Reviewtje Sony 65W855c

Started by MechanicalAnimal, December 9, 2015, 14:55:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

Ik ben sinds 1 week de trotse eigenaar van een FullHD Sony 65W855C  :popcorn:




6 weken geleden is mijn panasonic plasma 55ST60, wegens inbranden, door Panasonic ingenomen en heb ik mijn geld teruggekregen.

Na heel veel reviews gelezen te hebben van een hele zwik TV's heb ik de afweging gemaakt om nog niet op de 4K/UHD en HDR trein te springen. Ik kon met een kleine bijbetaling nu een grote 65incher tegen de wand schroeven.

Vanwege het gebrek aan 4K materiaal en de onduidelijkheid van de HDRstandarisering wacht ik nog even de ontwikkelingen af tot er een betaalbare OLED 65" 4K HDR met 10 bits paneel op de markt ligt.

Op dit moment vindt ik dat ik teveel (rond de 3K) moest neerleggen voor een 65incher die in veel gevallen nog teveel te wensen overlaat, zoals een 8bit paneel of een curved screen.
Het voordeel van de 65 is meteen dat ik mijn projectieplannen voorlopig in de koelkast kan zetten tot er 4K+HDR projectoren in de 3K komen.

Nadelen?
Zo........dus een sony android uit de W8 serie......zijn er nadelen?

Jazekers.......zoals bij elke TV valt er wel wat op te merken aan het beeld.

1. Banding
Yup.......sony wordt geplaagd door schermen met banding. Ook in mijn scherm kan ik soms banding waarnemen. Vooral bij een egaal scherm zoals de screensaver van mijn sony bluray.
Zichtbaar is het ook als er iemand voor een egale muur staat en het beeld beweegt.
Het lijkt dan net alsof de muur geverft is in banen die elk een andere droogtijd hebben gehad.
Storend? Meh.......niet echt enorm. In elk geval minder dan de beeldfratsen die mijn vorige TV's lieten zien.
Het is dan ook slechts zichtbaar in de achtergrond omdat het beeld egeaal moet zijn.


2. Kijkhoek
Mijn god, wat is die kijkhoek slecht zeg. Waar ik voorheen in de stoel naast de houtkachel kon gaan zitten zonder dat dat effect had op het beeld van mijn plasma zit ik nu naar een kansloos flets beeld te staren waar je gewoon echt niet naar wilt kijken.

Android.........juist.......omdat ik 2 weken de TV op zicht mag hebben en ongelimiteerd mag kijken besloot ik toch de 65" Sony een kans te geven.
Tot nu toe werkt alles nasr behoren en ondervindt ik geen software issues. Sterker nog, best handig dat als de TV uit staat met 1 druk op de netflix-knop de tv aangaat en Netflix start.


Onderaan de streep ben ik tevreden met het beeld en de werking van de TV. Ik heb nog 1 week zichttermijn om te beslissen of de tv blijft. Als ik toch beslis de TV te ruilen komt er een 55CX800 van Panasonic.



specs op Tweakers

Reviewtje WhatHifi

Reviewtje HDTVtest
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Mediasluis

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Ubuntu


fasteddie

MechanicalAnimal,

Was eigenlijk wel benieuwd of je de sony nog had staan?

Zelf twijfel ook tussen een Sony TV of een Panasonic TV.

Dank en groet
Fasteddie

   


ToniBraxton

Hij heeft hem nog, zelf gezien.  8)

Heeft zelfs een PS4 gekregen van z'n meisje om extra te genieten  :pompom:

Denon: pma-1500r dcd-1450ar
Jbl ti-2k
Panasonic 50cx800

MechanicalAnimal



Quote from: fasteddie on December 26, 2015, 10:32:30
MechanicalAnimal,

Was eigenlijk wel benieuwd of je de sony nog had staan?

Zelf twijfel ook tussen een Sony TV of een Panasonic TV.

Dank en groet
Fasteddie

   

Hey Ed,


Jazekers! Een blijvertje hoor.

Echt een mooi formaat voor films, zeker omdat er zelfs bij 21:9 nog een mooi groot beeld overblijft. Dat vond ik bij mijn 55 wat storend soms. Blurays kijken is fantastisch en gedownscalede 4K demos zijn echt fenomenaal.  :pompom:

Fallout 4 op de PS4 is echt een giller.  :D




Quote from: ToniBraxton on December 27, 2015, 12:56:41
Hij heeft hem nog, zelf gezien.  8)

Heeft zelfs een PS4 gekregen van z'n meisje om extra te genieten  :pompom:


:withstupid:  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

fasteddie

Ok, ben als de dood dat ik van die wazige beelden krijg bij bv voetbalwedstrijden.
Kijk nu plasma en heb er totaal niet last van...

Hoe is de kijkhoek?

Hoor graag

Fasteddie

MechanicalAnimal

Lastige vraag, ik kom van een plasma dus het viel me erg tegen maar ik denk dat het voor een lcd tv een redelijke kijkhoek is.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis