Welk (type) versterker aanschaffen?

Started by Desperation, November 27, 2015, 08:31:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Desperation

Ik heb hier al een soortgelijk topic geopend, maar eigenlijk wil ik meer informatie verkrijgen over WAT ik juist nodig heb voor het volgende:

Zone A is een nieuwe aanbouw, waar 6 B&W CCM664 speakers in het plafond zitten, zone B is de keuken waar 2 eenvoudige Art Sound speakers (HPRO 525) zitten in de bekisting boven het kookeiland.
In zone A staat ook mijn DJ booth, dus indien ik eens een setje wil spelen, is het de bedoeling dat het daar wel mag "knallen", de keuken dient enkel voor achtergrondmuziek.
Ik zet vaak dj sets op via soundcloud, of zet vaak een webradio op (via de pc die dan op het mengpaneel is aangesloten dan).
Ik ben al bij een paar audiozaken gegaan, en 1 stelde het volgende voor:

de Marantz PM6005, als versterker, en Sonos Mediaplayer en Sonos multiroom versterker. Dat laatste bleek om in zone A & B verschillende muziek af te spelen, maar dit is voor mij totaal niet nodig... Wat ik wel handig bij hem vond, was dat hij in zijn zaak zijn muziek via Sonos afspeelde via de Ipad, en hij wel dit alles kon bedienen met de iphone.
Ik veronderstel dat ik dit gewoon ook kan met de Sonos Mediaplayer? Al mijn muziek die ik aangekocht heb staat wel op mijn macbook, en ik heb enkel maar de Ipad 1, dus ik weet niet of ik die laatste daarvoor kan gebruiken?

Ook vroeg ik hem of hij geen vertserker had met webradio, zodat ik niet altijd meer een pc hoef aan te sluiten via het mengpaneel, maar dit had hij niet, en zei dat het beter was dat ik een aparte webradio aansluit op de versterker zelf. Klopt dit, of kan bijvoorbeeld de Denon CEOL RCD-N9 dit ook?

JeroenGRT

http://www.sonos.com/nl-nl/shop/connectamp ?
https://www.naimaudio.com/product/unitiqute-2 ?

Dan heb je de (stereo) Marantz niet nodig, zijn alles in een apparaten, die Naim gaat voor een leuke prijs weg bij BB&G .

Of een receiver van Marantz, die heeft ook multi-room ondersteuning
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Desperation

#2
mja, maar zijn die versterkers wel geschikt voor die 6 speakers van B&W? Het gaat dan ook nog eens enkel puur om een stereo installatie waar een dj booth (via mengpaneel dus) wordt op aangesloten, er zal nooit een televesietoestel of dergelijke worden op aangesloten,dus ook geen 5.1 etc...  Die persoon raade me echt aan om in combinatie met die speakers de Marantz te nemen (en die combinatie heb ik ook kunnen beluisteren, maar dan met "maar 2" speakers), en ik heb ook geen zin om voor het bedrag dat ik heb neergeteld voor de B&W een slechtere versterker aan te schaffen, waardoor dan weer kwaliteit van het geluid verloren gaat.
Nogmaals, zelf ken ik er weinig tot niets van...