Luisterruimte Audiogek

Started by audio_stabilo, January 8, 2016, 10:27:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Fraai stukje handwerk die speakers  :worship:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

audio_stabilo

Thanks! Zijn zeker goed gebouwd inderdaad.

Iemand verder nog tips wat mooier kan?

chansig

De foto's zelf zijn wat wazig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maikel_audionerd

Complimenten, heel mooi uitgebalanceerde set zo re zien, en t fineer van je speakers is echt heel erg mooi. Ik denk dat een andere versterker nog wel wat uit gaat maken aangezien je speakers gesloten zijn  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Alex Groningen

Quote from: Maikel_audionerd on August  2, 2016, 12:49:32
Complimenten, heel mooi uitgebalanceerde set zo re zien, en t fineer van je speakers is echt heel erg mooi. Ik denk dat een andere versterker nog wel wat uit gaat maken aangezien je speakers gesloten zijn  :thumbs-up:

En wat voor een verbetering zou een andere versterker geven? En aan welke merken zit je te denken?

chansig

Ws eentje met iets meer vermogen dan de Primaire. Meer controle in het laag ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Dat denk ik ook, Hans.

Iemand opent een topic en krijgt gelijk advies om maar een andere versterker aan te schaffen, omdat hij denkt dat dat wel eens wat kan uitmaken. Ik zou dan ook graag een tekst zien waarom een andere versterker een eventuele verbetering kan geven.

chansig

Hij vraagt om advies....voor de rest is een beetje uitleg bij een advies, inderdaad, wel handig.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Gedeeltelijk mee eens met een eindversterker erbij. Overigens wel van Primare. Maar ligt dat er ook niet een beetje aan hoe hard je draait? De tijd van heel hard muziek luisteren heb ik wel gehad. Ik geniet namelijk net zo erg op zacht/normaal volume :D

Maakt het dan nog uit?

Staaled

Jazeker.
Tot op zekere hoogte zorgt de stabielere amp voor meer controle en daarmee meer resolutie ook bij laag volume.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifi-annemie

Zit dat zwevend toilet niet wat hoog?

audio_stabilo

Quote from: hifi-ralph on August  2, 2016, 16:11:03
Zit dat zwevend toilet niet wat hoog?

Haha daar kan ik niks aan doen helaas. Is een oud huis. Dit zijn paardenvoerbakken. Deze zitten helemaal in de muur verankerd.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: audiogek on August  2, 2016, 16:26:38
Haha daar kan ik niks aan doen helaas. Is een oud huis. Dit zijn paardenvoerbakken. Deze zitten helemaal in de muur verankerd.
Wel handig voor 5 december...  ;D

Waanzinnige luidsprekers trouwens!
Klipsch, Denon.

Maikel_audionerd

#63
Quote from: Alex Groningen on August  2, 2016, 13:28:01
Dat denk ik ook, Hans.

Iemand opent een topic en krijgt gelijk advies om maar een andere versterker aan te schaffen, omdat hij denkt dat dat wel eens wat kan uitmaken. Ik zou dan ook graag een tekst zien waarom een andere versterker een eventuele verbetering kan geven.
Ik had gelezen dat de TS een andere versterker overwoog en aangezien zijn nieuwe luidsprekers een gesloten kast hebben, lijkt me een versterker die wat krachtiger is beter voor een wat mooier en evenwichtiger laag. Verder lijken me dit luidsprekers met dusdanig mooie kwaliteits units dat je een stap kunt maken in kwaliteit met je versterker.
Het is goedbedoeld advies. Welk merk ik aan zit te denken, ach er zijn zo ontzettend veel mooie merken, en t hangt ook van je persoonlijke smaak af. Als je heel erg tevreden bent met de Primare icm de speakers zou ik inderdaad een andere Primare proberen en de dealer vragen om advies.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

H&C Hifi

Wat mij meteen binnenschiet als ik de foto zie :

Speakers veel dichter naast elkaar zetten en minder indraaien.
vaak ''verdwijnen'' dan de speakers en krijg je een veel beter stereobeeld.

audio_stabilo

Quote from: Maikel_audionerd on August  2, 2016, 17:25:23
Ik had gelezen dat de TS een andere versterker overwoog en aangezien zijn nieuwe luidsprekers een gesloten kast hebben, lijkt me een versterker die wat krachtiger is beter voor een wat mooier en evenwichtiger laag. Verder lijken me dit luidsprekers met dusdanig mooie kwaliteits units dat je een stap kunt maken in kwaliteit met je versterker.
Het is goedbedoeld advies. Welk merk ik aan zit te denken, ach er zijn zo ontzettend veel mooie merken, en t hangt ook van je persoonlijke smaak af. Als je heel erg tevreden bent met de Primare icm de speakers zou ik inderdaad een andere Primare proberen en de dealer vragen om advies.

Andere versterker heb ik niet gezegt :p een eindversterker aan deze zou inderdaad wel wat uit kunnen maken. Dit is iets voor de toekomst

audio_stabilo

Quote from: HcHifi.nl on August  2, 2016, 17:29:35
Wat mij meteen binnenschiet als ik de foto zie :

Speakers veel dichter naast elkaar zetten en minder indraaien.
vaak ''verdwijnen'' dan de speakers en krijg je een veel beter stereobeeld.

Kan het eens proberen.  Maar wordt het dan niet "in your face" ?
Dacht dat een beetje ruimte en indraaien juist goed was. Hoor de stemmen perfect uit het midden komen en kan alle instrumenten mooi plaatsen.

audio_stabilo

Quote from: koosnaampje-audiofiel on August  2, 2016, 17:09:31
Wel handig voor 5 december...  ;D

Waanzinnige luidsprekers trouwens!

Ja dan halen we altijd ons paard naar binnen hahaha :p

HappySound

Quote from: HcHifi.nl on August  2, 2016, 17:29:35
Wat mij meteen binnenschiet als ik de foto zie :

Speakers veel dichter naast elkaar zetten en minder indraaien.
vaak ''verdwijnen'' dan de speakers en krijg je een veel beter stereobeeld.

Mss ook kabels van de vloer... :-X
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

audio_stabilo

Quote from: HappySound on August  2, 2016, 17:48:59
Mss ook kabels van de vloer... :-X

Waar moet ik ze laten dan ? Ik geloof niet in de onzin van bruggetjes en daar je kabel op hihi

HappySound

Quote from: audiogek on August  2, 2016, 17:50:13
Waar moet ik ze laten dan ? Ik geloof niet in de onzin van bruggetjes en daar je kabel op hihi
Moet je helemaal zelf weten.
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

H&C Hifi

Quote from: audiogek on August  2, 2016, 17:50:13
Waar moet ik ze laten dan ? Ik geloof niet in de onzin van bruggetjes en daar je kabel op hihi

Speakers goed opstellen doet meer dan welke bekabeling dan ook.

audio_stabilo

Quote from: HappySound on August  2, 2016, 17:53:08
Moet je helemaal zelf weten.

Wat doet het volgens jou?  En hoe kan ik het testen zonder eerst de bruggetjes te kopen ?

audio_stabilo

Quote from: HcHifi.nl on August  2, 2016, 17:55:52
Speakers goed opstellen doet meer dan welke bekabeling dan ook.

Dat denk ik ook. Maar waarom zou je deze speakers rechter neerzetten en meer bij elkaar ? Is dit omdat ze gesloten zijn of ? Want je ziet vaak zat het ingedraaide en deze afstand

yorkie13

Zet de luidsprekers eens 2 tot 2,4 M uit elkaar.

Maakt zeker verschil.