Nieuwe PC - budget €1500,-

Started by Bas Akkerman, November 10, 2015, 21:14:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennism

Quote from: Bas Akkerman on January 16, 2016, 15:46:52

Ah, dank je Robert! Ik zag ook iets van installatie, maar dan ben ik genoodzaakt om weer een versie van Windows te kopen denk ik.
Afhankelijk van de versie die je nu hebt (OEM of Retail) moet je deze mogelijk sowieso opnieuw kopen. Een OEM versie kan je namelijk niet overzetten naar een nieuw systeem omdat deze gekoppeld is aan de hardware van het oude systeem. Als je een Retail licentie hebt kan je deze wel overzetten. Je kan dan vaak in overleg met de winkel gewoon je eigen code aanleveren en kunnen zij deze gebruiken bij het bouwen van de PC waardoor je niet verplicht bent een nieuwe versie aan te schaffen.

Bas Akkerman

Dank je! Ik ga eens proberen te achterhalen waar ik de DVD heb en zien of het een retail of OEM is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt


Bas Akkerman

Nog niet. De onderdelen zijn zaterdag binnen gekomen. Vrijdag zet Weust de pc in elkaar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Zo, dat is dus potverdikkeme snel! :pompom:

Enige nadeel is dat de X-Fi Prelude niet in het huidige moederbord past. Nu ben ik op zoek naar een geluidskaart met PCI-E-aansluiting. Daarnaast moet deze DTS Connect ondersteunen en een SPDIF coaxiaal of optische uitgang hebben. Dan kan de Lexicon ook daadwerkelijk iets met het signaal doen.

En die zoektocht valt tegen. Niet altijd staan de specificaties even goed aangegeven. Beste kanshebber lijkt de Auzentech Home Theater HD te zijn, maar dat moet dan een tweedehands aanschaf worden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Mocht je toch nog willen kijken naar een nog betere computer, en tegelijk met 7 vrienden in totaal op 1 tower willen kunnen gamen op max instellingen?
Kijk onderstaand filmpje even ;)

Je budget zul je iets mogen opschroeven vrees ik echter.

https://www.youtube.com/watch?v=LXOaCkbt4lI
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Quote from: Christiaan S on February 10, 2016, 01:42:07
Mocht je toch nog willen kijken naar een nog betere computer, en tegelijk met 7 vrienden admins in totaal op 1 tower willen kunnen gamen op max instellingen?
:D

evilniek

Quote from: Bas Akkerman on February  7, 2016, 09:21:46
Zo, dat is dus potverdikkeme snel! :pompom:

Enige nadeel is dat de X-Fi Prelude niet in het huidige moederbord past. Nu ben ik op zoek naar een geluidskaart met PCI-E-aansluiting. Daarnaast moet deze DTS Connect ondersteunen en een SPDIF coaxiaal of optische uitgang hebben. Dan kan de Lexicon ook daadwerkelijk iets met het signaal doen.

En die zoektocht valt tegen. Niet altijd staan de specificaties even goed aangegeven. Beste kanshebber lijkt de Auzentech Home Theater HD te zijn, maar dat moet dan een tweedehands aanschaf worden.

Als ik het goed begrijp gebruik je alleen spdif/toslink uitgang? Misschien even googlen naar Elfidelity die hebben ook een hele betaalbare spdif pcie kaart.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

#59
Quote from: Kjelt on February 10, 2016, 09:06:56
:D
:laugh: Nou ja, het eten was wel geslaagd. Maar met 7 mannen in een kamer van 4x3 zitten, daar wil ik nog even over denken.

Quote from: evilniek on February 10, 2016, 10:48:46
Als ik het goed begrijp gebruik je alleen spdif/toslink uitgang? Misschien even googlen naar Elfidelity die hebben ook een hele betaalbare spdif pcie kaart.
Ja, maar wat belangrijk is, zo heb ik het althans begrepen, is dat die kaart ook DTS Connect ondersteunt. Anders kan de Lexicon alsnog niks met inkomende signaal.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Je kunt toch gewoon een bitstream uitsturen?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

#61
Ik ga het gewoon eerst proberen met een Toslink. Iemand daar nog tips voor? Lukt dat niet, dan kan ik altijd nog een geluidskaart aanschaffen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Goed idee, ik gebruik hier een Oehlbach XXL toslink, maar ik zou denk ik gewoon een niet al te dure pakken.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Yasin

Quote from: Bas Akkerman on February 10, 2016, 16:54:44
Ik ga het gewoon eerst proberen met een Toslink. Iemand daar nog tips voor? Lukt dat niet, dan kan ik altijd nog een geluidskaart aanschaffen.
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar de Asus Maximus Ranger VIII ondersteunt in ieder geval DTS connect.
Wat betreft losse geluidskaarten weet ik niet precies naar welke je opzoek bent, maar de Creative Soundblaster Z reeks ondersteunt het in ieder geval ook.
Stereo/HT combi: Denon AVC-X8500H | Marantz PM-10 | Marantz SA-10 | Focal Diablo Utopia | Focal Electra CC 1008 BE | Focal Electra 1007 BE | Focal Aria SR900 | Focal Electra IC1002 | Antimode Dual Core | 2x Klipsch RS115W | Panasonic TX-65HZ1000E

Bas Akkerman

Dat zag ik dus ook in het besturingsprogramma. Dynky komt volgende week dinsdag langs met een Toslinkkabel en om wat door mij geleende cd's en kabels terug mee te nemen. Dan kan ik het meteen proberen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten