Ziggo modem router Bridge modus LAN poorten

Started by twani, October 28, 2015, 08:46:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Ff reset modem naar defaults (met knopje achterop) --> laptop er rechtstreeks in met utpkabel --> netwerkadapter op dhcp (automatisch ipadresje krijgen) en dan connecten naar de default gateway die je in je ipconfig (of whaterver dat op een mac is) te zien krijgt (waarsch 192.168.1.0)?

Of had je dat al gedaan?

Zit je coax kabel er ze-ker goed in?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


denoontje

nou nieuwe poging en natuurlijk doet ie het nu in 1 keer.....
gehe

Zat te denken....wellicht dat de modem nog als een gek aan het updaten was?
maar blijft raar dat ziggo er via het macadres er niet in kon komen.

Maar alles werkt nu.

twijfel nog hoe ik het ga inregelen:
modem bridgen en bestaande router laten routen: voordeel gastnetwerk, nadeel slecht bereik in woonkamer (extended nodig, trager inet)
modem als router en bestaande router accespoint: overal behoorlijk goed bereik en snel inet, nadeel geen gastnetwerk in ziggo modem
beide als router: nadeel dat als je in de woonkamer op ziggo router zit ik niet de linn set/tv met de mobiel kan bedienen (feitelijk 2 netwerken), want ik heb de adresen van diverse apparatuur op macabres een vast ip adres gegeven

Geen idee of de ubee ook als accespoint/modem kan worden ingesteld. Dat zou meest ideaal zijn.
Heb het nog niet kunnen vinden op niet. Weet iemand van jullie of dit kan?


Erik

#28
Moet het perse gratis of mag het ook geld kosten?
Dan zou ik een sterkere lees betere apparatuur gaan denken.
ziggo apparatuur is niet geweldig en extenders al helemaal niet, kost bijna niks doet bijna niks.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

denoontje

in tussentijd horizonbox gekregen en daar zat weer een modem in :o

Deze was direct plug en play.

Nu kijken of ik de box aan de praat kan krijgen in de ht


Moony

Heb je de horizonbox aan de praat gekregen?
Mij lukt het namelijk niet om deze als accesspoint in te stellen.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

KillerbeeNL

Als een router achter een router zit en alles in je netwerk naar behoren werkt dan is er geen probleem maar ik ben en geen voorstander van want er kunnen problemen optreden met bestanden delen etc.

Houd wel rekening met een Wifi printer  en eventueel een Chromecast want in deze (mijn) situatie kan het zijn dat dat ze allebei op een ander netwerk verbonden zijn en dan kan je niet printen en met de Chromecast krijg je ook problemen omdat beide niet met hetzelfde netwerk verbonden zijn.

Heb je een betere router en is daarmee wifi in het hele huis en in de tuin toegankelijk dan zou ik de router van Ziggo in de bridge mode (laten) zetten.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)