Logitech Harmony companion

Started by Mario D, December 24, 2015, 05:06:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi



En hier heb ik er drie van (nog van de Marmitek) aangesloten op poort 2 van de hub.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

gerard1

Geweldig, dank je wel voor de moeite  :worship:

Helemaal duidelijk, ik heb ook nog 2x een snoertje met ieder 2 uiteinden die je op een oog kan plakken, dat werkt dus gewoon :pompom:

Deze wordt hem dus voor mij  :headbanging:

Bedankt voor alle hulp om een beslissing te maken.


gerard1

De harmonie is vandaag binnengekomen  :headbanging:, in ieder geval wat te doen van het weekend  ;D

Richi

Leuk. Ik had het zo aan de praat. Veel plezier dit weekend.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

W.Otter

Zonde nu de neeo bijna leverbaar is!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Richi

Quote from: W.Otter on August  5, 2017, 00:01:19
Zonde nu de neeo bijna leverbaar is!

Dat bedoel je als een grap toch?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mario D

Ook een heel andere prijs die neeo, de Companion kost nu net iets boven de 100€.
Prijs/kwaliteit is er niet veel beter op de markt denk ik.

Ook is Logitech een gevestigde waarde met een zeer goede dienst na verkoop.
Om dan plots 3x zoveel te betalen, weet niet of ik het zou doen.?

M.a.w wat doet zo een neeo meer/beter dan een companion en is dat de meerprijs waard.?

gerard1

Quote from: W.Otter on August  5, 2017, 00:01:19
Zonde nu de neeo bijna leverbaar is!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Denk het niet, mocht je het verschil graag willen bijleggen dan wel uiteraard ;D
3 activiteiten, meer heb ik niet nodig, dan voldoet deze prima denk ik.
Voor €100 weet ik niet of er iets beters is.

W.Otter

Ik zal een uitgebreide review plaatsen als ik m heb, ik wacht er inmiddels ook al twee jaar op;) qua prijs kan ie niet mee met een logitech maar de neeo is toch echt wel van een andere klasse. Komt ook mooi op tijd want mn harmony one begint kuren te krijgen

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gerard1

#34
Quote from: W.Otter on August  5, 2017, 08:59:15
Ik zal een uitgebreide review plaatsen als ik m heb, ik wacht er inmiddels ook al twee jaar op;) qua prijs kan ie niet mee met een logitech maar de neeo is toch echt wel van een andere klasse. Komt ook mooi op tijd want mn harmony one begint kuren te krijgen

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Het is maar net wat je er mee moet doen, activiteit starten, daarna harder en zachter volume, om daar €250 meer voor uit te geven?
Alle spullen die ik hier in huis heb staan, zijn ergens duurder en in andere klasse te vinden. ( mijn bankrekening ook ;D)
Dus dat zonde begrijp ik niet helemaal ;D

Leuk dat je de moeite neemt om een review te plaatsen, ga ik zeker volgen :headbanging:

W.Otter

Ik ben vooral erg te spreken over het alles kunnen, hdmi cec, zigbee, bluetooth, wifi, ir. Daarnaast de interface is superstrak en snel. Ook spotify en diensten als plex incl thumbnails en fanart zijn aanwezig, de eenvoud en ondersteuning spreekt mij aan maar als ik de blogs volg dan wordt mij wel duidelijk hoeveel zorg er aan de afstandbediening wordt gegeven. Ik ben zeer benieuwd naar de look en feel van het uiteindelijke product. Na 5 jaar harmony te hebben gehad kijk ik hier erg naar uit! Ik heb ook naar de companion gekeken maar dat red het gewoon niet tov de neeo, een hele andere prijsklasse natuurlijk.

Als je de ultimate en neeo vergelijkt zit je in dezelfde prijsklasse maat ook dan zou ik voor de neeo gaan

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Mario D

Quote from: gerard1 on August  5, 2017, 08:43:09
Denk het niet, mocht je het verschil graag willen bijleggen dan wel uiteraard ;D
3 activiteiten, meer heb ik niet nodig, dan voldoet deze prima denk ik.
Voor €100 weet ik niet of er iets beters is.

Tip, je kan 6 activiteiten in de companion programmeren.
Door de 3 hard buttons lang in te duwen creëer je 3 extra activiteiten.  ;)

gerard1

Quote from: W.Otter on August  5, 2017, 10:06:06


Als je de ultimate en neeo vergelijkt zit je in dezelfde prijsklasse maat ook dan zou ik voor de neeo gaan

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

De ultimate kost 149€, de elite 239€

W.Otter

Quote from: gerard1 on August  5, 2017, 13:35:32
De ultimate kost 149€, de elite 239€

ok de NEEO is iets duurder  :tounge:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gerard1

De 3 activiteiten  doen het nu zoals ik het wil, de apple tv3 nog niet helemaal maar dat komt nog wel goed.

Wat ik een beetje mis, is dat je niet direct naar apparaat kan,of zie ik dat over het hoofd?

Richi

Quote from: gerard1 on August  6, 2017, 12:12:51
De 3 activiteiten  doen het nu zoals ik het wil, de apple tv3 nog niet helemaal maar dat komt nog wel goed.

Wat ik een beetje mis, is dat je niet direct naar apparaat kan,of zie ik dat over het hoofd?
Daarvoor gebruik je de app. Je kan per activiteit ook het apparaat instellen dat je wil bedienen na de activiteit.

Wat probeer je te bereiken dan?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

gerard1

Quote from: Richi on August  6, 2017, 14:38:41
Daarvoor gebruik je de app. Je kan per activiteit ook het apparaat instellen dat je wil bedienen na de activiteit.

Wat probeer je te bereiken dan?

Ik vroeg het mij af ;D
Met de vorige afstandsbediening kon ik als je in de activiteit zat, ook naar een apparaat gaan.
Ik denk niet dat ik met een app aan de gang ga, ik vind een afstandsbediening fijner om te bedienen.

gerard1

#42
Alles doet het zoals ik wil, bedankt voor de goede raad en hulp :headbanging:

Bijna dan >:(   als ik in mijn activiteit zit werkt alles met de ab en met de app.
Op 1 ding na, de app  activiteit tv kijken, (gebruik ik voor mijn apple tv3 )  daar werken de knoppen niet. (op de afstandsbediening wel )
Ze werken wel als ik naar apparaat ga, maar die bediening is simpel, wil gewoon in de activiteit zitten.
Als ik in de activiteit zit kan je kiezen voor knoppen aanpassen, heb ik gedaan maar werkt niet ( wel op de ab )
Weer een uitdaging

twido

ja , sommige dingen willen wel eens niet lukken. Heb zelf een 2de zone die ik niet goed krijg aangestuurd , zelfs na hulp vanuit het harmony forum wil het niet lukken.Het ligt ook niet aan de versie van toestel want het is mijn 3de harmony al.  die ik nu heb is wel veel gebruiksvrienderlijker , alleen de batterij gaat wel een stuk sneller af. Maar met het laadstation vind ik dit niet echt een groot probleem. Tijdens het laden gebruik ik dan wel de ipad app die ook prima werkt.