Netspanningsvoedingen AC->DC voor audio toepassingen

Started by Kingpin, December 6, 2015, 11:31:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Maar als het klaar en ingespeeld is klinkt het dan ook formidabel zoals ik elke dag weer merk. Ik gebruik de voeding van kingpin achter de Moon streamer
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Leeuwarden

Quote from: Kingpin on December  8, 2015, 15:54:21


- EMI/RFI EIC power inlet met zeer goed medisch filter, volledig afgeschermd,


Ik vermoed dat dit het enige onderdeel is waarvan ik eventueel van de prijs zou kunnen schrikken.  ;D

Kingpin

Quote from: Leeuwarden on December  8, 2015, 18:46:55
Ik vermoed dat dit het enige onderdeel is waarvan ik eventueel van de prijs zou kunnen schrikken.  ;D
Die dingen zijn een keer zo duur geworden sinds een paar maanden geleden, daarnaast kan je ze nauwelijks in NL krijgen, dus daar komt dan weer 20 euro verzendkosten bij (of je moet meer bestellen).
Onderschat de trafo ook niet ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

Is dat dan een speciale trafo? Toroidy audio grade misschien?
Verzendkosten kan inderdaad een aardige kostenpost worden, helemaal als je het niet bij 1 leverancier kan krijgen...

Kingpin

Quote from: Leeuwarden on December  8, 2015, 19:26:08
Is dat dan een speciale trafo? Toroidy audio grade misschien?
Gewoon een A merk trafo, geen prut.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

VlisChris

Quote from: Isflicka on December  8, 2015, 12:02:13
^^ Lijkt mij een prima plan want ik gebruik tegenwoordig overal speciale voedingen voor....niet alleen voor de Aries Mini.

Geef maar aan vanaf welke posts ik ze moet splitsen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Lion of Judah

Doe maar vanaf #289 wat mij betreft. Of gooien we er eerst een poll tegenaan? :D
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

VlisChris

Ik zal straks eens alles vanaf die post gaan verzetten ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

VlisChris

Kingpin moet even zelf een leuke titel verzinnen, of jullie moeten even een brul geven hoe het topic het beste kan gaan heten ;) Dan kan ik daar eventueel ook nog even naar kijken.
Vanaf de aangegeven post is alles afgesplitst in ieder geval.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kingpin

Quote from: Christiaan S on December  9, 2015, 23:30:10
... jullie moeten even een brul geven hoe het topic het beste kan gaan heten ;)
Let me know !
Dan verander ik dat even.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

En....zijn er al suggesties voor een geschikte topic benaming m.b.t. voedingen ?  ::)

Iets van: LPS/SMPS voedingen t.b.v. renderers/dac,s/computers/routers/switches:)

Anyway, in het kader van het gesplitste topic kan ik melden dat ik serieus op zoek ben naar een goede 19 volt DC voeding die minimaal 3,4 ampere kan leveren voor mijn onlangs aangeschafte Asus Vivo (mini PC) met i5 processor en Samsung Pro SSD die puur als dedicated Roon server functioneert.
Een goede kanshebber is de Teddy Pardo 19/3 http://www.teddypardo.com/powersupplies/teddy19-3.html (betreft een zgn. SMPS voeding) of toch de LPS voeding van HDPlex http://www.hd-plex.com/HDPLEX-Fanless-Linear-Power-Supply-for-PC-Audio-and-CE-device.html waar ik toch best wel de nodige positieve feedback over lees.
Tijdje terug nog contact gehad met Teddy Pardo over de juiste voeding voor PC gerelateerde streamer/renderer oplossingen en zijn visie is dat componenten die doorgaans boven de 3 amp. trekken betere resultaten behalen met een hoogwaardige SMPS voeding en dat dit t.o.v. LPS voedingen met name op het gebied van dynamiek de betere optie zou zijn... ???

Prijstechnisch gezien is de Teddy Pardo voeding iets goedkoper, en heb ik persoonlijk de voedingen van Teddy Pardo best hoog staan.
De HDPlex is een stuk krachtiger, en heeft meer mogelijkheden qua verschillende voltage aansluitmogelijkheden.

Hmm, lastige keuze toch wel.... :wacko:


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Quote from: YamahaRXV on December 10, 2015, 18:39:58
Anyway, in het kader van het gesplitste topic kan ik melden dat ik serieus op zoek ben naar een goede 19 volt DC voeding die minimaal 3,4 ampere kan leveren voor mijn onlangs aangeschafte Asus Vivo (mini PC) met i5 processor en Samsung Pro SSD die puur als dedicated Roon server functioneert.
Een goede kanshebber is de Teddy Pardo 19/3 http://www.teddypardo.com/powersupplies/teddy19-3.html (betreft een zgn. SMPS voeding) of toch de LPS voeding van HDPlex http://www.hd-plex.com/HDPLEX-Fanless-Linear-Power-Supply-for-PC-Audio-and-CE-device.html waar ik toch best wel de nodige positieve feedback over lees.
Tijdje terug nog contact gehad met Teddy Pardo over de juiste voeding voor PC gerelateerde streamer/renderer oplossingen en zijn visie is dat componenten die doorgaans boven de 3 amp. trekken betere resultaten behalen met een hoogwaardige SMPS voeding en dat dit t.o.v. LPS voedingen met name op het gebied van dynamiek de betere optie zou zijn... ???

Prijstechnisch gezien is de Teddy Pardo voeding iets goedkoper, en heb ik persoonlijk de voedingen van Teddy Pardo best hoog staan.
De HDPlex is een stuk krachtiger, en heeft meer mogelijkheden qua verschillende voltage aansluitmogelijkheden.

Hmm, lastige keuze toch wel.... :wacko:
Lijkt me sterk dat een smps beter is dan de lineaire versie, technisch gezien dan.
Het is wel zo dat de hedendaagse ontwerpen van smps voedingen beter zijn geworden en dat de switching frequency nu op een zeer hoog freq. bereik gebeurt, maar toch ... Het is als met een versterker, er gaat niets boven een goede klasse A.

Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik nog wat kan vinden, ik meen nog ergens wat gezien te hebben, kom ik op terug.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

... Gaat nog niet echt lekker met het forum, posten via ipad
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Roeland

Enige andere alternatief die ik kon vinden is de KECES DC Regulated Power Supply DC-116
Toch lees ik hier en daar problemen met het 50/60 Hz 230/115v. Wat op het 230v netwerk een brom oplevert.

Ik heb niet de technische kennis als Kingpin, maar lees een hoop reviews en moet daar op af gaan.

Quote from: Kingpin on December  7, 2015, 19:48:31
Op basis van een LT1083.
3mV ripple bij 12/19V.

Kun je deze post nog iets meer toelichten iz de LT1083?

Roeland

#40
Quote from: Isflicka on December  7, 2015, 21:24:23
Deze gebruik ik weleens voor het zwaardere werk maar dit is best een rauwdouwer.

Dat lijkt me op zich wel logisch als ie op 19v 7a moet leveren.
Snap dat je frequenties veel lager kunt houden met 1a

Kun je je ervaringen met verschillende voedingen beschrijven?

Kingpin

Quote from: Roeland on December 10, 2015, 21:26:00
Kun je deze post nog iets meer toelichten iz de LT1083?
Dat waren de meetgegevens van de HD-Plex.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Quote from: Roeland on December 10, 2015, 21:26:00
Enige andere alternatief die ik kon vinden is de KECES DC Regulated Power Supply DC-116
Toch lees ik hier en daar problemen met het 50/60 Hz 230/115v. Wat op het 230v netwerk een brom oplevert.

