tips muziek blu-ray's? Rock - pop

Started by André_84, January 6, 2016, 11:17:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Hé lui,

Ik mag graag een muziek dvd-tje / blu-ray opzetten en als het naast mooie muziek ook nog mooi in surround is opgenomen is dat helemaal een plus :-). dvd / blu-rays die ik nu heb leuk vind zijn b.v. Anouk (Alive), Within Temptation, maar ook metallica, rammstein en opeth.

Hebben jullie nog tips voor muziekblu-ray's die de moeite waard zijn?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Sjaak_Banaan

Deze vind ik wel leuk:
Metallica - Through the Never
Nightwish - Showtime Storytime met onze eigen Floor Jansen
Within Temptation - Black Symphony
Roger Water - The Wall

Misschien is 'The Big 4' bluray ook leuk voor jou: Metallica, Slayer, Antrax en Megadeth
Zelf ben ik nog niet heel lang met surround bezig, maar heb laatst de SACD (5.1) van Dire Straits - Brothers in Arms gekocht, die vond ik ook wel tof  :headbanging:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

haythijs

Queen, de bluray's van Budapest 1986 en Montreal 1981 zijn ondanks de leeftijd enorm mooi ' bewaard' gebleven qua beeldkwaliteit. Het geluid is heerlijk! Ook de recente uitgaves van oudere concerten uit 1974 en 75 zijn geweldig maar die bevatten minder bekende songs.

Aangezien je ook van Rammstein geniet, probeer er eens 1 van AC/DC. Ook van hen zijn er verschillende opnames, klinken heerlijk. Pink floyd heeft een paar jaar terug geremasterde albums op bluray uitgebracht, klinkt ook als een klok.
Ikzelf heb bv ook wat materiaal van de Stones, Peter Gabriel, Lionel Richie ( jaja maar klinkt echt mooi, Quincy Jones productie) en Supertramp.  Allemaal spul wat prima opgepoetst is.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

André_84

thx voor de reacties so far! zitten bruikbare tips tussen :D, ik heb een vrij brede smaak en daarnaast mag er ook best wat tussen zitten voor t meisje. Zo staat Adele bv ook nog op het lijstje en Amy (meer film?).
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

RobertVanWoerden

zoek je alleen tips voor live blu rays of ook studio werk gemixed in surround?

Marino

John Mayer- where the light is, Slash - live in Stoke, It might get loud(docu) zijn enkele aanraders..
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Worstebrood

Zo'n beetje alles waar Steven Wilson aan meegewerkt heeft is zeer aan te raden. Zijn eigen werk, Porcupine Tree, maar ook de 5.1 mixen die hij gemaakt heeft van bands als Yes, King Crimson, XTC etc...
http://stevenwilsonhq.com/sw/
Live Long and Prosper
Beeld: Samsung 55Q95, 46ES8000.
7.1.2 Setup: Marantz SR6011, CD 5005, Sony UBP x800Mk2, Technics SL-10
Speakers: MA RS-6, R360, Kef Cresta Center, 6xHTS 2001.
5.1 Setup: Denon AVR-3805, POA-T2, DVD-2910. Draaitafel: Pro-ject Debut III, Technics SL-j2/SL-L3, CD: TEAC CD-Z5000, Oppo BDP-93, LD: Pioneer, DVL-909, Sony SP-90es, MD: Sony MDS-JD 930, Tape: Denon DRS-810, Yamaha KX-800, Speakers: B&W DM683, KEF Cresta rear, Reference M100 center, Klipsch KSW-10s.

RobertVanWoerden

Zeker weten, SW mixes zijn een aanrader. Blu rays tjokvol muziek.

André_84

Quote from: RobertVanWoerden on January  6, 2016, 18:05:20
zoek je alleen tips voor live blu rays of ook studio werk gemixed in surround?

Alle tips zijn welkom!
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

RobertVanWoerden

Quote from: André_84 on January  8, 2016, 11:28:44
Alle tips zijn welkom!
zie de link van Worstebrood :) Als je van de muziek van Steven Wilson zelf houdt, dan zijn Hand.Cannot.Erase, Grace for Drowning en The Raven That Refused to Sing aanraders op blu ray. Zijn eerste solo album is ook in surround opdvd-a/v.

