aan de slag vandaar dat ik het onderzoek doe. Mijn NAS kan prima overweg met full HD content, dus het transcoden, het gaat hier om de Synology ds415play. Echter mijn kennis gaat aan de slag met UHD content en dan heb je als je gebruik maakt van dezelfde configuratie (NAS->PMS naar APP) dus een sterkere NAS nodig, als een ds416+/play?

hoe dan ook gaat het er om welk apparaat je het transcoden van de bestanden wilt laten doen? maak je gebruik van de app dan neemt het apparaat waar PMS op staat het decoderen van het bestand op zich? maak je gebruik van twee PMS servers dan doet het apparaat waar je op afspeelt het decoderen? 
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

A3-D

#28
Volgens de compatibility lijst van Plex schiet de DS415play tekort: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201373803

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

road rebel

PMS (de server) is gratis.
Daarmee speel je geen bestanden af, dan heb je nog een client nodig. Er zijn meerdere mogelijkheden voor een client.
Een app op de smartTV of een amrtphhone is dus een mogelijkheid (die kan betalend zijn). Er bestaan ook gratis clients. Overigens kan je altijd gebruik maken van de 14dagen herroepingsrecht moet je de app de 5€ niet waard vinden.

papaleo

#31
Oeps
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

IMWhizzle

Loopt hier als een zonnetje. Heb zelf een Synology met Plex die alles streamt naar wens, sterker nog ik heb vier externe harde schijven eraan gekoppeld waar de bestanden op staan, nooit last gehad van hiccups of wat dan ook.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

Wotnix

Hi,

Dit topic is wel 30 dagen oud maar ik wil je toch wat meegegeven.
Ik ben de laatste paar dagen aan het stoeien met PLEX daar ik graag transcoderen wil op de server.
Het grootste nadeel aan PLEX vind ik de tekortkomingen m.b.t. de ondertitels.
Waar je bij Kodi je ondertitels kan kiezen, kun je dat bij PLEX niet. Ik heb Opensubtitle.org en Sub-Zero als plug-in (Agent) echter je moet maar afwachten of de juiste ondertitels gekozen word.

Bij mij 3X  :crazy: :closedeyes: :wacko: niks !

Ik denk dat ik PLEX weer ga verlaten.


| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

A3-D

Of vooraf de juiste srt files bij je films plaatsen, opgelost. Zoals gezegd, ik gebruik Plex én SPMC en dat is in mijn optiek de beste oplossing voor wat ik ermee wil. Vanuit het buitenland mijn films (verder) kijken is met Plex een heel stuk prettiger dan met SPMC. Tevens kan heel de (schoon)familie met Plex een stuk makkelijker uit de voeten omdat de meeste smart tv's deze Plex app ook draaien.

bmateijsen

Als je AppleTV gebruikt, zou ik naar Infuse overstappen.....

Quote from: Wotnix on July 17, 2017, 11:25:32
Hi,

Dit topic is wel 30 dagen oud maar ik wil je toch wat meegegeven.
Ik ben de laatste paar dagen aan het stoeien met PLEX daar ik graag transcoderen wil op de server.
Het grootste nadeel aan PLEX vind ik de tekortkomingen m.b.t. de ondertitels.
Waar je bij Kodi je ondertitels kan kiezen, kun je dat bij PLEX niet. Ik heb Opensubtitle.org en Sub-Zero als plug-in (Agent) echter je moet maar afwachten of de juiste ondertitels gekozen word.

Bij mij 3X  :crazy: :closedeyes: :wacko: niks !

Ik denk dat ik PLEX weer ga verlaten.




Wotnix

Ik ga toch eens verder met Plex, om te kijken of het écht zo vervelend is om deze srt file erbij te zetten.

Ik vind de interface van Plex vrouwvriendelijker dan die van Kodi.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

A3-D

Quote from: Wotnix on July 17, 2017, 17:05:06
Ik ga toch eens verder met Plex, om te kijken of het écht zo vervelend is om deze srt file erbij te zetten.

Ik vind de interface van Plex vrouwvriendelijker dan die van Kodi.
Dat ligt er helemaal aan welke skin je gebruikt en hoe je die "inricht".

Ik gebruik zelf de Titan skin en die is dusdanig aangepast dat iedere leek ermee overweg kan. Qua "looks and feel" nagenoeg gelijk aan die van Plex (is trouwens ook een template binnen de Titan skin).

jvanhambelgium

Quote from: Wotnix on July 17, 2017, 17:05:06
Ik ga toch eens verder met Plex, om te kijken of het écht zo vervelend is om deze srt file erbij te zetten.

Ik vind de interface van Plex vrouwvriendelijker dan die van Kodi.

Vervelend ? Helemaal niet.
Heb gisteren nog netjes een SRT bij een film gezet.
Gewoon even zorgen dat de naam netjes is en voorzien van de 2/3-lettercode voor de taal en de volgende scan pikt ie dat netjes op.
OPGELET : Zorg ook dat een aantal settings goed staan in de Plexserver-settting -> Agents !!

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200471133-Adding-Local-Subtitles-to-Your-Media


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Wotnix

 
Quote from: jvanhambelgium on July 17, 2017, 19:50:30
Vervelend ? Helemaal niet.
Heb gisteren nog netjes een SRT bij een film gezet.
Gewoon even zorgen dat de naam netjes is en voorzien van de 2/3-lettercode voor de taal en de volgende scan pikt ie dat netjes op.
OPGELET : Zorg ook dat een aantal settings goed staan in de Plexserver-settting -> Agents !!

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200471133-Adding-Local-Subtitles-to-Your-Media

^^

Morgen verder kijken.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Wotnix

Quote from: A3-D on July 17, 2017, 19:31:54
Dat ligt er helemaal aan welke skin je gebruikt en hoe je die "inricht".

Ik gebruik zelf de Titan skin en die is dusdanig aangepast dat iedere leek ermee overweg kan. Qua "looks and feel" nagenoeg gelijk aan die van Plex (is trouwens ook een template binnen de Titan skin).

^^

Check !
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Erik

Werkt dat ook als je via je chromecast kijkt? viel me al op dat ik nooit andere ondertitels had dan engels terwijl ik dacht dat er NL bijzat.
Dacht dat het een CC probleem was
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill