En hij komt er weer aan "Audio Show Alkmaar 2016"

Started by bokkes, January 9, 2016, 10:41:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bokkes


rovinggecko

Bedankt, ga ik even in de agenda zetten. Is altijd weer leuk om even te luisteren.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Zo op het eerste gezicht geen nieuwsgierigmakende merken, maar wie weet ga ik toch langs.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R0N

Quote from: Bas Akkerman on January  9, 2016, 11:44:30
Zo op het eerste gezicht geen nieuwsgierigmakende merken, maar wie weet ga ik toch langs.

Hoi,
Zou ik zeker doen. In ieder geval gaan wij twee verrassende combinaties demonstreren van Trinnov processor, Modwright versterker en Artos Audio luidsprekers. Het leuke van shows is dat er altijd wel iets nieuws te ontdekken valt. En het is er gewoon gezellig!

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Deleted User


Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Rusher


FDLARRY

Zaterdag. De nieuwe Monitor audio Platinum ben ik wel benieuwd naar.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

rovinggecko

Net even wezen kijken.

De Monitor Audio Platinums klonken heel aardig.

Viertron had ook een 5200/818v3 setje mee, maar speelde geen MQA files.... was niet eerlijk voor de concurrentie   O0

Hifinesse klonk ook goed met Gamut speakers.

Bij een aantal andere demo's vond ik, ondanks het volume, de speakers wel erg plaatsbaar.

Al met al leuk om even rond te kijken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Charlemagne

Quote from: R0N on February 11, 2016, 16:35:29
Hoi,
Zou ik zeker doen. In ieder geval gaan wij twee verrassende combinaties demonstreren van Trinnov processor, Modwright versterker en Artos Audio luidsprekers. Het leuke van shows is dat er altijd wel iets nieuws te ontdekken valt. En het is er gewoon gezellig!

ron

Deze set stal wat mij betreft beslist de show. Wat een ongelooflijk muzikaal klinkende combi is dat. Ik werd zo geboeid dat ik onmiddellijk in de muziek werd meegesleept. Wat klinkt die combi levensecht. Dat was genieten.

De Artos Audio, geheel uitgerust met keramische drivers. Vooral de bolle woofers zijn bijzonder om te zien.



Hier meer info: http://artos-audio.de/en2300.html

Verder een interessante presentatie bijgewoond over het gehele opnameproces met alle 'keuzemomenten' die het eindresultaat kunnen beïnvloeden. Een boeiend betoog was dat. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

FDLARRY

Quote from: rovinggecko on February 13, 2016, 13:55:30
De Monitor Audio Platinums klonken heel aardig.
Eens. Aardige gasten ook. Toen ik ze vertelde dat zelf ik de Roksan Caspian m2 had, en benieuwd was naar de combi met de nieuwe PL 200 werd hun hele set omgebouwd (ze hadden een Caspian m2 eindversterker) om die combi mogelijk te maken. Heb ik op mijn gemak een min. of 20 kunnen luisteren. En idd, klonk erg goed.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Deleted User

Ik ben gisteren ook geweest, was weer gezellig. Ik vond de set bij More Music wel goed klinken, ruim 100.000 eurie, dat wel. Niet aan mij besteed, en ik heb de ruimte ook niet.

Wel een uitgebreid gesprek gehad bij Rivasono, Frank mag een inmeetafspraak tegemoet zien  ;D Dat zal naast de Aurender X100L mijn audio upgrade voor dit jaar zijn.

AudioEnZo

Ik ben gisteren ook geweest en heb genoten. Vooral de Gamut set sprak me zeer aan! Monitor Audio ook lekker hoor.
Artos Audio dan weer wat minder, te klinisch, steriel.

Mordante

De Gamut set vond ik de beste. Maar ook de Avalon klonk goed.

Echter het is moeilijk om te beoordelen op een show.

dre73

Quote from: Mordante on February 14, 2016, 19:56:07
De Gamut set vond ik de beste. Maar ook de Avalon klonk goed.

Echter het is moeilijk om te beoordelen op een show.

+1

Ik vond Sonus Faber wederom erg matig........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Roksan

De Garmut klonk inderdaad erg goed. Artis Audio had ik veel neer van verwacht. Op de set boven stond Eva Cassidy te spelen vanaf vinyl. Dit klonk schel en emotie loos. Eigenlijk vond ik overal het vinyl de mindere van streamen. Al dat getik en gekraak is niet mijn ding
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

martin778

Eva Cassidy heb ik vaker gehoord en de opnames zelf zijn niet al te best.

Roksan

Quote from: martin778 on February 14, 2016, 20:33:10
Eva Cassidy heb ik vaker gehoord en de opnames zelf zijn niet al te best.

Ik heb die thuis op cd, klinkt inderdaad niet top, maar echt niet zo beroerd als daar
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Harry HT

Hi,

Gisteren ben ik ook even langs geweest. Mijn favoriet was de Compass van Avalon, tenminste met de muziek van Fink, met porcupine tree vond ik het stukke minder klinken.

De nieuwe Arcam AVR 850 reciever met Dirac live, lijkt me een mooie receiver voor thuis.  :)

Verder een leuke beurs.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Vhond

Helaas kon ik er niet bij zijn, maar de geluiden zijn overwegend positief zo te lezen.

Hopelijk komt er een X-fi 2016 editie.

AudioEnZo


Vhond


AudioEnZo