The Hateful Eight

Started by henrykb, January 9, 2016, 10:27:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henrykb

Eigenlijk western, maar die categorie kennen we niet, en zoals altijd met Tarantino, genoeg bloed.
Op moviemeter scoort ie behoorlijk onvoldoende, maar wat mij betreft een dikke voldoende.
Behoorlijke zit van 2 uur 3 kwartier, maar verveelt geen moment.
Russel en Jackson zoals altijd goed, maar ook Jennifer Leigh erg goed in neerzetten van een behoorlijk vals kreng.

Bama

Vond hem wel erg traag op gang komen en voor mij soms iets te bloederig ook.
Ik zou hem geen onvoldoende geven denk zelf eerder in de regio van een 6,5.
Ik had vooraf niet gekeken hoe lang hij duurde en nam zaterdag de voorstelling van 23:45 dus werd een latertje. :)
Ondanks het late tijdstip vond ik het vreemd dat er maar een man of 20 in de zaal zat gezien al de reclame en dat de film net uit is.

henrykb

Kan zijn omdat er al een zeer goede ondertitelde versie beschikbaar is op spotnet (en ja.. schuldig  :hmmm: )
Maar nee, had ook geen last dat ie traag op gang kwam, vond de vaart er al gelijk goed inzitten.

jantje112

Iemand ook al de 70mm vertoning gekeken? Na het filmpje op tweakers zal het wel druk zijn de komende tijd in Amsterdam..

paaj

#4
Ik vond het een totaal overbodige film. Beetje schelden, zinloos geweld, flinterdun plot en het verplichte Tarantino flashbackje erin. Zonde van de tijd.

Wel mooi camerawerk en muziek :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Maikel_audionerd

Wij vonden m helemaal geweldig!
Erg mooie cinematografie, duidelijk te zien dat de film op 70mm geschoten is.
Heerlijk langzaam zoals een goede arthouse, met een sterke verhaallijn, voortreffelijk acteerwerk, spanning, mooie hoeveelheid bloed en gore, kortom heel erg genoten!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

VincentG

Quote from: jantje112 on January 31, 2016, 19:11:05
Iemand ook al de 70mm vertoning gekeken? Na het filmpje op tweakers zal het wel druk zijn de komende tijd in Amsterdam..

Draait al een paar weken in The Eye. Daar heb ik hem ook gezien met wat maten. Erg tof. Was toen erg druk en zal ongetwijfeld nog wel even druk blijven gok ik (enige zaal in Benelux met Panavision).
Geen idee of de ervaring echt beter is dan wanneer je hem in een degelijke andere bioscoop bekijkt.
En als verwacht moet je wel een beetje van Tarantino films houden om deze te waarderen.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Nico111

Ik ben dol op Tarantino, maar ik moet toch zeggen dat ik het begin wel erg traag / saai vond. Vond na de pauze wel een stuk leuker en beter worden.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Senaxo

#8
Quote from: jantje112 on January 31, 2016, 19:11:05
Iemand ook al de 70mm vertoning gekeken? Na het filmpje op tweakers zal het wel druk zijn de komende tijd in Amsterdam..

Ik heb 1 x de DCP versie en 2 x de 70mm gezien. DCP in Cinemec Nijmegen, 1e 70mm in Essen (D) en 2de 70mm in Amsterdam. Film vind ik zeker de moeite waard. Ja het gaat traag, maar zonder dat het saai wordt en daar hou ik wel van. Uitstekende soundtrack ook. Ik ben de 70mm vertoningen eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid gaan kijken, niet zozeer dat ik de film zó goed vind om hem drie keer in de bios te kijken ;) De vertoning in Essen vond ik tegenvallen. In tegenstelling tot wat er vaak gezegd wordt, vond ik het beeld eigenlijk net minder aantrekkelijk. Vrij donker, minder kleur/contrast. Daarom ben ik ter vergelijking ook nog een keer naar A'dam gegaan. Dat was naar mijn idee duidelijk beter dan in Essen. Maar om nou te zeggen dat de 70mm dag en nacht verschil is met de DCP versie. Mwhoa. Ik had er wat meer van verwacht. En de extra minuten die je bij de 70mm versie krijgt zijn ook een beetje een dooie mus. Er wordt simpelweg de pauze van 12 minuten bij geteld (de filmrol blijft gewoon lopen, met zwart beeld) en de overture in het begin is 'n paar minuten een stilstaand plaatje met muziek erbij  8)
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Starred

