Airtight en Avantgarde show bij Audio-Life

Started by cas3100, November 13, 2015, 14:58:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cas3100

Op 28 november van 10.00 uur tot 17.00 uur willen wij u graag laten horen wat de potentie is van Airtight versterking in combinatie met Avantgarde Zero, Uno XD en Grosso XD. Wij zullen deze schitterend uitziende en klinkende systemen aan u laten horen in onze 3 luisterruimtes.

AirTight buizenversterkers volgen niet de hypes in 'high-end' audio maar zetten de standaard. Tijdloze ontwerpen die je altijd bij blijven nadat je ze hebt gehoord. Alle AirTight versterkers worden met de hand geassembleerd en zijn voorzien van de wereldberoemde Tamura trafo's.

Daarnaast heeft Avantgarde afgelopen tijd op basis van talloze luisterervaringen een nieuwe reeks hoornluidsprekers ontwikkeld. XD is de nieuwe standaard. Volledige roomcorrectie en een muzikaliteit waar we stil van worden. Echt ongelofelijk hoe met het gebruik van DSP een dergelijk analoog live beeld kan ontstaan. Deze totaal nieuwe systemen bieden in combinatie met Airtight een muzikaal beeld waar menig musicus jaloers op zou zijn. Kom luisteren naar Jimi, Diana, Johan Sebastiaan, Marcus en vele anderen. Ze heten u net als wij welkom bij Audio Life en spelen voor u de sterren van de hemel.

Alles uiteraard met taart, hapjes koffie en mede muziekliefhebbers.

Tot 28 november van 10.00 tot 17.00 uur bij Audio-Life in het Pittoreske Buren. Je kunt je aanmelden via : info@audio-life.nl



eMVe

Ik ben wel benieuwd hoe deze systemen in Buren zullen klinken en probeer zaterdagochtend te gaan luisteren.
Zijn er nog anderen die ook gaan?

eMVe


eMVe

Jammer dat er verder niemand geweest is, als afsluiting dan maar twee plaatjes. . .




Dirk

Quote from: eMVe on November 28, 2015, 23:50:24
Jammer dat er verder niemand geweest is
laat dat je er vooral niet van weerhouden om je eigen ervaring vd show hier even te posten  ;)

Quote from: eMVe on November 28, 2015, 23:50:24
als afsluiting dan maar twee plaatjes. . .
het ziet er iig erg sfeervol uit, maar of het ook zo klonk...?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rusher


Quote from: eMVe on November 28, 2015, 23:50:24
Jammer dat er verder niemand geweest is
Niemand? Of niemand van het forum?

chansig

Wel grappig die foto...wat roept het nu op: Zo die hadden wel eens kunnen opruimen !! of
Kijk dat zijn nou muziekliefhebbers bij Audio Life !!!

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eMVe

#7
Quote from: Dynky on November 29, 2015, 07:34:56
laat dat je er vooral niet van weerhouden om je eigen ervaring vd show hier even te posten  ;)
het ziet er iig erg sfeervol uit, maar of het ook zo klonk...?
Mijn eigen ervaring. . . da's niet eenvoudig. . . maar een kleine poging hiertoe. Begonnen met de kleine set; geen bekende muziek, maar het klonk vlak en kaal. Het omzetten van een knop op de versterker bracht hierin duidelijke verbetering en de cd van Diana Krall die vooraan op de grond stond bevestigde dit, toch was het niet optimaal en er werd besloten een korte tune-sessie in te lassen (de luidsprekers waren de dag ervoor pas binnen gekomen) Tussendoor naar de grotere set; die speelde op een vrij laag geluidsniveau en wederom met onbekende muziek, het deed me niet veel. . .
De klanken van Melanie De Biasio uit de andere ruimte maakten dat ik daar maar snel weer naar toe gegaan ben. De nieuwe afstelling werkte beduidend beter en behalve het laag, was ook het middengebied beter; stemmen en instrumenten klonken veel natuurlijker. Even later was ìk de enige die zat te luisteren en met de (voor mij bekende) cd's die er tussen stonden lukte het om een wat duidelijker beeld te krijgen van de set, of eigenlijk toch ook weer niet. . . Julia en Angus Stone klonken prettig, maar met minder precisie dan ik in gedachten had, Janis Ian klonk veel te vlak en gewoon als een oude opname (die het ook is, maar 's avonds thuis bleek er toch wel wat meer in de opname te zitten. . .) maar Madeleine Peyroux kwam heel goed uit de verf; een mooi podium met fraai klinkende zangeres en begeleiding! Toch had ik het gevoel dat er met wat extra afstemwerk nog wat meer te bereiken zal zijn.
Weer naar de grotere set en ook daar wat tegengestelde gevoelens; aan de ene kant de rust en ruimte in de weergave positief, aan de andere kant toch wat te weinig betrokkenheid bij de muziek. Het laag op de zitpositie een beetje mager, staand achterin de ruimte zeer overheersend en staand achter de bank mooi in balans.
Qua uiterlijk vond ik de set met de hoorn los boven de laagunit duidelijk mooier dan de geïntegreerde en ondanks het forsere formaat zou ik die hier best eens in de kamer willen zien.

Quote from: Rusher on November 29, 2015, 09:45:17
Niemand? Of niemand van het forum?
Tja, ik hoef hier natuurlijk niet te vragen of er mensen aanwezig waren die nooit op dit forum komen. . . er waren aardig wat belangstellenden, zonder dat het te druk werd.

Quote from: chansig on November 29, 2015, 10:30:58
Wel grappig die foto...wat roept het nu op: Zo die hadden wel eens kunnen opruimen !! of
Kijk dat zijn nou muziekliefhebbers bij Audio Life !!!

Gr Hans
Wat het oproept bij het bekijken van de plaatjes zal voor iedereen anders zijn, maar bij een bezoek aan Audio-Life zal er maar één conclusie mogelijk zijn: hier gaat het in de eerste plaats om de muziek!