Het Primaluna topic

Started by Fred Mulder, December 30, 2015, 06:25:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RZeemering

De hifi winkel in Beek wellicht?
En ik concerto audio in Amsterdam had een tijdje geleden wat tweedehands staan. Wellicht hebben ze ook wel wat nieuw staan. Hoewel hun site eigenlijk alleen Linn aanprijst...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Fred Mulder

Je kunt Durob even bellen, zij weten wie dealer is. Sowieso De Hifiwinkel in Beek (bij Nijmegen) met een ruim aanbod,  handig om te voor/eind combinaties te beluisteren. Uit m'n hoofd is Rhapsody in Hilversum ook dealer. Durob heeft misschien nog een alternatief.

Alex Groningen

Kijk eens aan. Bedankt. Zal hier en daar eens gaan informeren en wie weet kan ik er een afspraak maken.
Hilversum en Amsterdam is te doen, omdat ik geregeld in dat deel van het land ben te vinden.

Quote from: RZeemering on June  8, 2016, 08:06:19
De hifi winkel in Beek wellicht?
En ik concerto audio in Amsterdam had een tijdje geleden wat tweedehands staan. Wellicht hebben ze ook wel wat nieuw staan. Hoewel hun site eigenlijk alleen Linn aanprijst...

Quote from: Fred Mulder on June  8, 2016, 08:15:10
Je kunt Durob even bellen, zij weten wie dealer is. Sowieso De Hifiwinkel in Beek (bij Nijmegen) met een ruim aanbod,  handig om te voor/eind combinaties te beluisteren. Uit m'n hoofd is Rhapsody in Hilversum ook dealer. Durob heeft misschien nog een alternatief.

Alex Groningen

Aangezien ik nog wel even bezig ben met mijn zoektocht naar (voor mij de juiste) luidsprekers, heb ik een vraag: welke merken luidsprekers doen het echt goed op PrimaLuna?

Jumping Jack

Mijn pmc's gingen toch serieus zingen met zo'n glasbak. Ook ATC heb ik nog beluisterd met PL en dat ging ook erg goed.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Fred Mulder

PL met Harbeth matchen ook goed, dit heb ik met 2 verschillende versterkers en 2 verschillende speakers ondervonden. Je heb een luxe positie als je op zoek bent naar versterker én speakers, dan kun je met demo/aanschaf er zeker van zijn de combinatie goed is. Een dealer zal vast nog andere interessante speakers met Primaluna weten.

Alex Groningen

Zowel PMC als Harbeth zijn voor mij de luidsprekers die het niet gaan worden. Tijdje terug beide merken goed kunnen beluisteren. Beide merken hebben een erg mooie sound, maar ze trekken mij niet over de streep om aan te schaffen.

RZeemering

Ik zou als ik jou was die Harbeth's nog eens gaan luisteren met een Prima Luna in de keten. Volgens mij zingt dat meer dan hoe wij het hebben beluisterd...!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Tja, hoe mooi ik de Harbeths ook vind klinken, ben bang dat ik er op den duur spijt van zal krijgen.
Op zijn tijd hou ik ook wel van nummers met een diep laag of van dance nummers.
Ik zou dat natuurlijk kunnen aanvullen met een gesloten actieve subwoofer, maar ben bang dat ik dan de klank van de Harbeth om zeep help.

Dura

Zat mensen die hun sub maar af en toe aanzetten bij Harbeths.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Fred Mulder

Quote from: Alex Groningen on June  8, 2016, 20:02:09
Ik zou dat natuurlijk kunnen aanvullen met een gesloten actieve subwoofer, maar ben bang dat ik dan de klank van de Harbeth om zeep help.

Daar zou ik niet bang voor zijn Alex. In de tijd dat ik m'n eerste Harbeths kocht is kort een top subwoofer aangesloten (bij BBG/Audio Excellence), tsjonge, dat was een geweldige ervaring...! Helaas was de sub tamelijk kostbaar, zo'n €10000. En zou deze destijds uberhaupt niet in de woonkamer passen, ik meen dat de behuizing een diameter van zo'n 70cm had.

De toegevoegde waarde van meer laag hangt natuurlijk ook af van je luisterruimte.

Kingpin

Quote from: Alex Groningen on June  8, 2016, 13:14:51
Aangezien ik nog wel even bezig ben met mijn zoektocht naar (voor mij de juiste) luidsprekers, heb ik een vraag: welke merken luidsprekers doen het echt goed op PrimaLuna?
Staat PrimaLuna vast of ...

Ik speel met Cayin/Audio Physic combi en dat gaat erg goed.
Mocht je in de buurt zijn dan mag je gerust komen luisteren.

Setup in de woonkamer


Setup op zolder
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

peterrr

Quote from: KayaRahnee on June  7, 2016, 23:36:20
De afstandsbediening van mijn PrimaLuna doet het niet soepel meer ........ 10 keer tikken op volume - triode / lineair toets vooraleer er iets gebeurt.
Iemand enig idee wat er fout kan zijn? ...... batterij plat/stuk? (durf dat ding niet zomaar open te schroeven).

Gewoon open schroeven, ik heb de batterijen ook al 2 keer vervangen hoor.