Ok, het is dus niet echt de extra moeite waard om hem in Eye te gaan bekijken?

eMVe

Wij wilden hem wél in Eye gaan bekijken, maar helaas is de desbetreffende voorstelling (als je hem daadwerkelijk wilt boeken) uitverkocht. Wat is in het midden van het land verder nog een mooie bioscoop om naar toe te gaan? (Rotterdam, Utrecht, Den Bosch is goed te doen, ik ben zelf al in geen 30 jaar in een bioscoop geweest, maar van het verhaal van mijn vrouw over een voorstelling met lampjes bij iedere stoel/tafel en doorlopend eten/drinken kunnen bestellen werd ik niet echt vrolijk. . . of is dat tegenwoordig de normale gang van zaken?)

VincentG

Dat doorlopend bestellen heb je niet zo veel. Weet dat ze het in het Tuschinski hebben, maar alleen als je VIP kaartje neemt. Je kan er ook gewoon 'normaal' zitten. Menig bioscoop heeft zo een service überhaupt niet.
Utrecht is een gezellige stad, maar de bios vind ik daar niet zo bijzonder, veelal kleine zalen. En bij de nodige bioscopen is het afwachten of de film in een grote of kleine(re) zaal draait. Per locatie kan geluid ook erg verschillen (staat met regelmaat echt te hard vind ik).
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

gsuk

Er is redelijk recent een nieuw bios in Utrecht, berlijnplein als ik het goed heb
En Hilversum  (dolby digital ??)
Vind persoonlijk dat de meeste bioscopen niet echt veel info geven op de website  over wat voor systeem ze draaien en evt welk zaal wel en welk zaal niet.

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Senaxo

Quote from: Starred on February  7, 2016, 10:31:26
Ok, het is dus niet echt de extra moeite waard om hem in Eye te gaan bekijken?

Ligt er een beetje aan hoe ver je van A'dam af woont  ;) En het is ook persoonlijk. Natuurlijk heeft het iets nostalgisch, maar ik denk dat je weinig mist als je de 'normale' digitale versie gaat kijken. Misschien als je de digitale en analoge versie goed naast/na elkaar kunt vergelijken dat er dingen gaan opvallen wat bij de analoge versie mooier is, maar het is dus naar mijn gevoel niet zo duidelijk als ik had verwacht/gehoopt ...
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Senaxo

Quote from: gsuk on February  8, 2016, 13:51:30
Er is redelijk recent een nieuw bios in Utrecht, berlijnplein als ik het goed heb
En Hilversum  (dolby digital ??)
Vind persoonlijk dat de meeste bioscopen niet echt veel info geven op de website  over wat voor systeem ze draaien en evt welk zaal wel en welk zaal niet.

Die nieuwe bios in Utrecht is de Cinemec. Hier in Nijmegen is er ook een gekomen. Tot nu toe 1 keer geweest. Is goed bevallen. Het was gelukkig rustig die avond dat ik ben gaan kijken, want als het druk is in zo'n megabioscoop wordt het altijd wel wat ongezellig vind ik.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

eMVe

#15
Gisteren toch maar voor Eye gekozen, weliswaar de voorstelling van 16.00. Na lange tijd niet in een bioscoop te zijn geweest viel het me zeker niet tegen; ruimte is prettig, zowel de zaal op zich als de ruimte voor je stoel. De stoelen voelden na drie uur iets minder prettig aan als aan het begin, maar vielen niet tegen. Schermgrootte was prima, maar door de afstand (we zaten in het midden van de laatste rij van de onderste helft, op zich één van de betere plaatsen) toch wat minder betrokkenheid dan thuis. Geluid was ok, maar ook weer plus- en minpunten; orkeststukken was mooi, stemmen en stukje gitaarspel wat minder. In vergelijking met thuis mis ik wat dynamiek, kan aan mij liggen. . .
De film op zich vond ik de reis waard; toch wel typisch Tarantino en daar moet je van houden, als het dan ook nog traag is en nagenoeg op één locatie zullen er wel wat mensen afhaken. Heb nog zitten wachten op een bijrolletje van Tarantino zelf, maar dat was tevergeefs. Al met al een film die ik hier thuis ook nog wel een keer wil zien, als het formaat niet teveel tegenwerkt. . .
Overigens was het een voorbeeldig publiek; ik heb me geen moment hoeven te ergeren en dat doe ik anders nogal snel. . .

hifiman

Ik heb hem net gezien en vond hem gewelidig  :clapping: :headbanging: :pompom:

)p(

Quote from: eMVe on February 21, 2016, 15:06:23
Gisteren toch maar voor Eye gekozen, weliswaar de voorstelling van 16.00.

Ik ben afgelopen vrijdag ook naar de voorstelling van 16:00 uur geweest. De film zelf super, voor mij een van de beste van Tarantino. Geluid was ook goed. Maar inderdaad de beeld breedte afstand verhouding gaf mij ook niet echt het gevoel van immersie dat je soms wel hebt in grotere zalen. Beeldkwaliteit was goed maar niet echt opvallend. Ik vond vooral de details in het zwart erg tegenvallen. Misschien door de kopie, maar met een goede 35mm print zie ik meestal veel beter detail. Na de pauze had men vergeten de lampen weer uit te doen...tot uiteindelijk iemand het aandurfde er iets van te gaan zeggen...

jaco

Quote from: eMVe on February 21, 2016, 15:06:23
Al met al een film die ik hier thuis ook nog wel een keer wil zien, als het formaat niet teveel tegenwerkt. . .
Hij is er inmiddels als bluray..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eMVe

Quote from: jaco on March 11, 2016, 13:01:35
Hij is er inmiddels als bluray..
. . . en de prijs wat is gedaald. . .  ;)

VincentG

#20
Zie hem op Bol als pre-order voor 15€, wat me qua prijs reuze meevalt. Hoop films blijven lang 20+...

Snap sowieso niet veel van de BR prijzen. Populariteit en beschikbaarheid misschien?

Star Wars steelbook delen waren een tijd terug 12,99 per stuk, met 3 voor 2 actie. Niet alle delen waren beschikbaar anders had ik ze gehaald. Niet veel later 14,99 - 16,99 en nu zelfs 20,99.
Wacht nu uit principe tot ze weer flink in prijs gezakt zijn (los of verzamelbox).
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

chansig

Tsja....leuk hoor die karakteropbouw van bijna 2 uur... :D

Misschien nog een keer kijken..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Loondijke

Na lang wachten was het gisteren eindelijk zover...... Na de verschillende reacties was ik een beetje huiverig, maar ik ging er toch redelijk blanco in. En ik kan zelf zeggen: Yeah! Echt mijn type film. Binnenkort gaat hij nog een keer gekeken worden.

Dialogen, muziek, spanning, karakters, visueel, verhaal, locaties etc.... Allemaal was het in mijn beleving dik in orde en ik heb echt zitten genieten. Ik zat er zelfs zo in, dat ik mijn Kwak biertje vergeten ben op te drinken voor 30% van wat er ingeschonken was. Dat gebeurt me echt nooit.

Topper!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

hdnoob

Eindelijk eens gekeken. Goede film! Samual L. Jackson deed het prachtig.

Maar Tarantino maakt een grote fout lijkt het?

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Siddartha

niet opgevallen, reden om nog eens te kijken :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2