Netspanningsvoedingen AC->DC voor audio toepassingen

Started by Kingpin, December 6, 2015, 11:31:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: boem on August 29, 2017, 18:00:13
Van een forumlid een "cassiopeia high end power supply" overgenomen, aka concept & design. Wat ik zie is een opgebouwd tentlabs heater printje in een vrij net kastje. Niets ten nadele van het forumlid, ik  verwacht niet dat hij de binnenkant van zijn kastjes kent, maar van C&D had ik wel iets meer verwacht, of ben ik te snel in mijn oordeel?
Misschien was de prijs er dan ook naar ...

Zelf bouw ik ze zo ...
Das wel een heel ander kaliber, maar ook dito prijs.



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Contour

Dan is die C&D echt een flutding in verhouding!

chansig

Quote from: Dynky on August 29, 2017, 18:06:54
't beeld klopt voor mij iig 100% met de indruk die ik van Ronald (zo heet hij toch?) z'n vaardigheden heb, dat kurkje maakt het natuurlijk erg "conceptueel"  :D
much ado about nothing dus, maar die indruk krijg ik wel meer bij zijn spullen  ;)

Kurkje lijkt iets met het gehakt van doen te hebben...maar ik kan me niet herinneren dat C&D op de een of andere manier betrokken is geweest bij dit verhaal.

https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high-end-audio/tentlabs-modules/362/heater-voeding-2-5v-tot-13v.html toch ?

Trafo erbij, kastje eromheen...volgens mij is de soldeerbout er niet aan te pas gekomen.

Geen idee wat dit nieuw moet kosten. Ach als het maar werkt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

gelukkig heeft niet alle kurk meteen met gehakt/snot te maken ;D, hier is het gewoon gebruikt (zo lijkt het althans op de foto) omdat hij zich de moeite niet kon nemen om even netjes gaten te boren in de bodemplaat en het printje zoals het hoort mbv stand-offs/boutjes te bevestigen, daarom zijn er dus wslk korte schroefjes gebruikt die rechtstreeks in het laagje kurk zitten wat op de bodem is gekwplakt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

boem

@chansig, yep, dat is 'm, volgens mij.
@dynky, nee, printje zit wel bevestigd aan de bodem

En ja, had ik nu maar eens Kingpin gevraagd om een voeding voor me te bouwen....

Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

Roeland


chansig

Quote from: Dynky on August 29, 2017, 18:53:17
gelukkig heeft niet alle kurk meteen met gehakt/snot te maken ;D, hier is het gewoon gebruikt (zo lijkt het althans op de foto) omdat hij zich de moeite niet kon nemen om even netjes gaten te boren in de bodemplaat en het printje zoals het hoort mbv stand-offs/boutjes te bevestigen, daarom zijn er dus wslk korte schroefjes gebruikt die rechtstreeks in het laagje kurk zitten wat op de bodem is gekwplakt

Ik hoor Hansje Teeuwen al weer zingen: lalalala GELD!!!. (luie straatmuzikant)  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: boem on August 29, 2017, 18:57:12
En ja, had ik nu maar eens Kingpin gevraagd om een voeding voor me te bouwen....
+1
qua prijs/kwaliteit zal je heel erg hard je best moeten doen om wat beters te vinden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Vhond


Martin!!!

Quote from: Dynky on August 29, 2017, 20:40:48
+1
qua prijs/kwaliteit zal je heel erg hard je best moeten doen om wat beters te vinden  ;)

+1
mainly British stuff

twani

#262
Quote from: chansig on August 29, 2017, 18:48:40
Kurkje lijkt iets met het gehakt van doen te hebben...maar ik kan me niet herinneren dat C&D op de een of andere manier betrokken is geweest bij dit verhaal.

https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high-end-audio/tentlabs-modules/362/heater-voeding-2-5v-tot-13v.html toch ?

Trafo erbij, kastje eromheen...volgens mij is de soldeerbout er niet aan te pas gekomen.

Geen idee wat dit nieuw moet kosten. Ach als het maar werkt.