Grt Peter
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

KayaRahnee

Quote from: peterrr on June  9, 2016, 08:44:54
Gewoon open schroeven, ik heb de batterijen ook al 2 keer vervangen hoor.
Grt Peter

Oké Peterr, zag al een scenario voor me van veertjes en minuscuul kleine schroefjes die eruit zouden vallen bij het openschroeven van dat ding.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

peterrr

Nee hoor, alleen voorzichtig de rubberen stoot ringen er af rollen.
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

KayaRahnee

Quote from: peterrr on June  9, 2016, 10:47:48
Nee hoor, alleen voorzichtig de rubberen stoot ringen er af rollen.

Bedankt Peterr, twas idd. zo gebeurt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Alex Groningen

In het verleden ook wel gespeeld met subwoofers. Op de één of andere manier heb ik het nooit echt voorelkaar gekregen om het goed te laten klinken. Voorkeur gaat toch echt uit naar vloerstaanders die als het nodig is een mooi partijtje laag kunnen spelen.

Quote from: Fred Mulder on June  8, 2016, 20:30:43
Daar zou ik niet bang voor zijn Alex. In de tijd dat ik m'n eerste Harbeths kocht is kort een top subwoofer aangesloten (bij BBG/Audio Excellence), tsjonge, dat was een geweldige ervaring...! Helaas was de sub tamelijk kostbaar, zo'n €10000. En zou deze destijds uberhaupt niet in de woonkamer passen, ik meen dat de behuizing een diameter van zo'n 70cm had.

De toegevoegde waarde van meer laag hangt natuurlijk ook af van je luisterruimte.

bmateijsen

Quote from: Alex Groningen on June  8, 2016, 20:02:09
Tja, hoe mooi ik de Harbeths ook vind klinken, ben bang dat ik er op den duur spijt van zal krijgen.
Op zijn tijd hou ik ook wel van nummers met een diep laag of van dance nummers.
Ik zou dat natuurlijk kunnen aanvullen met een gesloten actieve subwoofer, maar ben bang dat ik dan de klank van de Harbeth om zeep help.

Dan zou ik ook niet direct denken aan PrimaLuna...

Alex Groningen

Ben nog in een oriënterende fase, dus er staat nog helemaal niks vast welk merk of type het gaat worden. Kort geleden bij iemand thuis geweest die speelde met een eigen ontwerp buizenversterker. Na deze dag ben ik eigenlijk wel een beetje om, om toch richting buizenversterkers te gaan.

Lijkt me leuk om over een aantal week (vakantie) bij je langs te komen en je set te bewonderen. Maar........
Waar is ook alweer in de buurt? Volgens mij heb je het ooit wel eens verteld, maar ben het vergeten.

Quote from: Kingpin on June  8, 2016, 22:56:02
Staat PrimaLuna vast of ...

Ik speel met Cayin/Audio Physic combi en dat gaat erg goed.
Mocht je in de buurt zijn dan mag je gerust komen luisteren.

Setup in de woonkamer


Setup op zolder


Alex Groningen

Quote from: bmateijsen on June  9, 2016, 14:47:08
Dan zou ik ook niet direct denken aan PrimaLuna...


Hoe bedoel je precies?


Fred Mulder

Voor wie geïnteresseerd is, lovende review van Primaluna Dialogue HP geïntegreerd in Tone Magazine:
http://www.tonepublications.com/MAGPDF/TA_077.pdf#page97


Fred Mulder


RZeemering

Quote from: Alex Groningen on June  9, 2016, 14:39:27
In het verleden ook wel gespeeld met subwoofers. Op de één of andere manier heb ik het nooit echt voorelkaar gekregen om het goed te laten klinken. Voorkeur gaat toch echt uit naar vloerstaanders die als het nodig is een mooi partijtje laag kunnen spelen.

Volgens mij krijg je als je je subwoofers kunt verplaatsen een makkelijker goed te verkrijgen laag dan als de subs vast zitten aan je speakers :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Fred Mulder

Recente review van de Premium eindversterker, welke in meerdere speaker combinaties is beluisterd en beschreven. Leuk om te lezen.
http://www.stereophile.com/content/primaluna-prologue-premium-power-amplifier#iFiGJSYkqdFdxq0D.97

Fred Mulder

Na de lovende review heeft Tone Audio de Dialogue HP integrated gekozen tot Best Overall Product 2016.

Quote:
PrimaLuna has been making vacuum tube components for nearly 15 years now that sound great, look great, and are built to last. They feature top-notch components that you see under the hood regularly in much more expensive components, constructed with point to point wiring techniques like they did in the 60s in the golden age of hi- . Don't believe me? Scour the web for people that have had a PrimaLuna component meltdown. They aren't out there.

Lovely as past PrimaLuna components have been, the new HP, which stands for "High power and headphones,"not only sets a new benchmark for PrimaLuna, but for tube amps everywhere. The sheer sound quality and amount of music that this ampli er reveals is stunning. Thanks to having the option of using EL-34, KT88/6550, KT120 and KT150 tubes (along with a few other variations on the theme) you not only have the ability to choose a power rating of 70 watts per channel to almost 100 wpc with the KT150s, but you can also custom tune the sound to your liking. Tube audio doesn't get any better than this, folks.

Ook leuk om de andere artikelen te lezen:
http://www.tonepublications.com/MAGPDF/TA_080.pdf#page73