Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

#125
Bv. die van het reageren op bedrijfs- en omgevingstemperatuur. Daarnaast is met een load van zeg 200gram (de SSD) met de gegeven stijfheid van de demper deze bijna zeker niet in zijn optimale werkgebied (fabrikanten die de optimale load voor hun demper specificeren zijn in audioland helaas nog steeds een uitzondering, al wordt het wel langzaam beter). Om gebruik te maken van de werking van de aanwezige dempers zal je gewicht moeten toevoegen.







soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Sirius666

#126
Quote from: solitaire on July 27, 2017, 13:57:23
Bv. die van het reageren op bedrijfs- en omgevingstemperatuur. Daarnaast is met een load van zeg 200gram (de SSD) met de gegeven stijfheid van de demper deze bijna zeker niet in zijn optimale werkgebied (fabrikanten die de optimale load voor hun demper specificeren zijn in audioland helaas nog steeds een uitzondering, al wordt het wel langzaam beter). Om gebruik te maken van de werking van de aanwezige dempers zal je gewicht moeten toevoegen.
soli

Trillingen die ontstaan door een reactie op de temperatuur in de kamer? Wat bedoel je met een 'load van 200gr'?

Vraag: als je muziek op een usb stick hebt staan.....is er dan ook sprake van microtrillingen?

Hoe kom jij eigenlijk aan dit soort info? Heb je meerdere bronnen voor mij?

Leuk om nieuwe segmenten te creëren maar zo gaan we nog dempers voor onder muizen en toetsenborden krijgen....ik tik nl als een gek :D

solitaire

Een demper is een massa-veer-massa systeem, waarbij die 200gr. de massa van een kant van het systeem is en de stijfheid van de demper iets zegt over de veer in het systeem.

Meerdere bronnen: lees je in, een start kan zijn :google: . Zo heb ik het in eerste instantie ook gedaan.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Contour

Kleine correctie, het is geen SSD maar een gewone HD.

Groetjes Walter

solitaire

Kwa werkingsgebied beginnen dempertjes in audioland bij zo'n 1000gr per foot. En naar dergelijke moet je al zoeken.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Lion of Judah

Hoe bevalt de sbooster voeding Walt?
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Contour

Die bevalt prima, maar het is zeker geen groot verschil op de NUC. De Oyaide Tunami kabels hebben aanzienlijk meer invloed op het geheel.

twani

Quote from: Sirius666 on July 27, 2017, 14:10:32
Trillingen die ontstaan door een reactie op de temperatuur in de kamer? Wat bedoel je met een 'load van 200gr'?

Vraag: als je muziek op een usb stick hebt staan.....is er dan ook sprake van microtrillingen?

Hoe kom jij eigenlijk aan dit soort info? Heb je meerdere bronnen voor mij?

Leuk om nieuwe segmenten te creëren maar zo gaan we nog dempers voor onder muizen en toetsenborden krijgen....ik tik nl als een gek :D

Laat maar, onbegonnen werk :D

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Kingpin

Snap 'm ook niet, gaat het nu om een hd of ssd?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Contour

Ik had foutief ssd vermeld, maar het is een gewone 2TB HD.

Groetjes Walter

Contour

#136
In het topic van Hans is te zien dat hij helemaal is los gegaan met dempings panelen en dekbedden. De discussie is daardoor ontstaan of akoestische maatregelen de ruimte niet te rommelig maken. Als vergelijk mijn opstelling qua akoestische aanpassingen:

1) achter elke speaker in de hoek staat een paneel gevuld met Twaron, afmetingen 1200x600mm, door een gordijn ervoor over de volle breedte ziet het er toch rustig uit.

2) zeer dik hoogpolig taptijt op de vloer, 1 donkere kleur ook om het niet opvallend te maken.

3) op de zijmuren (1e reflectie) 4x luxe RTFS panelen van 10cm dik, relatief klein oppervlak maar zeer effectief door de dikte en het speciale materiaal.

4) tegen flutter echo 6 stuks Vicoustic Wavewoods op de zijwanden.

Resultaat van bovenstaande is (naar mijn mening) effectieve aanpak van de akoestiek zonder het geheel rommelig te laten worden.

Groetjes Walter

chansig

Quote from: Contour on April 28, 2018, 13:16:23
In het topic van Hans is te zien dat hij helemaal is los gegaan met dempings panelen en dekbedden. De discussie is daardoor ontstaan of akoestische maatregelen de ruimte niet te rommelig maken.

Heuh ? Geen discussie hoor, maar wat heb jij het er mooi uit zien zeg.....wat knap!!!!!!!!

Nou jongens allemaal klappen voor Walter.


Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#138
Zo moeilijk is het niet hoor, gordijn voor de lelijke panelen aan de achterkant en de panelen op de zijwanden uitvoeren in dezelfde kleur als de muur.

EDIT:

Zoals de zien op de foto's ben ik aan het testen met cable elevators voor de speakerkabels.

Groetjes Walter

chansig

 :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Zo goed ? Zie je zelf niet hoe sneu dit is ?

Je speakers zijn overigens foeilelijk. Maar dat wist je ws al.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#140
Hallo Hans,

Ik begrijp je (rare?) reacties niet helemaal. Waar het mij om ging is laten zien, dat akoestische aanpassingen niet mega opvallend hoeven te zijn. 

De speakers niet mooi? Kan, ik ben eraan gewend  :laugh:

Ik heb ze vooral op klank gebouwd. Qua units en componenten en concept zit het goed in elkaar.

Groetjes Walter

chansig

Als je het niet ziet, dan zie je het niet. Maakt niet uit, soms zit een mens gewoon zo in elkaar.

Je weet dat er voor het geld heel wat mooiere speakers te koop zijn ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Contour

#143
Beter klinkende speakers voor het geld?  Ik ben wel benieuwd... doe eens een suggestie?

Omdat het volledig zelfbouw is, betreft het in mijn geval alleen de kosten van de units en het crossover, hier ben ik voor het best mogelijke gegaan:

- Mundorf Air Motion tweeters
- Audiotechnology mids en woofers
- crossover met Duelund, Mundorf en Jantzen

Het betreft overigens een nabouw van de Daudio F1, een niet gereleased model wat klankmatig tussen de W1 en S1 inzit. Het is een W1 maar dan met vlakke baffle en 2 stuks AT 10C77 woofers per baffle. Het laag word ook aktief aangestuurd en gecorrigeerd.

Groetjes Walter


chansig

Nee mooiere....misschien dat ik er in mijn topic nog wel een passage aan ga wagen.  ;)

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Dat jij jezelf uit de tent laat lokken, Walter.
Netjes hoor, gozer.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Contour

#146
Hallo Anton,

Wie weet lok ik Hans wel uit?  :laugh:

Ach, zo die spelden prikjes heen en weer, kan geen kwaad lijkt me. Ik snap ook wel dat geen set ooit perfect is. Zelfs bij Maz met zijn ruime financien zijn er nog zaken te verbeteren.

Ik vind dat Hans goed bezig is zo, sterker nog, ik had de tip gegeven van de grote panelen waar het mee begonnen is. Voorlopig is de knop bij mij nog niet om dat ik bijvoorbeeld panelen in een V tussen de speakers ga zetten, ik zou daar onrustig van worden. Maar wel leuk om te lezen dat het een verbetering is.

Ondanks onze behoorlijk verschillende opvattingen over wat goed en belangrijk is in de hifi, kom je zo op een forum toch verder dan als je altijd maar alleen zou zitten aanklooien, lijkt mij dan.

Groetjes Walter

chansig

Walter je begint sowieso verkeerd. Er is helemaal geen discussie over mijn ruimte. Tenminste niet met mij. Dat anderen er van alles van vinden...prima...hun probleem. Dat het mooier kan....Ja duh....dat weet ik ook wel.

Om dan vervolgens dit te gebruiken etc. Prima....geen idee voor wie je dat doet. Maar zoals aangegeven ik wil best wel klappen.

Je speakers vind ik overigens niet lelijk, maar ik vind het simpelweg raar wat je doet. En nu zal ik niet meer verder op je uitdagen in gaan.  Ik ga er boven staan. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hpapen

Hans vindt -of vond- ze zelfs mooi ;D

Quote from: chansig on October 25, 2015, 13:40:09
Mooi spullekes...zeker die speakers zijn geweldig om te zien en te horen. Bij audioshow in Eindhoven wat mij betreft een van de sets met het beste geluid.

Gr Hans

Contour

Een foto van de netstroom rotzooi achter het rack:

- Kemp SR plug
- 2x Kemp SA plug
- Kemp SNS plug
- Gigawatt en Supra stekkerblok
- netkabels Oyaide Tunami met iego connectors

Groetjes Walter