Netwerk apparaten niet meer zichtbaar in de verkenner

Started by vwtune, December 9, 2015, 10:45:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vwtune

Sinds twee weken zie ik mijn netwerk apparaten (zoals mijn NAS, Raspberry, Marantz, Dune, Dreambox, PS e.d.) niet meer in de verkenner staan. Ook niet wanneer ik 'vernieuwen' doe. Wanneer ik via het ip adres naar het apparaat verwijs dan kan ik wel gewoon verbinden. Ik heb mijn router al uit en aangezet maar dit had ook geen effect. Ik draai op Windows 10. Ik heb niets aangepast of veranderd dus ik snap er niet veel van. Normaal zag ik dus mooi in de verkenner al mijn apparaten en kon ik er naar toe verkennen, nu niet meer dus. Iemand tips of ideeën?
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000

Sjaak_Banaan

Heb even voor je gegoogled en vond het onderstaande.
Dit heb ik niet kunnen testen en durf eerlijk gezegd ook niet te zeggen wat het exact doet, dus ik raad je aan om verder te googlen op die commando's voor meer info.
Komt van www.windows10forums.com/threads/cant-see-nas-in-explorer.762/

Can't see NAS drives in your network on Windows 10? Here is the solution:
1/ run cmd as admin
2/ sc.exe config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/nsi
3/ sc.exe config mrxsmb20 start= disabled
Restart and you are done!

Hopelijk heb je er iets aan :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vwtune

@ sjaak banaan: tnx, dat ga ik proberen!

Pc is inmiddels al 20 keer uit en aan geweest  ;)
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000

donron

Was er in het netwerkcentrum niet zoiets als "netwerkmappen weergeven"?

xynyx

Quote from: vwtune on December  9, 2015, 12:00:47
@ sjaak banaan: tnx, dat ga ik proberen!

Pc is inmiddels al 20 keer uit en aan geweest  ;)

Is het nog gelukt? Ik blijf mijn nassen niet zien in explorer Windows 7 prof. Schijnt een groot probleem te zijn als je hierop Googled. Ik heb iig nog geen oplossing :(

vwtune

Quote from: xynyx on March  9, 2016, 16:34:37
Is het nog gelukt? Ik blijf mijn nassen niet zien in explorer Windows 7 prof. Schijnt een groot probleem te zijn als je hierop Googled. Ik heb iig nog geen oplossing :(

Heeft geen soelaas geboden... Dus ik doe het er maar mee dat het soms wel en soms niet werkt. :mad:
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000