Asus B75m Plus HDMI Werkt niet

Started by audio_stabilo, December 6, 2015, 12:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik zit al een tijd met dit probleem. Echter heb ik er verder nooit meer naar gekeken.
Op dit moment zit er een losse videokaart in mijn pc met koeling, deze maakt best herrie.
De onboard videokaart is voor mij goed genoeg, echter vind de bios deze niet. Staat ook niet tussen het lijstje. Ik kan alleen maar kiezen voor PCI E of PCI. Het rare is dat het er vroeger wel tussen heeft gestaan.

Wat ik al geprobeerd heb is de bios resetten naar de standaard settings.
Bios downgrade.

Echter werkt het allebei niet.

Iemand enig idee?

audio_stabilo

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

dennism

Wat je kan proberen is de huidige kaart er uit te halen en het dan te testen (Sommige wat oudere mobo's schakelen namelijk de onboard GFX uit als er een dedicated kaart gezien wordt), het kan zijn dat de bios instelling dan op PCI moet staan, maar daar ben ik niet 100% zeker van (tijdje geleden dat ik met deze generatie mobo's gewerkt heb).

s.t.

Kan je foto laten zien van de bios en waar je kijkt?

audio_stabilo

Quote from: s.t. on December  7, 2015, 16:42:04
Kan je foto laten zien van de bios en waar je kijkt?

Bij deze.  IGPU staat er niet meer tussen

audio_stabilo


s.t.

Nee sorry :( Heb je ooit de processor vervangen van de PC?

dennism

Quote from: audiogek on December  8, 2015, 19:28:13
kun je er wat mee ?

Heb je  al eens gewoon geprobeerd die functie op auto te zetten en de dedicated GFX kaart eruit te halen zoals ik al postte? Hoeft niet te werken, maar de kans is zeer aanwezig dat dit bij deze serie mobo's ervoor zorgt dat deze weer terug schakelt naar de onboard GPU in de CPU.

konijntje

Heb je wel een processor erin zitten die een IGP heeft?

Erik

#9
en de hdmi kable aangesloten op je niet videokaart in gang maar die op het moederbord neem aan dat daar een uitgang op zit  en anders even naar een handige pc boer gaan die heeft het probleem zo gevonden

zou misschien schelen als je de specs van je pc kan posten, moederbord cpu, videokaart OS etc
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

audio_stabilo

Quote from: Erik on December  9, 2015, 18:44:18
en de hdmi kable aangesloten op je niet videokaart in gang maar die op het moederbord neem aan dat daar een uitgang op zit  en anders even naar een handige pc boer gaan die heeft het probleem zo gevonden

zou misschien schelen als je de specs van je pc kan posten, moederbord cpu, videokaart OS etc

Denk dat me OS weinig van belang  is aangezien die hem in de bios al niet weergeeft.  En ja de HDMI stekker heb ik in de goede aansluiting gedaan ;) Moederbord type weet je ook want dat staat in de info.

audio_stabilo

Quote from: dennism on December  9, 2015, 12:16:57
Heb je  al eens gewoon geprobeerd die functie op auto te zetten en de dedicated GFX kaart eruit te halen zoals ik al postte? Hoeft niet te werken, maar de kans is zeer aanwezig dat dit bij deze serie mobo's ervoor zorgt dat deze weer terug schakelt naar de onboard GPU in de CPU.

Heb ik net getest. Maar helaas

s.t.

Maar welke processor/CPU heb je nu? en is die veranderd in de loop van tijd?

audio_stabilo

cpu is niet veranderd. Ik heb de Intel i3350p er in zitten. Maar niks werkt.  Ook geen DVI 

dennism

#14
Quote from: audiogek on December 10, 2015, 21:25:18
cpu is niet veranderd. Ik heb de Intel i3350p er in zitten. Maar niks werkt.  Ook geen DVI

Dat maakt het een stuk eenvoudiger daar dit model CPU geen onchip GFX heeft (als enige trouwens van de 3de generatie Core i5 CPU's dus best knap dat je precies die CPU te pakken hebt helaas, zie dit overzicht: http://ark.intel.com/products/family/65504/3rd-Generation-Intel-Core-i5-Processors#@All ). Je zal dus de CPU moeten vervangen om gebruik te maken van de video aansluitingen op het moederboard.

Zie hier: http://ark.intel.com/products/69114/Intel-Core-i5-3350P-Processor-6M-Cache-up-to-3_30-GHz

CPU's met GFX on chip hebben een kopje "Grapics Specifications" zie bijv. hier: http://ark.intel.com/products/65511/Intel-Core-i5-3450-Processor-6M-Cache-up-to-3_50-GHz