Goed boek over photoshop gezocht

Started by Erik, November 26, 2015, 22:16:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik zie aardig wat boekjes in het nederlands dat vind ik prettiger lezen dan Engels.
Maar die stoppen bijna allemaal bij PS CS 6.
Terwijl we nu albij CC 2015 zitten. Al hebben sommigen een downloadbare aanvulling op hun website niet echt ideaal.

Alternatief is Engels die heeft een vrij uitgebreid  liggen tot 2015
Leest wel lastiger.

Kelby heeft ook.een mooie maar hun nieuwste versie ik ook alleen in het Engels als  in nederlands was geweest had ik hem al gehad. Misschien wordt die snel vertaald uitgebracht.

Classroom van Adobe zou goed moeten zijn is ook vrij dun boekje en ook relatief duur voor pocketboek. Ook die loopt tot 2013 als je nl taal wilt.

Iemand nog een aanrader om de basis tot de nieuwste versie goed te leren?

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Sorry er ontbreken soms woordenwoorde , sinds een paar weken haalt mijn google auto corr vaak achteraf woorden weg of plaats ze ongevraagd er weer tussen als ik ze weghaal.
Nog niet uitgevogeld wat er aan de hand is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ook niks boeiends te vinden @ YouTube?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#3
Genoeg van beginners tot experts, al dan niet betaald, maar ik wil graag een goed boek ernaast voor diepgang het hoe en waarom en naslagwerk.
De filmpjes komen er na wel.  ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

CC veranderd best snel.
Met een boek van cs6 zou je al heel ver moeten komen.

Ik vertel cursisten altijd dat Photoshop draait om 4 dingen :
Brushes, lagen, maskers en blending modes.

De rest is puur ervaring.
Als je die 4 dingen snapt kun je feitelijk alles namelijk en dat is eigenlijk al sinds een tijdje in ps.
De nieuwe versies voegen voornamelijk nieuwe opties toe zoals Bv fonts die via de cloud syncen, content aware Fill etc.

Maar de basis is hetzelfde.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ok dus ik kan gewoon een cs6 al een heel eind moeten komen.
Ik vermoed dat jij het cs boek van Kelby wel een aanrader vind?
Vond hem zelf wel prettig lezen en leerzaam uitzien. Of ben je net als meeste cursussen voor Adobe in à classroom?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Adobe is vaak wat meer algemeen, Kelby is vaak heel persoonlijk gericht.
Ik vind zelf Kelby inderdaad super lezen, maar moet eerlijk zeggen dat ik weinig boeken lees, ik krijg mijn informatie vaak rechtstreeks :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"