Mijn nieuwe aanwinst de jvc rs400 ter vergelijking met mijn oude sony hw55es

Started by john2910, December 28, 2015, 12:51:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

john2910

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een nieuwe JVC rs400(JVC dla x 5000).

Hij maakt plaats voor mijn oude sony hw55es..(wat ook een pracht projector is).

Toen ik de JVC voor het eerst aanzette na een calibratie had ik niet zo veel vooruitgang verwacht als dit zeg!
Wat een bak licht komt er nog vanaf.

En het contrast verschil was echt heel duidelijk zichtbaar.
En kwa 3d ook een hele vooruitgang tegen over de sony,veel minder ghosting en meer licht.

Wel heeft hij een grotere response time als je er ook een spelletje op wil spelen,maar dat wist ik van te voren.

Dit jaar heeft JVC echt een knaller afgeleverd vind ik,en is in deze prijsklasse niet te verslaan denk ik.

Dus zeer tevreden hier :)


Mediasluis

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst..
Ik heb deze JVC DLA RS400 (X5000) nu ook staan naast de nieuwe Sony VPL-HW65ES ter demo en de JVC is nu echt fantastisch door zijn combinatie van rocksollid zwart en met nu wel een enorme bak aan licht.
Dat geeft een perfecte combi voor een prachtig dynamiek.

Wel moet ik zeggen dat ook de Sony dit jaar weer een enorme vooruitgang heeft geboekt en weer een bak aan licht geeft ten opzichte van zijn voorganger de HW55, wat hem in 3D wel toch weer net dat stapje voorsprong geeft ten overstaan van de nieuwe JVC.

Was jouw HW55 toen bij de kalibratie wel ook afgesteld voor 3D?
De HW55 kan ik niet meer vergelijken met de RS400, al heb ik wel een HW40 staan nu omdat die als mooie instapper dit jaar gewoon doorgaat.
Ik zal dat inderdaad nog eens gaan bekijken.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

john2910

Quote from: Mediasluis on December 28, 2015, 13:05:41
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst..
Ik heb deze JVC DLA RS400 (X5000) nu ook staan naast de nieuwe Sony VPL-HW65ES ter demo en de JVC is nu echt fantastisch door zijn combinatie van rocksollid zwart en met nu wel een enorme bak aan licht.
Dat geeft een perfecte combi voor een prachtig dynamiek.

Wel moet ik zeggen dat ook de Sony dit jaar weer een enorme vooruitgang heeft geboekt en weer een bak aan licht geeft ten opzichte van zijn voorganger de HW55, wat hem in 3D wel toch weer net dat stapje voorsprong geeft ten overstaan van de nieuwe JVC.

Was jouw HW55 toen bij de kalibratie wel ook afgesteld voor 3D?
De HW55 kan ik niet meer vergelijken met de RS400, al heb ik wel een HW40 staan nu omdat die als mooie instapper dit jaar gewoon doorgaat.
Ik zal dat inderdaad nog eens gaan bekijken.

Goedendag,

De sony was ook in 3d gecalibreerd en afgesteld..

De nieuwe sony heb ik ook gezien en is ook een mooi apparaat.

Echter is helaas de ghosting in 3d veel meer bij de sony hw65ES als bij de JVC nu,jvc heeft hier echt een enorme stap voorwaards gemaakt.(ik heb ze beiden naast elkaar vergeleken).

Maar als 3d niet belangrijk is dan is de sony ook zeker een prachtige projector. ;)


williams

Hoi is met de calibratie ook rekening gehouden met het toekomstige HDR en zo ja hoe is dit gedaan en met welke gamma curve ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

john2910

Quote from: williams on December 28, 2015, 18:36:06
Hoi is met de calibratie ook rekening gehouden met het toekomstige HDR en zo ja hoe is dit gedaan en met welke gamma curve ?

Daar is nog geen rekening mee gehouden en gamma curve 2.3

Mediasluis

2.3 is wat je moet hebben en is ook precies wat ik doe met de RS400. 2.4 is teveel en 2.2 vind ik niet mooi. 2.3 geeft net die extra diepte met toch een perfecte doortekening in de schaduwpartijen.
De Sony heb ik wel op 2.4 staan.
EDIT:  Na de firmware updates is de detaillering op Gamma 2.4 gewoon  heel goed.

Gebruik je de RS400 in Low Mode?
Zo is hij aardig stil natuurlijk.
Voor 3D heb ik de projectors altijd in highlamp Mode staan.
De Xpand X105 is erg geschikt voor de JVC projectors.
JVC gebruikt die zelf ook maar met JVC erop gedrukt, maar kosten dan ruim 2x zoveel. Je krijgt er dan wel een mooi opberg zakje bij..
Voor de Sony's gebruik ik de Xpand X104 YOUniversals, omdat je deze kunt updaten en kunt tweaken tegen ghosting. Meesal laat de klant dit dan door mij doen.
http://www.mediasluis.nl/review/xpand-x104-youniversal-3d-shutter-bril

Voor wie het geld heeft heb je met de RS400 de meest mooie 1080P projector. Heb je net wat minder is het de Sony HW65 en wil je een instapper, dan kom je op de HW40 terecht. De RS400 is een wereld projector en je vraagt je af of het nog beter kunt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

williams

Hoi Mathieu ik doelde met het gamma op het feit als je HDR content gaat afspelen.
Ik heb begrepen van Werner als je hdr afspeeld dat er dan een andere gamma curve nodig is .
Als je de beschrijving leest dan zou volgens jvc gamma D hiervoor geschikt zijn ,maar ik was pas geleden bij Riwi en we hebben het daar geprobeerd maar het beeld zag er wased out uit .

Williams.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

john2910

Quote from: Mediasluis on December 28, 2015, 23:23:17
2.3 is wat je moet hebben en is ook precies wat ik doe met de RS400. 2.4 is teveel en 2.2 vind ik niet mooi. 2.3 geeft net die extra diepte met toch een perfecte doortekening in de schaduwpartijen.
De Sony heb ik wel op 2.4 staan.

Gebruik je de RS400 in Low Mode?
Zo is hij aardig stil natuurlijk.
Voor 3D heb ik de projectors altijd in highlamp Mode staan.
De Xpand X105 is erg geschikt voor de JVC projectors.
JVC gebruikt die zelf ook maar met JVC erop gedrukt, maar kosten dan ruim 2x zoveel. Je krijgt er dan wel een mooi opberg zakje bij..
Voor de Sony's gebruik ik de Xpand X104 YOUniversals, omdat je deze kunt updaten en kunt tweaken tegen ghosting. Meesal laat de klant dit dan door mij doen.
http://www.mediasluis.nl/review/xpand-x104-youniversal-3d-shutter-bril

Voor wie het geld heeft heb je met de RS400 de meest mooie 1080P projector. Heb je net wat minder is het de Sony HW65 en wil je een instapper, dan kom je op de HW40 terecht. De RS400 is een wereld projector en je vraagt je af of het nog beter kunt.

Even een vraagje zat u vroeger toevallig in lienden met uw bedrijf?

Mediasluis

Nee John
Sinds 2006 in Barendrecht.

Wat HDR betreft.
Voor klanten kalibreer ik de projector voor REC709 omdat men daar voorlopig nog op kijkt, al heb ik nu wel de meetapparatuur daarvoor.
Het is leuk om te spelen met HDR, maar om daar bij de aanschaf de ISF-kalibratie op te laten doen is eigenlijk zonde, omdat je daar alleen af en toe een clip op kijkt om een glimp van de toekomst te zien.
Zodra er meer films voor zijn, word het anders natuurlijk.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Ubuntu

Van wat ik begrijp is het ook helemaal niet mogelijk om hdr te kalibreren op moment. Naast inderdaad het probleem van content aanbod.

williams

QuoteWat HDR betreft.
Voor klanten kalibreer ik de projector voor REC709 omdat men daar voorlopig nog op kijkt, al heb ik nu wel de meetapparatuur daarvoor.
Het is leuk om te spelen met HDR, maar om daar bij de aanschaf de ISF-kalibratie op te laten doen is eigenlijk zonde, omdat je daar alleen af en toe een clip op kijkt om een glimp van de toekomst te zien.
Zodra er meer films voor zijn, word het anders natuurlijk.

Ik ben het met je eens dat er op dit moment nagenoeg nog geen hdr aanwezig is .
Toch denk ik dat dit binnen een half jaar wel eens anders zal zijn .
We krijgen natuurlijk binnenkort UHD blu ray en Amazon prime is op dit moment bezig al bezig met streaming content met hdr .
Dan hebben we natuurlijk nog netflix wat ook wel zal volgen .
En ik ga ervan uit dat content met hdr ook daarna zijn weg wel zal vinden naar de nieuwsgroepen en de torents .

Williams.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Flash3d

John,

Heb zelf nog de HW50 van Sony en vroeg me het volgende af:

Ik gebruik Reality Creation op de Sony (stand 20) en Frame Interpolatie op low.
Gebruikte je deze twee zaken op de hw55 en hoe verhoud dit zich tot de x5000/rs400?

Vind RC toch wel wat toevoegen en lees dat E-shift 4 niet veel doet (zelfs onscherper) op 1080p, mis je dit op de jvc? 

J.A.F._Doorhof

Ubuntu
Voor HDR calibraties heb je een speciale analyzer nodig en software maar ook een speciale generator.
Op dit moment is er een op markt die volledig het ISF schema volgt. Niet goedkoop maar hij werkt wel erg goed.