Ander SW surround mix werk op blu ray zijn inmiddels drie titels van XTC, allemaal met heel veel extras.

Je kunt ook eens op quadraphonicquad.com rondneuzen. Daar is een hi res poll sectie met vermeld waarop het is uitgegeven is.

marcel1970

Mijn favorieten qua surround zijn: (in willekeurige volgorde)
Joe Bonamassa: Beacon Theatre – Live From New York
Mando Diao: Ælita (2014)
Steven Wilson - Drive Home (2013)
Steven Wilson Hand  Cannot Erase (2015) BDA
Stop making sense (Talking heads)
Bob Marley & The Wailers Legend 30th Anniversary 2014 BDA
The Eagles Farewell Tour 1 - Live in Melbourne (2005)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

Paul1967

Tears for Fears- Songs from the big chair op Blu-ray pure audio disc. 5.1 mix van Steven Wilson.
Simple Minds- Sparkle in the rain op Blu-ray pure audio disc. 5.1. mix van Steven Wilson.


Berny01

Wat denk je van Allan Parsons, Live in Colombia?
En van Jethro Tull, Live at Montreux?
Ook hier grote voorkeur voor Joe Bonamassa, bijvoorbeeld Beth Hart en Joe Bonamassa, Live in Amsterdam.
Roger Waters, The Wall ook prima

André_84

qua blu-rays zal het eerst iet zoveel uithalen, blu-ray speler stuk   :confused:
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Voor mij de beste muziek blu ray sinds tijden:

Waanzinnig goed!!  :worship:

David Gilmour- Live at Pompeii

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

5061

Helemaal mee eens. Zit regelmatig in m'n Oppo.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

vik

Een van de beste muziek blu ray's die ik ooit heb ervaren en aanrader voor de muziek liefhebbers:

Hanz Zimmer Live in Prague



En deze van Yellow ook een aanrader!

Yello Live in Berlin


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RobertVanWoerden

In de Surround Series is nu Black Sea van XTC uit. Weer heel veel content op 1 disc. Het volledig album in nieuwe stereo and 5.1 mix, plus extra tracks in stereo en surround. Ook demos en instrumentals mixen. Wordt zo al een mooie serie met 5 albums uit tot nu toe.

EdwinB

#20
- Jeff Lynne's ELO Live in Hyde Park
- Jeff Lynne's ELO Wembley or Bust


Let op, beide BD's hebben helaas alleen een stereo track en geen surround track. Gelukkig geeft de stereo track met behulp van de DSP-mode op mijn AVC toch een mooi ruimtelijk geluidsbeeld.

Beide concerten zijn geweldig en zeker een aanbeveling waard, in september komen ze naar NL en de kaarten zijn natuurlijk al besteld.  ;D


Mokumer45

Misschien een beetje uit de doelgroep, maar de DVD van Celine Dion - A New Day (bij mijn weten geen uitvoering op B.R.) is een echt een belevenis, prachtige show en prima geluid. Ondanks dat ik geen liefhebber ben van Celine, geniet ik toch van deze schitterende opname.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

EdwinB

Quote from: Mokumer45 on May  8, 2018, 16:38:10
Ondanks dat ik geen liefhebber ben van Celine, geniet ik toch van deze schitterende opname.

Dat klinkt herkenbaar, er zijn artiesten waar ik normal geen grote liefhebber van ben maar als ik dan een concert zie kan ik er toch enorm van genieten.

Bepaalde artiesten hebben live een meerwaarde, kan bijvoorbeeld zijn door een energieke performance, charisma of natuurlijk gewoon een geweldige stem.

zwabber

Hou je van stevige Rock dan mag Volbeat  Live From Beyond Hell / Above Heaven natuurlijk niet ontbreken.
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

vik

Mocht iemand deze weg doen ik ben op zoek.  :angel:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike