Nieuwe tour Brabant 20 Juni

Started by J.A.F._Doorhof, December 13, 2015, 10:20:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dream1

#25
Frank, hoe lang duurt een Tour is dat bv 1 dag of een week en kom je doordeweeks of ook in het weekend


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

J.A.F._Doorhof

We plannen een datum en dat is de datum dat ik langskom, ik volg dan natuurlijk wel een route.
Het is meestal een dinsdag, weekenden zijn hier veel te druk om weg te kunnen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gilles0181

Wat zijn de kosten Johan? En wat verwacht je van de deelnemers?
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

J.A.F._Doorhof

Ik ben Frank (geen johan)
Kosten zijn 230.00 binnen de tours. En 105.00 in Emmeloord.
We verwachten eigenlijk alleen dat er geen direct licht op het toestel valt. De rest regel ik ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Esther Goedhart

Is er nog plek voor een oled van lg? Ik neem aan dat deze hoeveelheid klanten over twee dagen word verspreid. Ik zou graag complete afstelling willen. Er zouden nu meer dingen af te stellen zijn begreep ik van de forumsponsor. Hoe lang gaat het duren, ik begreep dat je toch snel een uur a twee-drie bezig bent. Ik heb een voorkeur om in de avond geplaatst te worden in verband met andere verplichtingen.

Esther

J.A.F._Doorhof

Deze tour is vol, sorry.
Over de tijden van een calibratie kan ik heel kort zijn, dit verschilt per toestel, maar 3 uur voor een normale consumenten display is wel HEEL erg ruim.
De meeste toestellen hebben een mogelijkheid voor grayscale en CMS en zelfs met de meest uitgebreide opties is dit met rond een uur makkelijk te doen (als je weet waar je mee bezig bent).
Zodra we over HDR gaan praten dan lopen de tijden inderdaad flink op, hier komt echter een ander probleem, we hebben nu al 2 toestellen gezien die voor HDR eigenlijk alleen maar een "multisetting" hebben, maw er is nagenoeg niets aan te passen binnen HDR. Dit zal vrees ik nog wel een tijdje zo blijven, sowieso is er eigenlijk alleen voor Dolby Vision een echte workflow, de rest is allemaal "ervaringswerk" en deze ervaring doen we nu op en daardoor duren de calibraties wat langer. Je zal dus een calibrateur moeten hebben die een generator heeft (of een speler) die Dolby Vision op je toestel activeert, of wel er moet een DV signaal binnen komen.

De tijd die iemand doet over een STANDAARD calibratie zal enorm verschillen per calibrateur, als ik een Samsung of Panasonic etc. op HD kalibreer dan heb ik dat al zo vaak gedaan dat ik precies weet waar ik het toestel moet bijstellen en welke waardes elkaar beïnvloeden, weet je dit niet.... dan loopt de tijd enorm op, mijn eerste Samsung met multi grayscale heb ik ook 2 uur over gedaan terwijl ik ze nu als ik doorwerk in 40-45 minuten perfect kan krijgen. Daarbij moet ik wel aangeven dat we op dit moment een ZEER snelle analyzer en generator gebruiken die bv een pre-meting in nog geen minuut er doorheen gooit terwijl me dit vroeger rond de 10 minuten koste, als je weet dat deze "domme" metingen (gewoon vlakje/meten, vlakje/meten, vlakje/meten x heel veel :D) gemiddeld 10-15x bij een calibratie worden gedaan om bv Gamma te finetunen weet je ook dat daar ENORME verschillen kunnen optreden, met de oude analyzer zou bv alleen de meting me al 100 minuten gekost hebben waar dit nu rond de 10 minuten is, en deze "domme" meting heeft totaal geen baadt bij langzamer of sneller, het is een opeenvolging van patronen die getoond en gemeten worden om bv een gamma curve, saturatie sweep etc. te zien.

Realiseer je wel dat ik al sinds 2001 de calibraties doe, en ze ook meerdere keren per week uitvoer, buiten de tours komen veel mensen naar Emmeloord tegenwoordig dus nagenoeg elk toestel type heb ik wel al een paar keer gedaan, vandaar dat onze tijden vaak net wat sneller zijn. Maar aangezien er maandag 2 HDR toestellen bij zitten zit deze tour nu dus wel vol, ik wil geen risico nemen.

Alle tours lopen trouwens overdag, in de avond wil ik ook graag gewoon bij mijn gezin zijn (die we sowieso al veel te weinig zien :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RvD

Quote from: Bama on June 11, 2016, 14:56:02
Ik heb de instellingen van het av forum er in gezet en ben echt onder de indruk van het beeld, twijfel dus of calibratie mij serieus wat gaat brengen.
In de review lees ik ook dat het scherm standaard al zo hoog scoort.

As you can see from the graph above, the greyscale performance of the DX902B was excellent out-of-the-box with all three colours tracking close to each other. The DeltaE errors are around one, making the overall errors well below the visible threshold of three. There is a slight excess of blue across the entire range and a slight deficit of red in the middle section but nothing obvious. The gamma curve is tracking around our target of 2.4, with a slight peak (2.5) at 10IRE and a slight dip (2.2) at 90IRE but it wasn't really noticeable. On a lesser display this would almost be considered a reference performance but this is a Panasonic, so we know we can do better.

this is probably the most accurate out-of-the-box colour performance we have seen from a domestic display.

Hoe is de ISF bevallen bij deze tv ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Bama

Zoals gezegd ik heb de instellingen van internet en kan me al niet indenken dat het nog beter wordt.
Frank (aka Johan) zegt me dat het echt nog beter kan dus wie weet doe ik het alsnog in de toekomst maar ben nu echt onder de indruk.

J.A.F._Doorhof

Ik weet niet welke Frank je bedoeld maar ik heet geen Johan ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bama

 
Quote from: J.A.F._Doorhof on June 21, 2016, 18:50:26
Ik weet niet welke Frank je bedoeld maar ik heet geen Johan ?


;D, weet ik maar niet iedereen

J.A.F._Doorhof

Sorry maar ik snap je totaal niet.
Of het moet over een andere Frank gaan die ISF calibraties doet en bekend staat als Johan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RvD

Quote from: Bama on June 21, 2016, 18:45:00
Zoals gezegd ik heb de instellingen van internet en kan me al niet indenken dat het nog beter wordt.
Frank (aka Johan) zegt me dat het echt nog beter kan dus wie weet doe ik het alsnog in de toekomst maar ben nu echt onder de indruk.

Ow oke ik dacht dat je al aan deze tour mee gedaan had. Zelf wil ik het ook laten doen bij mijn vorige tv was het verschil duidelijk.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Aconda69

#37
Hoi Frank,

Ik lees nu in je bericht dat er voor Dolby Vision wel een werkbare situatie is.

Nou, dan heb je er al weer 3 voor Brabant  ;D
(RvD, Esther Goedhart, en ikzelf)
Ik zou zeggen: plan maar in!
En denk aan je ruitenwissers  ;D

Esther Goedhart


J.A.F._Doorhof

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt voor DV?
We hebben een volledig werkende workflow en analyzer inderdaad. Ik kan dv ook activeren op dit moment maar de toestellen laten zich op dit moment nog niet calibreren en dat zal ook wel even duren ben ik bang.

We hebben er nu een paar geprobeerd en eigenlijk is overal het resultaat hetzelfde. Bij de minste aanpassing in het CMS of grayscale gaat het hele toestel over zijn nek. Navraag bij zowel calman als avpro en murideo geven dezelfde antwoorden. Wij zijn er redelijk klaar voor maar de toestellen niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Aconda69

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 22, 2016, 10:28:15
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt voor DV?
We hebben een volledig werkende workflow en analyzer inderdaad. Ik kan dv ook activeren op dit moment maar de toestellen laten zich op dit moment nog niet calibreren en dat zal ook wel even duren ben ik bang.

We hebben er nu een paar geprobeerd en eigenlijk is overal het resultaat hetzelfde. Bij de minste aanpassing in het CMS of grayscale gaat het hele toestel over zijn nek. Navraag bij zowel calman als avpro en murideo geven dezelfde antwoorden. Wij zijn er redelijk klaar voor maar de toestellen niet.
Nou, ik las in je tekst: "sowieso is er eigenlijk alleen voor Dolby Vision een echte workflow,".
Maar de gewone afstellingen zijn iig wel goed te doen voor LG oled?

J.A.F._Doorhof

Standaard workflow is er zeker maar dan moet het toestel het wel aankunnen ;)
Sdr is goed te doen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview