Domi,s Rotel 10 series &Tannoy Saturn S8 series(Technics SL-1500)

Started by Domi77, December 29, 2015, 12:44:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: scoc on May 31, 2017, 14:05:24
Euuh wat ik net daarboven heb vermeld  ;)  Om dan de single wire kabel direct te gebruiken waar het meeste detail en verfijning nodig is en niet te moeten gaan via een extra brug verbinding.

Anyway ... het is maar een suggestie natuurlijk.

Wacht ik snap nu wat je bedoelt...ipv de kabel in steken op het laag, insteken op het hoog. Blijft de vraag nog steeds waarom dat zou uitmaken. Je vertelt dat er meer detail en verfijning in het hoogfrequentie signaal signaal zit...maar wat heeft de kabel hiermee te maken ?

In mijn logica gaat het laag/hoog pas in het filter uit elkaar voordat het naar de units gaat, op terminals komt alles gewoon binnen hoog, laag, dik, dun....het is niet voor niets een filter wat er in de speaker zit. Maar ik kan mis zitten.

Gr. H :Dans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scoc

Quote from: chansig on May 31, 2017, 16:34:35
Wacht ik snap nu wat je bedoelt...ipv de kabel in steken op het laag, insteken op het hoog. Blijft de vraag nog steeds waarom dat zou uitmaken. Je vertelt dat er meer detail en verfijning in het hoogfrequentie signaal signaal zit...maar wat heeft de kabel hiermee te maken ?

In mijn logica gaat het laag/hoog pas in het filter uit elkaar voordat het naar de units gaat, op terminals komt alles gewoon binnen hoog, laag, dik, dun....het is niet voor niets een filter wat er in de speaker zit. Maar ik kan mis zitten.

Gr. H :Dans

Dit is zo bij een single wire speaker maar bij een speaker met bi-wire aansluitingen is de bovenste aansluiting voor hoog/midden en onderste voor laag. Je zou kunnen testen en brug weglaten en enkel op lf speaker aansluiten en dan hoor je normaal gezien dat deze niet full range speelt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

flakkees

Quote from: scoc on May 31, 2017, 22:21:36
Dit is zo bij een single wire speaker maar bij een speaker met bi-wire aansluitingen is de bovenste aansluiting voor hoog/midden en onderste voor laag. Je zou kunnen testen en brug weglaten en enkel op lf speaker aansluiten en dan hoor je normaal gezien dat deze niet full range speelt.
dan zou je iets kunnen beleven als je het hoog en laag apart aanstuurt door een aparte versterker
dit verklaart bij lange niet waarom het beter zou zijn om de stroom op het hoog binnen te laten komen   
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Maikel_audionerd

Voor Domi is deze discussie wellicht niet zo interessant...
Wat je wel kunt proberen is om de verschillende manieren van aansluiten te proberen;
+ en - op hoogsectie
+ en - op laag sectie
+ op hoog- en - op laagsectie
Dan zie je vanzelf of t iets uitmaakt en waar je dan gelukkig(er) van wordt ;)

Mooie set overigens hoor, en plaatjes draaien is leuk inderdaad he :)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

chansig

Quote from: scoc on May 31, 2017, 22:21:36
Dit is zo bij een single wire speaker maar bij een speaker met bi-wire aansluitingen is de bovenste aansluiting voor hoog/midden en onderste voor laag. Je zou kunnen testen en brug weglaten en enkel op lf speaker aansluiten en dan hoor je normaal gezien dat deze niet full range speelt.

Klopt...maar op het moment dat de brugjes er tussen zitten maakt dat toch geen bal uit...onder of boven ? Signaal moet eerst bij het filter komen en het signaal trekt zich mijn inziens niets aan of de kabel in de laagterminal zit en via het brugje naar het hoog gaat of andersom ?

Daarnaast als de brug er niet tussen zit krijgt het filter 2 x keer het complete signaal...zowel op de laagsectie van het filter als op de mid/hoogsectie. Mogelijk zit ik helemaal mis hoor...kan best...maar als ik het zo lees is het best logisch wat ik schrijf.  :D

Voor de ts mogelijk niet boeiend...maar het is niet geheel off topic toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Domi77

#130
update,
helaas werkt photobucket niet mee, en moet ik later even zien of ik de foto,s via een andere site hier krijg.

De rsp1098 is de deur weer uit. Geweldig apparaat en mooi geluid, maar het scherm dat erop zit vind ik maar niks. staat de hele tijd op zwart of het werkt niet goed.
Dan weer moeilijk in het menu komen om dat de osd het dan ook niet doet.
Dus die verkocht en toen maar een rsp1068 gehaald van 1ste eigenaar compleet met doos en verpakkings materiaal en de afstandsbediening zelfs nog nieuw in doosje  :bigsmile: :bigsmile:.
Bevalt super goed, makkelijk in gebruik en het display toont wat je doet en welke bron je gebruikt..
Ook nog een rdv1093HDMI DVD speler gehaald, eigelijk alleen maar om het setje wat compleet te maken, dus een rt1080 tuner moet dan ook nog even ;D

De platen speler heeft inmiddels een vast plek gekregen in de woonkamer. Ik moest daarvoor wel een vrij lange rca kabel leggen naar de rotel. Bijna 10mtr  ???
Ook nu een goede phono pre-amp gekocht, namelijk de Pro-ject Phonobox II.
Kreeg ook goed nieuws dat ik de Technics SL-1500 mocht houden  :happy: :happy: :happy:. Ik kreeg zelfs de originele doze en verpakkings materiaal er ook bij. In de doos zat nog het originele stoffertje voor de platen. Aardig verkleurd maar hij is er....

Ik ga me later eens verdiepen in de naalden van platen spelers. Er zit nu een Shure V15 type III element in. maar is onbekend hoe oud hij is en hoeveel speeluren..
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.