Wij hebben alle 3 de dingen voor elkaar dus kunnen zonder problemen ook HDR calibreren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ubuntu

Welke is dat dan? Toen ik een set wilde bestellen zeiden ze bij spectrcal dat er nog geen apparatuur voorhanden is voor patronen, de generator waar je het over hebt neem ik aan. Ook dat er nog helemaal geen duidelijkheid is over hdr kalibrtie voor consumenten toestellen en dat dat nog even gaat duren. Ondanks dat ze wel zeggen dat de software er klaar voor is, ook op de amerikaanse fora word er vereld dat het nog helemaal niet kan. Hoe zit dat nu? Dit is de enige plek lijkt waar het wel mogelijk is, wat te gek is natuurlijk want ik woon hier en niet in amerika. Maar wel raar dat zij het niet kunnen en de mensen hier wel. Het gaat in mijn geval om een panasonic hdr display.

john2910

Quote from: Flash3d on December 30, 2015, 15:13:44
John,

Heb zelf nog de HW50 van Sony en vroeg me het volgende af:

Ik gebruik Reality Creation op de Sony (stand 20) en Frame Interpolatie op low.
Gebruikte je deze twee zaken op de hw55 en hoe verhoud dit zich tot de x5000/rs400?

Vind RC toch wel wat toevoegen en lees dat E-shift 4 niet veel doet (zelfs onscherper) op 1080p, mis je dit op de jvc?

Goedendag,

Op de sony hw 55 zette ik de reality creation nooit verder als 8(vond dit te onnatuurlijk).

De motionflow altijd op low.

De JVC is echt super scherp ook zonder enkele toevoeging(al kan het wel).
Ook met eshift is het ook rag scherp. ;)

J.A.F._Doorhof

Vreemd dat je dat verteld word
Ik gebruik de Murideo dat is zover ik weet de enige generator die volledig HDR ondersteund.
Niet goedkoop maar hij werkt perfect.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ubuntu

Ja, nog eens nagevraagd em gaan zoeken. Toch niet mogelijk. Alleen mogelijk om de performance te meten met een quantumdata of astro generator. Geen kalibratie. Behalve voor dolby vision. Murideo ondersteund geen hdr trouwens. pas na een firmware update lees ik net. Je bent verkeerd ingelicht vrees ik :(
Maar ook raar dat er bij de software wel staat dat je een tv ermee kan kalibreren terwijl dat dus van veel meer afhangt, niet zo netjes van spectracal om dat dan toch een beetje zo voor te doen op de website shop. Als ik geen informatie had opgevraagd had ik een hoop geld uitgegeven voor niets. Ingew

J.A.F._Doorhof

Beter inlezen.
Via de firmware waar je overspreekt is het wel mogelijk.
Anders had ik hem zeker niet gekocht ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ubuntu

Is info van spectracal. Lijkt me dat die toch ook enigszins weten waar ze het over hebben. "So the short answer is no, not really, there is no such thing as calibrating for HDR-10 yet, but there is such thing as measuring the performance of one" is wat me verteld was.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


williams

Hoi Frank even terug komend op het verhaal HDR .
Heb je hier al mee gedraaid en zo ja met welke player .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Alleen met test signalen
Zijn er nog Niet aan toegekomen op de 520. Het is hier een heel hectisch einde jaar geweest
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Net terug van vakantie in Parijs en klaar van een kalibratie-dag en dit tikt toch fijner als op een mobieltje.

Even terug te komen op het 3D.
Als de Sony VPL-HW65ES minder licht gaf dan de JVC, dan was er serieus iets niet goed afgesteld op de Sony.
Ik moet zeggen dat de JVC RS400 echt fantastisch is en door zijn lichtopbrengst nu ook zeer goed bruikbaar in 3D.
Ga je de Sony en de JVC vergelijken met de standaard 3D brillen die je erbij kunt kopen, doet JVC het inderdaad beter, maar dit is nietr realistisch als je dealer de projectors in 3D optimaliseerd en de passende 3D bril erbij verkoopt.
Lees mijn korte overzicht van de lineup van dit jaar en vooral het deel over 3D..
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155610.new#new
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

john2910

Quote from: Mediasluis on January  5, 2016, 18:55:32
Net terug van vakantie in Parijs en klaar van een kalibratie-dag en dit tikt toch fijner als op een mobieltje.

Even terug te komen op het 3D.
Als de Sony VPL-HW65ES minder licht gaf dan de JVC, dan was er serieus iets niet goed afgesteld op de Sony.
Ik moet zeggen dat de JVC RS400 echt fantastisch is en door zijn lichtopbrengst nu ook zeer goed bruikbaar in 3D.
Ga je de Sony en de JVC vergelijken met de standaard 3D brillen die je erbij kunt kopen, doet JVC het inderdaad beter, maar dit is nietr realistisch als je dealer de projectors in 3D optimaliseerd en de passende 3D bril erbij verkoopt.
Lees mijn korte overzicht van de lineup van dit jaar en vooral het deel over 3D..
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155610.new#new

Goedendag,

Toch vind ik het vreemd.

Ik vond de sony wel degelijk veel meer ghosting hebben als de JVC rs400.

Bekijk maar eens een film als Sammy of monsters vs aliens(brug scene),
dan zie je hier toch echt de sony door de mand vallen.

Maar voor de rest een leuk kort overzicht om te lezen van jouw verslag. ;).