Ziet er op zich goed afgewerkt uit, maar ik kan niet zo snel specificaties vinden van deze voeding.
Heb wel gezien dat hij een flink stuk prijziger is als de TP 19/3 en de HD-Plex en hij moet verzonden worden vanuit het land der loempiavouwers, dus dat wordt met een beetje pech weer extra invoerkosten waardoor hij nog prijziger wordt... :(
De HD-Plex kan worden verstuurd vanuit Duitsland en de EU verzendkosten zijn voor rekening HD-Plex, dus zeker wel interessant te noemen  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Roeland


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kjelt

Quote from: Kingpin on December 10, 2015, 19:58:22
Lijkt me sterk dat een smps beter is dan de lineaire versie, technisch gezien dan.
Het is wel zo dat de hedendaagse ontwerpen van smps voedingen beter zijn geworden en dat de switching frequency nu op een zeer hoog freq. bereik gebeurt, maar toch ... Het is als met een versterker, er gaat niets boven een goede klasse A.
Is dat nou nog zo? Ik denk even luidop. Een smps zit tegenwoordig op 500kHz tot wel over de MHz switching frequency.
Dat is zo'n 40 tot 50x buiten de audioband. Oftewel met een heel eenvoudig en goedkoop filter te filteren.
Enigste dat ik nog zou doen is de hele print in een eigen "kooi van Faraday" te stoppen en de voedingsdraden die naar buiten gaan voorzien van Ferrietkralen om het hoogfrequent daar ook te blokkeren.
Het lijkt mij tenminste eenvoudiger om 500kHz te filteren dan 50Hz die in de audioband ligt? Daar kun je alleen maar heel veel dikke elco's gebruiken en zelfs dan heb je nog kans op rimpels.
Maar ik hoor graag je overwegingen.

Kingpin

Quote from: Kjelt on December 11, 2015, 19:39:50
Is dat nou nog zo? Ik denk even luidop. Een smps zit tegenwoordig op 500kHz tot wel over de MHz switching frequency.
Dat is zo'n 40 tot 50x buiten de audioband. Oftewel met een heel eenvoudig en goedkoop filter te filteren.
Enigste dat ik nog zou doen is de hele print in een eigen "kooi van Faraday" te stoppen en de voedingsdraden die naar buiten gaan voorzien van Ferrietkralen om het hoogfrequent daar ook te blokkeren.
Het lijkt mij tenminste eenvoudiger om 500kHz te filteren dan 50Hz die in de audioband ligt? Daar kun je alleen maar heel veel dikke elco's gebruiken en zelfs dan heb je nog kans op rimpels.
Maar ik hoor graag je overwegingen.
Ik stel het misschien verkeerd. Technisch gezien is een goede smps voor de meeste apparaten goed te gebruiken. Voor audio als het gaat om bepaalde zaken als ripple en ruisvloer halen de meeste smps'n  de waarden van een lineaire voeding niet.
Beide systemen hebben hun voors en tegens, maar voor audio prefereer ik nog steeds de lineaire versie.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

Ik heb inmiddels mijn Aries een tijdje draaien met de standaard lineaire voeding. Heb vandaag mijn AMB.org Sigma 11 aangesloten en dat haalt een aardige 'waas' over get geluidsbeeld weg.
Inmiddels is er ook een TPS7A4700 printje onderweg om eens te proberen...

Isflicka

Quote from: Leeuwarden on December 18, 2015, 15:00:11
Ik heb inmiddels mijn Aries een tijdje draaien met de standaard lineaire voeding. Heb vandaag mijn AMB.org Sigma 11 aangesloten en dat haalt een aardige 'waas' over get geluidsbeeld weg.
Inmiddels is er ook een TPS7A4700 printje onderweg om eens te proberen...
Een 'waas' over het geluidsbeeld? Ben heel nieuwsgierig naar je ervaring met de TPS7A4700. In het nieuwe jaar gaan we eens wat voedingen vergelijken.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

YamahaRXV

Quote from: Isflicka on December 20, 2015, 13:05:00
In het nieuwe jaar gaan we eens wat voedingen vergelijken.

Interessant.....ga je ook de HD-Plex 100 W LPS meenemen in de vergelijkingen ?

Ik zit nog enigszins in twijfel of ik de voorkeur geef aan de HD-Plex 100 W of de Teddy Pardo 19/3, maar neig toch eerlijk gezegd naar de HD-Plex...
Inmiddels met Larry van HD-Plex contact gehad en de info/support die hij geeft is echt top te noemen.  Alle vragen die je aan hem stelt worden zeer kundig en inhoudelijk beantwoord en ook nog eens zeer snel  :thumbs-up:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8