laptop beeld draadloos op tv zetten

Started by mabo, December 6, 2015, 12:52:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mabo

Ik wil graag het scherm van mijn laptop op tv weergeven, zonder een lange hdmi kabel door de huiskamer te trekken.
Dingen zoals EZCAST en Chromecast kunnen media streamen, maar niet het gewone OS scherm, bvb mijn rekenblad of mijn command line scherm, als ik het goed heb.

Iemand een idee hoe dit wel kan ?
Liefst zowel op Windows als op linux.

dennism

Volgens mij moet dit kunnen met devices die Intel WiDi of Miracast ondersteunen.

Zie bijv: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/project-wireless-screen-miracast

Voor beide zijn als het goed is Dongles te koop voor wanneer de TV / projector geen native ondersteuning heeft.

In hoeverre er linux ondersteuning is durf ik niet te zeggen, maar daar iig Miracast ondersteuning er voor Andriod is, lijkt me dat dit op linux ook mogelijk moet zijn.

tlbuis

#2
Bij sommige beamers zit ook een Wireless HDMI kit. Zelf heb ik er ook naar gezocht en diverse kits zijn ook los te koop. Ik vond ze zelf wel aan de prijs (rond de €200,-).

Ik ben wel benieuwd of er goedkopere goede Wireless HDMI oplossingen zijn. Naar mijn weten zijn deze betrouwbaarder dan Miracast, maar misschien dat dit meer een gevoel is.