Gr. Hans


Hohoho, niet zo snel.

Daar is Ronald minimaal 1 1/2 jaar mee bezig geweest :D

CZ79

Ik heb ook een Ronald voeding maar die ziet er intern wel anders uit, maar goed wellicht een v2
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

boem

#264
In elk geval voor mijn sb touch nu een tweedehands kingpin voeding gekocht. En -ietwat tegen mijn verwachting in- het klinkt inderdaad anders dan de Sbooster voeding, ook al gebruik ik alleen de digitale uitgang. Het lijkt alsof de sb touch met de Sbooster 'donkerder' klonk dan nu met de kingpin voeding. Toch zijn de lage tonen met de kingpin voeding nog steeds even laag, en klinkt ook het hoog nu juist heel natuurlijk. Tevreden dus.

Ik ben er nog steeds niet uit of ik Kingpin ga vragen nu ook een voeding voor de antimode 2.0 te laten maken, aan de ene kant heeft zijn voeding zich voor mij bewezen, aan de andere kant vermoed ik dat het effect van een voeding daarop kleiner zal zijn omdat er volgens dspeaker in de antimode nog het een aan spanningsregulatie plaatsvindt. Dat zou dan eerder pleiten voor aanpassingen ín de antimode, maar dat vind ik dan weer wat bewerkelijk.
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

conqubite

#265
De in bovenstaande foto's getoonde voeding staat al weer een tijdje bij mij te spelen als voeding van mijn Mytek Brooklyn dac. En ik kan zeggen dat ik er zeer content mee ben. Ik was wat voorzichtig in mijn verwachtingen omdat er door gebruikers wat verschillend gereageerd werd op externe voedingen op deze dac. Van heel positief tot lauwe reacties zoals "er is amper tot geen verschil met de eigen voeding van de dac". Zoals gezegd, neutrale verwachting en ik dacht dat het wel even zou duren voor ik iets significants zou horen. Nou... how wrong can you be... Koud uit de doos de voeding aangesloten en binnen 10 seconden viel me de mond aardig open kan ik zeggen.. Het zal misschien ook aan mijn wat lage verwachtingen hebben gelegen maar het verschil vond ik tamelijk spectaculair. Veel mensen kennen de voeding van kingpin voor de auralic aries. Die heb ik ook. Ook die is duidelijk beter dan de originele femtovoeding. Ik denk echter dat het effect van deze voeding op mijn brooklyn zelfs groter is dan het effect van de voeding voor de aries. De kenners weten dan wel ongeveer wat dat betekent.. Ik ben er blij mee..

Vhond

Iemand die toevallig het technische schema heeft van het Sbooster onderdeel voor een 5V 1,5 A voeding



SBooster geeft aan dat het niet meer beschikbaar is...

StereoMike

#267
Quote from: Vhond on October  3, 2017, 11:33:04
Iemand die toevallig het technische schema heeft van het Sbooster onderdeel voor een 5V 1,5 A voeding



SBooster geeft aan dat het niet meer beschikbaar is...
LOL, wat wil je daarmee doen?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Vhond

#268
Quote from: StereoMike on October  3, 2017, 18:12:32
LOL, wat wil je daarmee doen?

Een incomplete (waar dit voedingssplitdeel van ontbreekt) compleet maken.

Het onderdeel is ook nergens meer te koop...
(bv. http://www.informatique.nl/406282/squeeze-upgrade-sbooster-classic-touch.html)

StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Vhond

Bedankt voor de url, maar dat is meer dan het dubbele vragen van wat het gekost heeft (wordt een tweedehands complete set aantrekkelijker om te kopen)

Niemand het schema?

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jaaptina

Het onderdeel in de linkjes is een extra upgrade (ultra). Zonder ultra werkt de SBooster ook prima.
Maar let op bij de huidige modellen zit er een net zo uitziend kastje standaard bij. Wat de functie daarvan is weet ik niet. Als je dan de ultra upgrade erbij koopt heb je dus twee kastjes aan de SBooster hangen. Op foto's van SBooster is dat nooit zo duidelijk.

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.