Mijn nieuwe aanwinst de jvc rs400 ter vergelijking met mijn oude sony hw55es

Started by john2910, December 28, 2015, 12:51:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Was dat met de Sony 3D bril?
In dat geval klopt het.
Ook met de X105 op de Sony projector is dat correct.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Daarnaast is iedereen anders. Ik heb scenes waar ik ghosting zie en Annewiek niet en andersom.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Ik test het afstellen van ghosting wel altijd met een ghosting pattern en daarbij ontkom je niet aan het zien van de ghosting.
De X104 YOUniversal brillen op de Sony en de JVC X105 Lite op de JVC zien er hiermee zeer schoon uit. elke andere standaard bril laat duidelijk meer ghosting door.
Wel moet ik zeggen dat BenQ dit nu ook zo netjes heeft opgelost met zijn nieuwe D5 DLP bril.

Ik sta er werkelijk wel echt van te kijken, hoe mooi JVC dit met de X105 heeft opgelost.
Het ziet er echt zo schoon uit, net zoals ik altijd met de X104 YOUniversal op de Sony heb gehad.
Niet zo gek natuurlijk, want JVC besloot de X105 Lite als hun eigen 3D bril te gebruiken, dus is het natuurlijk heel goed te doen, om die combinatie perfect te tweaken.
Ik had nog steeds een voorraad X105 Lite brillen liggen omdat ik ze niet wilde aanprijzen voor de verkoop, maar die zijn nu opeens wel zeer goed bruikbaar.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

john2910

Quote from: Mediasluis on January  5, 2016, 21:35:41
Was dat met de Sony 3D bril?
In dat geval klopt het.
Ook met de X105 op de Sony projector is dat correct.

Hallo ik heb ze beide getest me de monstervision 3d brillen en met de optoma zf2100..
Telkens gaf de sony steeds een slechter resultaat..

Mischien dat het met de brillen die u noemt iets beter is op de sony..

Mediasluis

Dat zou best eens kunnen wat je zegt.
Ik zal nog eens wat verder gaan testen.
Ik zal ook nog eens een standaard 3D RF bril van Epson en Sony op de JVC zetten en dat vergelijken met de Sony. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar nu.
Ik kom hier nog op terug.

Maar goed,... beide projectors kunnen in 3D perfect presteren.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

john2910

Quote from: Mediasluis on January  6, 2016, 20:21:08
Dat zou best eens kunnen wat je zegt.
Ik zal nog eens wat verder gaan testen.
Ik zal ook nog eens een standaard 3D RF bril van Epson en Sony op de JVC zetten en dat vergelijken met de Sony. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar nu.
Ik kom hier nog op terug.

Maar goed,... beide projectors kunnen in 3D perfect presteren.

Ik ben benieuwd naar uw bevindingen ;)

Mediasluis

Ik zou hier nog op terugkomen.

Ik heb beide projectors met 2 Sony 3D RF brillen en tevens met 2x Epson 3D RF brillen vergeleken.
Beide projectors presteren dan qua ghosting hetzelfde.
De JVC DLA RS400 doet het met de JVC/Xpand X105 Lite bril echt wat beter, maar dat krijg ik er met de Xpand X104 YOUniversal op de Sony VPL-HW65ES zeker net zo goed uit en zelfs nog net iets beter.
De Sony VPL-HW65ES geeft echt meer licht in 3D dan dat de JVC DLA-RS400/X5000 doet.
Ik denk dat er iets niet goed was afgesteld op de Sony projector tijdens je vergelijk toentertijd.

Echt waar, ik verdien meer bij de verkoop van een JVC DLA-RS400, als bij een Sony VPL-HW65ES en in 2D ziet het er op de JVC ook zeker mooier uit, maar ik kan er niet omheen dat de Sony VPL-HW65ES spetterd in 3D, in combinatie met de X104 YOUniversal 3D brillen.
Maar ach John,... wie er het geld voor heeft moet sowieso gewoon voor de JVC kiezen, punt.

Ik heb beide projectors hier ter demo staan.
Nu de JVC ook zeker wel zeer goed bruikbaar is voor 3D heb ik voor de JVC DLA-RS400 nu ook 7 brillen.
Het mooie is dat alle brillen met de zoekfunctie voor elk merk bruikbaar zijn en maakt het voor een grote groep visite niet meer uit als er een 3D film wordt gekozen.
We hebben wel met 13 man zitten kijken in 3D hahaha.
Mits de batterijen opeens leeg zijn, want dan gaan ze ook meestal allemaal tegelijk hier. HELP!!!
Meestal heb ik een avond ervoor de hele tafel vol met knipperende lampjes, van opladende brillen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Kjelt

Je legt de nadruk op 3D, er zijn misschien 60 titles uit op bluray en eerlijk gezegd heb ik al twee jaar geen 3D meer gekeken. Ik vraag me serieus af wie 3D als serieuze overweging meeneemt bij de aanschaf van een projector?

Mediasluis

Ha Kjelt.

Nee zeker niet.
Ik vind de JVC een dieper plaatje neerzetten en in mijn laatste post schrijf ik ook dat als je het geld hebt, je gewoon voor de JVC moet gaan en dat als je 3D belangrijk vind, je de JVC nu niet links hoeft te laten liggen.

Zelf ben ik sinds 1993 ook 3D fotograaf en zit sinds toen ook al bij de Nederlandse Vereniging voor Stereofotografie, dus 3D ligt wel in mijn straatje.
Als ik dan in de eerste post van dit topic lees dat het 3D op de Sony zoveel slechter is, dan moet er iets mis zijn geweest bij die Sony qua 3D afstelling, want dat ervaar ik hier dus absoluut niet.
Er is ook een vroege review dat negatief over 3D sprak, maar dat zal waarschijnlijk nog met een pre-productiemodel of eerdere 1.1 firmware geweest zijn in plaats van 1.2.
Tijdens de demonstraties hier geeft iedereen de voorkeur aan de Sony, maar mensen kiezen ook snel voor meer licht.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

frank74

Quote from: john2910 on December 28, 2015, 12:51:45
Wel heeft hij een grotere response time als je er ook een spelletje op wil spelen,maar dat wist ik van te voren.

Voor de HW65ES moet ik om films en series via mijn PC af te spelen de 'lag reduction' mode gebruiken, dit zou dus voor games moeten zijn, maar als ik in True Cinema of OFF kijk via de PC zijn er teveel frame drops. Ik draai op Windows 8 met een Intel Core 2 CPU, 6400 @ 2,13 GHz, 64 bits en  GBRAM geheugen en een NVIDIA GeForce GT 630 met 5 meter HDMI kabel.

john2910

Quote from: Kjelt on January 13, 2016, 09:40:05
Je legt de nadruk op 3D, er zijn misschien 60 titles uit op bluray en eerlijk gezegd heb ik al twee jaar geen 3D meer gekeken. Ik vraag me serieus af wie 3D als serieuze overweging meeneemt bij de aanschaf van een projector?

Voor mij en mijn vrouw is dit een belangrijk onderdeel van een projector.
Natuurlijk gaat het 2d plaatje voor, maar ook met 3d moet hij gewoon ook erg goed presteren.

Wij kijken hier regelmatig nog naar 3d want er zijn toch wat films o.a animaties waar 3d mijn voorkeur heeft.
En bv een film als the martian heeft echt toegevoegde waarde vinden wij.

Natuurlijk is het erg persoonlijk,Maar als ik hier mensen een 3d film laat kijken genieten ze er toch echt van op de jvcrs400.

Maar ieder zijn ding natuurlijk. ;)

Mediasluis

 :clapping: Nog een 3D fan.
Heb je er wel eens over gedacht om 3D te gaan fotograferen John?
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Quote from: frank74 on January 13, 2016, 13:14:45
Voor de HW65ES moet ik om films en series via mijn PC af te spelen de 'lag reduction' mode gebruiken, dit zou dus voor games moeten zijn, maar als ik in True Cinema of OFF kijk via de PC zijn er teveel frame drops. Ik draai op Windows 8 met een Intel Core 2 CPU, 6400 @ 2,13 GHz, 64 bits en  GBRAM geheugen en een NVIDIA GeForce GT 630 met 5 meter HDMI kabel.
Een echte hardcore gamer.
Waarschijnlijk ook met een draadmuis of direct vanaf het toetsenboard, omdat elke milliseconde telt.
In de normale stand met FI en alle automatische beeldverbeteringen uit is deze Sony projector al ontzettend snel.
Heb je de computer rechtstreeks op de projector staan en het geluid apart naar de receiver?
Het beeld van de projector moet op normal staan en de computer moet dezelfde 1080P resolutie naar de projector sturen, zodat deze niet hoeft te rekenen.
Ook dit scheelt allemaal weer vertraging.
Als dit niet werkt, ben ik bang dat geen enkele projector jou echt blij kan maken vrees ik.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

frank74

Quote from: Mediasluis on January 13, 2016, 15:56:06
Een echte hardcore gamer.
Waarschijnlijk ook met een draadmuis of direct vanaf het toetsenboard, omdat elke milliseconde telt.
In de normale stand met FI en alle automatische beeldverbeteringen uit is deze Sony projector al ontzettend snel.
Heb je de computer rechtstreeks op de projector staan en het geluid apart naar de receiver?
Het beeld van de projector moet op normal staan en de computer moet dezelfde 1080P resolutie naar de projector sturen, zodat deze niet hoeft te rekenen.
Ook dit scheelt allemaal weer vertraging.
Als dit niet werkt, ben ik bang dat geen enkele projector jou echt blij kan maken vrees ik.
Nee geen gamer,  :tounge: films die ik afspeel via de PC zijn 1080/60p ( geeft de sony aan ), geen frame interpolatie ( die functie vindt is zelfs in low te onnatuurlijk ). Projector staat inderdaad op normal. Misschien moet ik toch een betere hdmi kabel kopen   ;)
Anyway, het werkt prima in lag reduction mode, dus ik klaag niet, maar bedankt voor de tips  ^^

Mediasluis

Ach nee Frank.
Je moet de projector dan gewoon op zijn beste Video stand hebben staan.
Wat jij nodig hebt is een Audio Delay, om de lipsync recht te trekken.
Dit zit tegenwoordig ingebouwd in de receivers, maar als je wat ouder apparatuur hebt, kun je bv. een Felston DD740 Audio Delay apparaatje gebruiken.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Ubuntu

Quote from: frank74 on January 13, 2016, 17:33:06
Nee geen gamer,  :tounge: films die ik afspeel via de PC zijn 1080/60p ( geeft de sony aan ), geen frame interpolatie ( die functie vindt is zelfs in low te onnatuurlijk ). Projector staat inderdaad op normal. Misschien moet ik toch een betere hdmi kabel kopen   ;)
Anyway, het werkt prima in lag reduction mode, dus ik klaag niet, maar bedankt voor de tips  ^^

Wat voor software gebruik je op pc? Dat films op 1080p/60 speelt is voor 99% zeker omdat je desktop op die res en frequentie staat ingesteld. Als je kodi hebt vink dan aan, adjust display refresh rate to match video. Ben je meteen van delay af doordat je 24p materiaal op 60 afspeelt.

frank74

Quote from: Ubuntu on January 14, 2016, 11:58:07
Wat voor software gebruik je op pc? Dat films op 1080p/60 speelt is voor 99% zeker omdat je desktop op die res en frequentie staat ingesteld. Als je kodi hebt vink dan aan, adjust display refresh rate to match video. Ben je meteen van delay af doordat je 24p materiaal op 60 afspeelt.
Thanks, ik zal er even naar kijken. Persoonlijk vind ik het niet erg, wanneer ik rechtsreeks bluray op 24p doe met RC/sharpness dan ervaar ik door de toegenomen scherpte vaak wat lichte judder bij haarscherpe bewegingen ( op stand 15 is dit minimaal, hoger gaat het mij meer storen). Via de PC op 60p(hz neem ik aan ) is het wat minder scherp ( dan kan ik de RC en sharpness ook hoger zetten als ik zou willen ), maar daardoor lijken scherpe bewegingen wat meer blur te hebben , wat ik als natuurlijker ervaar.

DVDmartinDVD

Quote from: Mediasluis on December 28, 2015, 23:23:17
2.3 is wat je moet hebben en is ook precies wat ik doe met de RS400. 2.4 is teveel en 2.2 vind ik niet mooi. 2.3 geeft net die extra diepte met toch een perfecte doortekening in de schaduwpartijen.
De Sony heb ik wel op 2.4 staan.

Hoi,

Mijn RS400 is op 2.4 gekalibreerd, kun je dan gewoon naar 2.3 overschakelen?
Als blijkt dat het beeld op 2.3 beter is zoals je doet vermoeden.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Beter van niet... je gooit dan de kalibratie gewoon weg.

Quote from: DVDmartinDVD on October 29, 2016, 16:41:30
Hoi,

Mijn RS400 is op 2.4 gekalibreerd, kun je dan gewoon naar 2.3 overschakelen?
Als blijkt dat het beeld op 2.3 beter is zoals je doet vermoeden.



Mediasluis

Dat was toen hij net uitkwam, bij mijn eerste projector zo.
Sinds de firmware updates is dat wat gewijzigd en nu kalibreer ik ze ook in 2.4.
Details zijn gewoon erg goed.
Gamma curve is wel ook veel lager nu.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

DVDmartinDVD

Oké duidelijk. Lekker laten staan dus.

Waar kan ik een (nieuwere) firmware vinden? Heb al gezocht maar kan het niet zo gauw vinden.

Is de Lumene 240c die ik al een tijdje heb (2011) nog steeds actueel?

Voor de rest een super projector waar ik nog steeds naar de beeld details zit te kijken als naar de film zelf. Het overgaan van donker naar ineens licht beeld is het even de ogen bijstellen vanwege het vele licht deze geeft.

Alvast bedankt



Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR