camera gevallen van anderhalve meter welke verborgen achade?

Started by Erik, December 3, 2015, 22:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

vandaag met jas uitrekken was ik camera  vergetennen daar vloog hij door de lucht.
nikkon d750 en prime 50mm.
Wat ik op het kleine scherm lijkt het beeld nog wel ok ik had verschoven foto's verwacht maar het kan thuis toch nog tegenvallen op groot scherm.
wat ik wel merk is dat de display door je vieuwfinder wel focuspunt toont maar geen verdere info zoals iso etc , dus is  het nu  een beetje op de gok schieten.
ik heb geen instelling kunnen vinden die zegt dit tonen aan of yit te  zetten ik ben bang dat deel wel stuk is.
wat zou er nog meer kapot kunnen zijn wat ik nu nog niet zie.
en betekent zoiets total loss?
ik baal hier ontzettend van ik kan niet  even opnieuw 2000 op tafel leggen voor een nieuwe :ohmy:
kortom baal modus aan
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ik zou hem wegbrengen voor controle.

Missende info in je scherm KAN duiden op een slecht contact tussen lens en camera. Ik zou dan eerder een error verwachten. Maar  camera's zijn gekke dingen.

Ook contact opnemen met je verzekering. Inboedel dekt dit (eigen ervaring )
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

wegbrengen moet ik even kijken of dat lukt de mijne is geïmporteerd en nikon staat erom bekend dan niets te  doen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Hm fotos bekeken en die lijken nog steeds scherp maar nog steeds geen info op viewfinder. Lens er op en af gedaan voor hopelijk meer contact maar hij weigert iest te laten zien.  :nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on December  4, 2015, 01:37:12
Hm fotos bekeken en die lijken nog steeds scherp maar nog steeds geen info op viewfinder. Lens er op en af gedaan voor hopelijk meer contact maar hij weigert iest te laten zien.  :nopompom:
Hij funtioneert wel? Met je info knop kun je de instellingen zien, kun je deze aanpassen? Dan zou alleen de connectie in het spiegelhuis defect kunnen zijn. Geen idee wat dat kost, maar enkele honderden euro's ben je zo kwijt.

Kjelt

Als hij op een harde oppervlakte is terecht gekomen dankun je best schade aan de elektronica hebben of nog krijgen.
Het is gelukkig een mobiel apparaat dus zal wel wat bescherming hebben tegen stoten.
PCB's zijn tegenwoordig loodvrij gesoldeerd en veel SMD componenten kunnen bij een harde klap losschieten of de soldeerverbinding slechter worden (scheurtjes) dat resulteert in wisselend contact.
Het is bij een harde klap altijd zaak de elektronica goed te laten inspecteren op dit soort mogelijke probleempjes, vaak kunnen ze het dan nog hersolderen voor het echt fout gaat en er meer kapot gaat.
Alles hangt af van hoe hard de klap was en hoe goed de voorzorgsmaatregelen van de fabrikant, bv is de behuizing ingedeukt en heeft dit een stuk van de klap kunnen opvangen? Als dat zo is hoeft het nog niet eens zo erg te zijn.

Erik

Bericht gehad van tussenpersoon dat dit idd onder de dekking valt. dat is erg fijn moet nu vragenlijst invullen.
Ik zag een vraag is hij nog te maken. Geen idee. Is het standaard dat je hem eerst ergens al dan niet op eigen kosten laat nakijken?
En moet dat nog een geregistreerde reparateur zijn?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ik heb mijn camera eerst weggebracht. Toen een offerte gekregen. Die ingediend bij de verzekering. Die gaven akkoord aan mij. Ik gaf akkoord aan reparateur. Die gaven mij de nota. Die ik aan de verzekering gaf. Daarop kreeg ik mijn geld. Dat gaf ik aan de reparateur. En toen kreeg ik mijn camera weer.

En als ik dit lees ben ik nog verbaasd dat het maanden duurde voor het geregeld was :-X :D :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

:D maar eens op zoek dan naar ene goede kwam een maand geleden eentje tegen die volgens mij alle Nikons kon repareren. Dus verwacht dat die niet zo moeilijk doet over import Nikons.
Hmm we hebben wel beschermhoesjes voor onze iphones zouden ze geen hoesjes voor onze camera's hebben :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Rob Eric Blank on December  4, 2015, 09:25:52
Hij funtioneert wel? Met je info knop kun je de instellingen zien, kun je deze aanpassen? Dan zou alleen de connectie in het spiegelhuis defect kunnen zijn. Geen idee wat dat kost, maar enkele honderden euro's ben je zo kwijt.
Alles functioneert zo te zien wel  ik zie alleen geen van mijn instellingen terug in de viewfinder. Gek genoeg zie ik wel de focus punt die komt wel blijkbaar over het lijntje.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Pas overigens wel op voor verborgen schade.
Ik kwam er vandaag achter dat er TOCH nog schade in de camera zit. Niet dramatisch, maar wel hinderlijk. Ik wil juist eens een hele hele enkele keer iets met wat film proberen. Gewoon omdat er wat mensen zijn die wat beelden van hun hond willen tijdens het uitlaten (ok, je moet maar wat willen :P), en ik met mijn hond toch altijd mee wandel. Dus thuis wat zitten proberen en pielen qua scherpstellen enz (jaja, handmatige focus met mijn camera :devil:) om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik ... geen audio meer kan opnemen. Ook de indicator die het volume moet weergeven blijft volkomen blanco.
Nogmaals; het is geen drama. Het is opvallend. Let er dus op dat echt ALLES werkt als die terug komt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

s0000884

Controleer je spiegelhuis aan de binnenkant goed. Schijn met een zaklamp door de zoeker en zie of het matglas en de spiegels nog in orde zijn. Neem een foto zonder lens om te kijken of de sluitergordijnen er nog goed uitzien (lange sluitertijd). Luister of er mechanisch iets anders klinkt dan anders. Met scherpstellen: neem een snelle lens en stel dichtbij en ver weg scherp (kijk of dit heen en weer snel en nauwkeurig gaat). Je kan scherpstelnauwkeurigheid ook met live-view controleren. Sterkte ermee.