Opzoek naar tweedehands (Epson) beamer

Started by Gerben321, December 2, 2015, 10:01:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerben321

Beste HTForum leden,

Ik had een tijdje geleden hier een topic geopend over de aanschaf van een tweedehands EH TW3200. De vorige eigenaar had gerookt en mijn beeld was slecht en hij stonk... Geen fijne eerste ervaring met een beamer...

Nu heb ik al een paar maanden een kaal plafond met twee bungelende kabels, en een mooi scherm dat niet wordt gebruikt. Het begint dus toch wel weer te prikkelen om een beamer terug te hebben. Na het aanschaffen van mijn eerste auto heb ik weer wat gespaard en kan een beamer er weer bij.

Het liefste zou ik weer een TW3200 (of iets in die richting) kopen, omdat het wel een prima beamer zou moeten zijn. Mijn broer heeft een (ik geloof gecalibreerde) TW3000 hangen, en dat geeft in ieder geval perfect beeld voor mij.

Ik ga projecteren in mijn slaapkamer op een 90" elektrisch doek van Beamax. Mijn kamer kan aardig donker worden met gordijnen en deur dicht. Het zal geen 100% donkere batcave zijn overdags, maar 's avonds zal het wel in de buurt ervan komen.

Ik heb nu op Marktplaats een TW2900 op het oog met 1800 uur op de teller voor 300 euro. Ik heb hem nog niet gezien, maar heb wel twee foto's gezien, en dat zag er prima uit. Dat zegt natuurlijk niet heel veel omdat het ook aan de camera ligt, en er mee geshopped kan zijn. Ik las dat de TW2900 ongeveer het zelfde is als de TW3200? Het contrast is wel een stukje lager volgens de specificaties.

Het liefste wil ik een vergelijkbare beamer aanschaffen die gecalibreerd is, maar dat zal waarschijnlijk niet in mijn budget vallen. Ik wil er maximaal 400-450 euro aan uitgeven. Hoeveel zou een calibratie kosten van een Epson TW2900/3200 (of vergelijkbare)?

Mocht iemand nog tips hebben, hoor ik het graag!

Post iets aangepast. Anders werd het een post voor in de markt (zie de regels).

home@the movies

Waarom kijk je hier niet even in de marktsectie? veel veiliger om een tweedehandstoestel hier op het forum aan te kopen.
Heel vaak zijn deze aangekocht via één van de sponsors hier op het forum en zijn de toestellen gekalibreerd.


Er staat een TW3200 te koop http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=154759.0

Gerben321

#2
Bedankt, dat is heel ver weg van mijn huisje, maar ben deze maand wel toevallig een dag in Breda, misschien dat het iets oplevert...

Heeft iemand van jullie een idee wat het kost om een 2900/3000/3200 te laten kalibreren? Ik ga misschien zaterdag even kijken bij de 2900 die ik in mijn eerste post noemde. Voor die 300 euro kan ik ook moeilijk in de fout gaan denk ik...Hoop ik... :P

edit: Degene die hier te koop staat heeft een tweede imitatielamp en waarschijnlijk stof voor de panelen, dat is al minder interessant gelijk voor mij.

Gerben321

Heb ook een TW3600 op het oog die 50 uur op de originele lamp heeft zitten, en is gekalibreerd door Dimitri Valkenburg schijnbaar. Is voor 450 op te halen (of verzekerd verzenden, maar dat idee vind ik niet zo fijn). Is wel in Rotterdam, dus een aardig stuk rijden.

henrykb

Breda ben je al een aardig stukje bij Rotterdam.
En 300 is misschien niet zo heel duur, maar wel teveel om uit te geven aan een pj alla je openingspost.
Calibraties zijn allemaal even duur volgens mij, dus niet zo dat een pj van 10.000 euro stuk
duurder is dan 1 van 1000 euro.
iets van 125 euro uit mijn hoofd.

donaldk

Bij Frank zijn ingewikkelder projectoren met een Color Management System duurder dan eenvoudigere zonder dergelijke uitgebreide instelmogelijkheden, zoals deze Epson's. Zelf zou ik het bij een machine van 300 euro niet doen, maar ik zie kleurafwijkingen niet goed, contrast enzo ben ik wel gevoeliger voor. Dan zou ik proberen een afstel 'dvd' proberen te downloaden. Gratis calibratie bij aanschaf van een nieuwe lamp geldt dacht ik alleen als je de projector eerder nieuwe gekocht hebt bij de forumuitbater. Andere sponsoren van het forum zullen ook wel deals hebben.

J.A.F._Doorhof

Alle projectoren zitten op 135,00 maakt niet uit welk type.
Koop je hem bij ons is het gehele calibratie pakket en controlles gratis.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gerben321

#7
Heb inmiddels een 2900 van iemand overgenomen! Met iets meer dan 700 uur op de lamp. Hij is bij 500 uur gekalibreerd, en bij 1200 uur heb ik nog een gratis kalibratie.

Echter zit ik met een klein probleempje: er zit een soort van rode/roze waas onderin (bovenin eigenlijk, want hij hangt ondersteboven). Heb hem vanavond opgehaald en daar zag ik het niet. Niet specifiek op gelet natuurlijk, of de beamer stond iets naar beneden afgesteld waardoor het niet opviel, ik weet het niet...

Maar in ieder geval wel een beetje jammer. Enig idee wat dat kan zijn? Ik lees dat de lamp misschien opnieuw erin gezet kan worden en dat dat het oplost, of erger, dat de panelen niet meer goed uitgelijnd zijn. Misschien iets met de HDMI kabel? Vorige beamer had hier overigens geen last van.

Toni71

Ik had dit ook met de 3200 (intern gelijk aan de 2900). Heeft inderdaad met de paneeltjes te maken.
In film kijken zag ik het niet. Als het niet storend is dan, lekker laten zitten.

Gerben321

#9
Jammer. Ik zal er zelf maar niet mee rommelen dan. Dit is zeker ook niet iets wat Frank kan doen bij een kalibratie, of wat onder garantie zou kunnen vallen (is origineel gekocht bij ITC)? Het is niet het einde van de wereld, maar toch wel 'jammer' natuurlijk. Ik heb gisteravond even een foto gemaakt.  Excuses voor de aardappel kwaliteit: http://imgur.com/4rZ7aYp.jpg

squeek

Ik heb het zelf al bij enkele projectoren gehad en daar ga je niets aan kunnen doen. De 'oudere' panelen hebben hier meer last van dan de huidige lijkt me. Bij de nieuwere generaties hoor je niet vaak meer van dit euvel.

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

home@the movies

Dit is wel degelijk iets wat opgelost kan worden, wel niet door een calibratie maar in het service center.
Het is een optisch probleempje, multilens die is losgekomen en wat verschoven is waardoor dit fenomeen optreed.
Als het toestel nog onder garantie is zou dit geen enkel probleem mogen vormen om het opgelost te krijgen.

Gr
Werner


Gerben321

Hij is inmiddels als 5-6 jaar oud, dus het zal niet meer onder garantie vallen. Enig idee of dat snel en goedkoop te fixen valt? Anders moet ik er maar mee leven denk ik...

Bas Akkerman

Het kost zo'n 100 euro naar ik begreep 
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Gerben321

Waar/bij wie is dat dan? Ben even benieuwd hoe ik dat kan laten regelen eventueel. Is wel een beetje duur, dus ik moet na dit weekend maar even kijken of het erg genoeg is voor dat geld.

WilcoL

#15
Effe iets anders mbt de calibraties waar jij het over hebt. Deze zijn niet overdraagbaar bij doorverkoop. Dat is mij tenminste altijd verteld...

Succes met je projector!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Bas Akkerman

Quote from: Gerben321 on February  4, 2016, 22:40:06
Waar/bij wie is dat dan? Ben even benieuwd hoe ik dat kan laten regelen eventueel. Is wel een beetje duur, dus ik moet na dit weekend maar even kijken of het erg genoeg is voor dat geld.
Je kan het beste contact opnemen met Mservice in Utrecht.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Multilens problemen komen inderdaad wel eens voor.
Is makkelijk op te lossen door Bv m service.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gerben321

Bedankt voor de hulp. Ik heb even contact met M Service opgenomen.

Quote from: WilcoL on February  4, 2016, 23:17:44
Effe iets anders mbt de calibraties waar jij het over hebt. Deze zijn niet overdraagbaar bij doorverkoop. Dat is mij tenminste altijd verteld...

Succes met je projector!
Huh? Een kalibratie is niet overdraagbaar bij een gekalibreerde projector die ik overneem van iemand? :D

WilcoL

Quote
Huh? Een kalibratie is niet overdraagbaar bij een gekalibreerde projector die ik overneem van iemand? :D

Als de verkopende partij de hercalibratie (daar had je het toch over?) zelf gaat uitvoeren bij jou en die afspraak was part of the deal, natuurlijk wel. Maar ik heb ooit een projector gekocht die ooit bij een nedrijf was gekocht. De verkopende eigenaar had nog 2 calibraties tegoed van dat bedrijf op die projector, maar ik als nieuwe eigenaar had geen recht meer op dezelfde calibraties... Ondanks dat ik de factuur etc. ook gewoon in m'n bezit had.

Dát bedoelde ik met m'n post  ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Gerben321

Ah op die manier. Dat zou ik eigenlijk niet eens weten!

Hij is van ITC, dus misschien dat Frank dat kan vertellen?

WilcoL

Als hij uit Emmeloord komt is mijn verhaal van toepassing...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Gerben321

Daar komt hij inderdaad vandaan. Dat zou wel jammer en krom zijn, maar ik wil het graag horen van Frank/Annewiek om het zeker te weten.

J.A.F._Doorhof

Hercalibraties zijn voor eerste eigenaar.
We gaan bij de prijsstelling daar ook vanuit, we proberen zeer scherpe prijzen te hanteren en gaan ervan uit dat sommige inderdaad alle calibraties komen doen, andere wat minder.

We maken vaak wel een speciale aanbieding als de units bij ons weg komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

netromsa

Ik schop nog even een oud topic omhoog, gezien de problemen die Gerben321 ondervond met zijn epson, het schijnt ook makkelijk zelf te doen te zijn, met wat geduld, zie dit topic op avforums:  http://www.avsforum.com/forum/68-digital-projectors-under-3-000-usd-msrp/1458911-epson-8100-replaced-bulb-now-pink-blue-bands.html

(Let op, in de US heeft epson andere type nummers)

Misschien goed om te weten voor de epson bezitters hier. Heb zelf een tw5500 dus de pagina maar opgeslagen mocht het eens voorkomen..