Domi,s Rotel 10 series &Tannoy Saturn S8 series(Technics SL-1500)

Started by Domi77, December 29, 2015, 12:44:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyrious

Quote from: Domi77 on March  1, 2016, 20:53:42
Bedankt voor de tip :smile:
Ik zit dagelijks op MP bij de tannoy,s te kijken. Je was me dus een slag voor.

:)

RalphH

Quote from: frits marantz on March  1, 2016, 22:24:46
Is de S10 beter dan de 615?

Dit is toch zeker een niveautje hoger ja.
Wel een forse speaker die (afhankelijk van je akoestiek) wat getemd moet worden in het laag.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Domi77

update (tje)

Sinds een paar weken heb ik nu een Tannoy TS-12 sub erbij.  Heb hem gekocht met defecte plate-amp.
Eerst het hele ding maar uitelkaar gehaald en die vieze rubber verf achtige troep eraf gehaald. Ding plakte en stonk enorm en was beschadigd.
Heb hem helemaal kaal geschraapt en toen opnieuw in de zijdeglans zwart gespoten. Ben er niet helemaal tevreden over, dus laten wordt even bij een autospuiterij in matzwart gespoten.

De plate-amp was dus stuk dus ik heb tijdelijk even de de amp van mijn MX10sub eraan gehangen en de achterkant van de ts12 even dicht gemaakt dmv een mdf plaat. De ts-12 amp gaan we proberen te repareren.






Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Domi77

Inmiddels hebbben we de TS-12 studio subwoofer plate amp weer aan de praat gekregen. :headbanging: :headbanging:
Voor een totaal van €11,25 aan onderdeeltjes wat Eleco,s vervangen eindtrappen en wat andere kleine grut begon het lampje weer groen te branden ;D ;D

Bekend probleem van de TS serie is dat ze bij wat hoger volume beginnen te springen/lopen. Ik zal dus de kast wat moeten verzwaren. hoe ik dat ga doen ben ik nog niet over uit.

Voor de rest klinkt de TS12 aardig beter dan de MX10sub  :P
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

RZeemering

poten er onder weg en een subdude er onder? Dan hoef je ook niets te verzwaren.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

djoeri

Wat loodbitumen aan de binnenkant. Werkt ook goed tegen resonanties.

Gr Djoeri

Domi77

De tannoy 615 zijn inmiddels deur uit. Ze zijn verkocht.
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

frits marantz

Zag ik die in het mooie Friesche land op MP aangeboden staan? :D

Domi77

Dat klopt helemaal  ;) ze staan nu bij 1 of andere student in een kamer in Utrecht. ze komen totaal niet tot hun recht daar.
Maar goed, ik heb mijn geld gekregen  :headbanging: en voor de rest vind ik het prima.

Ik speel nu met Tannoy 632 frontspeakers ism de ts-12 sub. En de 631 op voet als rear speakers.
Ik moet zeggen dat dat ook wel heel erg mooi klinkt :o :o :o
En qua uiterlijk staat het nu wat netter in huis  ;)
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

frits marantz

De combinatie met een sub zal zeker goed klinken. Met de 615 erbij is het soms ook wat teveel van het goede als het om muziek gaat. Voor films is dat een andere zaak.

Ik heb de combi 615 met sub boven staan en ben nog steeds met de afstelling van de sub bezig, mij soms nog teveel aanwezig. Staat op de B uitgang van de Denon. De 615's hebben wat dat betreft een mooie strakke bas. 3 x 8" is ook niet niks.

Ik heb de 613 ook gehad, 3 x 6". Verkocht aan een student in Groningen. Daar heb ik spijt van, had ze niet weg moeten doen. De 613's deden het in mijn luisterruimte gewoon erg goed. Was een goede match. Misschien eens naar een paartje 611 MKII gaan kijken. Die ken ik niet, zie ze wel op MP voorbij komen. 

Domi77

615 heeft 2 actieve 8" drivers en een 8" passieve woofer. Voor het oog zijn het er 3 maar in werkelijkheid spelen er maar 2.

mijn setje nu,
Alleen jammer dat van de linkerspeaker een stukje van de plastic rand mist  ???. maar ach, daar was de prijs ook naar ;-)
Ook misten de roostertjes die voor de tweeters zitten. Die had ik wel op de 631 die als rearspeakers staan. Dus heb ik ze daar even vanaf gehaald.



Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

frits marantz


Domi77

Mercury fc custoom limited edition audiophile upgraded.
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

frits marantz

Zou je nog een keer kunnen vergelijken met de Revolution RC. Vind ik super in mijn surround set en gebruik er 2 van in de achterkamer in de kast om de suitedeuren voor alleen stereo. Prima speakers, wel een beetje zwaar, 17 kg!

Domi77

De Sub TS-12 is inmiddels ook opnieuw gespoten en nu in matzwart. Ziet er weer als nieuw uit  :clapping:
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

remco320

Quote from: frits marantz on July 16, 2016, 15:48:20
Zou je nog een keer kunnen vergelijken met de Revolution RC. Vind ik super in mijn surround set en gebruik er 2 van in de achterkamer in de kast om de suitedeuren voor alleen stereo. Prima speakers, wel een beetje zwaar, 17 kg!
Helemaal mee eens! Ik heb ook jarenlang met de RC gespeeld als center. Erg mooi geluid altijd.
Laat het toeval nu net zijn dat ik er een in de markt heb staan (wel in houtkleur, dus vermoedelijk de verkeerde kleur). Als je wil mag je deze best eens proberen in je eigen opstelling.


Sent from my iPad using Tapatalk

Domi77

Op dit moment heb ik even een REL Q200E sub te leen van een maat van me. Hij heeft even de TS12 van mij.
Qua gewicht is de Rel al een stuk zwaarder :omg:.

En qua sound moet ik zeggen dat de REL toch net even wat mooier klinkt dan de TS12.

Dus misschien de TS12 in de verkoop en op zoek naar een Q201E sub. De Q201E is namelijk 1 met een rooster ervoor. Ik vind dat persoonlijk net even mooier en veiliger hier,
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Xander32

Zo blijft men bezig he, de set is nooit echt af  ;D.

Quote from: Domi77 on August 13, 2016, 09:00:53
Op dit moment heb ik even een REL Q200E sub te leen van een maat van me. Hij heeft even de TS12 van mij.
Qua gewicht is de Rel al een stuk zwaarder :omg:.

En qua sound moet ik zeggen dat de REL toch net even wat mooier klinkt dan de TS12.

Dus misschien de TS12 in de verkoop en op zoek naar een Q201E sub. De Q201E is namelijk 1 met een rooster ervoor. Ik vind dat persoonlijk net even mooier en veiliger hier,
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Domi77

De TS12 staat inmiddels te koop op marktplaats, evenals de mx10 sub die ik ook nog had,

Vanavond een REL sub halen  :headbanging: :headbanging:
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Domi77

Zojuist een zgan REL Q201E 10inch active sub gehaald.
Hebben we weer wat te doen met afstellen  :headbanging:
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Domi77

De Tannoy TS-12 was binnen 1 dag verkocht :headbanging: :headbanging:.  Nieuwe eigenaar heel blij gemaakt. Ze worden namelijk zeer zelden aangeboden.
Nu nog de MX10 sub verkopen.

de Rel Q201E is inmiddels afgesteld en speelt subliem  :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

pvd_66

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Domi77

Inmiddels staat er nu ook al een tannoy RC center speaker, in de black ash uitvoering. ;D ;D ;D
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

frits marantz