Lastig projecteren?

Started by tonschaa, November 30, 2015, 17:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tonschaa

Ik heb de helft van onze garage in gebruik als speelkamer voor de kids.
Ze worden wat ouder en al het speelgoed is inmiddels op zolder beland.
Nu ben ik de kamer aan het opknappen en wil gaan projecteren (voor de kinderen)
De kamer meet 3,5mtr bij 3 mtr
Aan de korte ene zijde komt een buro met computer.
Aan de lange zijde komt een bankje.
Aan de andere lange zijde wil ik een scherm neerhangen en boven het bankje dus een beamer.
Incl. de grootte van de beamer is de afstand tot het scherm dus ongeveer 2,70mtr.
Ik kom dan in de meeste gevallen in de "rode zone" bij de throw ratio calculators.


Is dat erg?
Ik wil eigenlijk geen short throw beamer, is dat terecht? Zit daar een kwaliteitsverschil in?
En hoe groot zou m`n scherm mogen zijn bij die afstand?
Voor mij geldt, hoe groter hoe beter  :P



donaldk

Waarom hang je de projector dan niet boven je bureau en projecteer je op de tegenoverliggende 3M wand. Gewoon de hele breedte projecteren als het kan, als je te weinig licht hebt ga je kleiner totdat je het zo licht hebt als je wilt.

tonschaa

Aan allebei de korte zijdes zitten deuren en ramen.
Het buro komt idd tegen het raam. De tegenoverliggende zijde heeft een deur. Met een oprolbaar scherm hoeft dat niet perse een probleem te zijn, maar waar zouden we dan een goede zitplek kunnen maken?

drock

#3
Afhankelijk van je budget zou ik de shortthrow prj van benq (W1080+ als ik juist ben) toch zo maar niet afschrijven. Ok, het is geen top projector an sich  (maar dat kan je ook niet verwachten van een ding van pakweg 1000€ nieuw) maar hij is zeker en vast zn geld waard voor dat budget (en volgens mij je doelpubliek). Volgens mij heeft t niet veel zin een prj van 3-4k€ te hangen (zeker niet in zo een kleine ruimte) als het maar is om je kinderen wat te entertainen