review Sony HW65 nu online

Started by home@the movies, October 22, 2015, 14:55:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Hij staat online ;-)

jasjenl

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

home@the movies


dave-fish

Ook benieuwd naar deze, kijk uit naar de review.

frank74

Erg benieuwd, ook naar de lichtsterkte in hoge stand ( gekalibreerd ).

home@the movies

Quote from: frank74 on October 27, 2015, 13:23:12
Erg benieuwd, ook naar de lichtsterkte in hoge stand ( gekalibreerd ).

Dat kan ik al wel vertellen 22 ftlmb in lage stand en 38 in de hoge stand, dat is 700 Lumen en 1200 Lumen.
Ik hoop dat ik het deze week nog red om de tekst te schrijven, ze hebben nl ook net de JVC X700 binnengebracht  :pompom:

frank74

Was dat in Bright Cinema / Bright TV Mode ? Ik las online: "The VPL-HW65ES boasts the new Bright Cinema and Bright TV Mode. With optical block and signal processing improvements bringing high brightness without a loss in colour reproduction and contrast, you can enjoy bright, crisp images even when viewing in a well-lit room."
Heel benieuwd dus of de HW65ES ook in deze mode een mooi beeld geeft ( met hopelijk meer lumen dan 1200 )

home@the movies

Quote from: frank74 on October 27, 2015, 17:57:18
Was dat in Bright Cinema / Bright TV Mode ? Ik las online: "The VPL-HW65ES boasts the new Bright Cinema and Bright TV Mode. With optical block and signal processing improvements bringing high brightness without a loss in colour reproduction and contrast, you can enjoy bright, crisp images even when viewing in a well-lit room."
Heel benieuwd dus of de HW65ES ook in deze mode een mooi beeld geeft ( met hopelijk meer lumen dan 1200 )

Neen in de reference mode gecalibreerd.

frank74

Bedankt voor de info. Is bright cinema mode op de sony vergelijkbaar met dynamic op de epson ? Mijn vorige pj' s draaide ik op dynamic (tw3200) en dynamic eco mode bij de tw9200 (vond hem anders te luid). Dan zit je op ongeveer 1700 lumen volgens mij (niet hecalibreerd). Ik heb geen ideale kamer vandaar (moeilijk volledig te verduisteren).
Als je meer info hebt over de bright cinema mode zou top zijn.

THX-UltraII

Quote from: home@the movies on October 27, 2015, 17:25:56
Dat kan ik al wel vertellen 22 ftlmb in lage stand en 38 in de hoge stand, dat is 700 Lumen en 1200 Lumen.
Ik hoop dat ik het deze week nog red om de tekst te schrijven, ze hebben nl ook net de JVC X700 binnengebracht  :pompom:
eea. is natuurlijk afhankelijk van 1. het doeksoort en 2. (nog veel belangrijker) de grootte van het scherm. Ik draai op 320 en dan ga je bovenstaande waardes NOOIT halen met de HW65.

home@the movies

Quote from: THX-ultraII on October 28, 2015, 20:25:16
eea. is natuurlijk afhankelijk van 1. het doeksoort en 2. (nog veel belangrijker) de grootte van het scherm. Ik draai op 320 en dan ga je bovenstaande waardes NOOIT halen met de HW65.

Daarom dat in de reviews ook de afmetingen van het scherm waarop ik meet staan vermeld, nl 2m30 breed 1.0  ;D ;D

THX-UltraII

Quote from: home@the movies on October 28, 2015, 20:31:05
Daarom dat in de reviews ook de afmetingen van het scherm waarop ik meet staan vermeld, nl 2m30 breed 1.0  ;D ;D
vind het sowieso veel hoor, wat de Sony s eruit knallen. Well done. Echter is het native contrast voor mijn smaakt te laag bij Sony. Dat weet jij ook, maar het blijft natuurlijk een super machine. Wat ik een ontzettend groot pluspunt van de Sony vind is dat ze zelfs in hoge lamp modus stil zijn.

home@the movies

QuoteBedankt voor de info. Is bright cinema mode op de sony vergelijkbaar met dynamic op de epson ? Mijn vorige pj' s draaide ik op dynamic (tw3200) en dynamic eco mode bij de tw9200 (vond hem anders te luid). Dan zit je op ongeveer 1700 lumen volgens mij (niet hecalibreerd). Ik heb geen ideale kamer vandaar (moeilijk volledig te verduisteren).
Als je meer info hebt over de bright cinema mode zou top zijn.

Tja, dynamic stand op de TW3200 of TW 9200, het is een persoonlijke keuze natuurlijk maar dat is een stand die, en vergeef mij de uitspraak, geen ruk meer te maken heeft met een behoorlijk en accurate kleurenweergave. Zelfs al zou je een poging tot calibratie ondernemen op deze stand dan nog kan dit nooit ok zijn.
In de juiste standen (cinema, natural) komt er een filter voor het optische pad die ervoor gaat zorgen dat je in staat bent tot een accurate kleurenweergave na calibratie. Dit gaat uiteraard gepaard met lichtverlies en dus is het een keuze die je zelf moet maken als je in een niet ideale ruimte zit.

De Sony Bright Cinema mode is beter dan de dynamic stand maar zeker ook niet accuraat, we meten dit soort standen eigenlijk nooit omdat in HT gebruik dit nooit wordt gebruikt.

THX-UltraII

Ik ga hier nog wat verder in maar gebruik van een dynamische iris verkloot ook alles. Je gamma klopt gewoon niet meer en is per scene anders. Ik ben een aantal jaren terug van het gebruik van een dynamische iris afgestapt om deze reden.

frank74

"Conventional home cinema projectors typically enhance the green colour to secure the image brightness however the VPL-HW65ES combines with a new Bright Cinema and Bright TV Mode to achieve enhanced brightness than the previous model, without losing colour reproduction."

Sony claimt dit dus elke keer ( ook bij de HW55ES roepen ze dit) maar in praktijk blijkt dat dus niet zo ?
Of hebben ze echt iets verandert bij de HW65ES ten opzichte van de HW55ES ?


Kjelt

Lamp heeft meer vermogen en het optische pad is opnieuw ontworpen.
Ben wel benieuwd of dat ook in de review naar voren komt.

broodro0ster

Quote from: frank74 on October 28, 2015, 23:27:30
"Conventional home cinema projectors typically enhance the green colour to secure the image brightness however the VPL-HW65ES combines with a new Bright Cinema and Bright TV Mode to achieve enhanced brightness than the previous model, without losing colour reproduction."

Sony claimt dit dus elke keer ( ook bij de HW55ES roepen ze dit) maar in praktijk blijkt dat dus niet zo ?
Of hebben ze echt iets verandert bij de HW65ES ten opzichte van de HW55ES ?

Nee, je ziet echt de kleuren balans verspringen. Wit krijgt een blauwe schijn en alles ziet er zo koud uit.
Ik zou eerder opteren voor een black diamond scherm of alternatief als je niet in ideale omstandigheden kan projecteren.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

frank74

Quote from: broodro0ster on October 29, 2015, 11:05:19
Nee, je ziet echt de kleuren balans verspringen. Wit krijgt een blauwe schijn en alles ziet er zo koud uit.

Is dat bij de HW65ES dat de kleuren verspringen of bij de HW55ES ?

Wat ik ook vreemd vind is dat de sony HW40ES gekalibreerd ( volgens projectorreviews ) uitkomt op 1497 in reference, dus die zou dan  meer licht output in reference hebben dan de HW65ES ?




broodro0ster

Quote from: frank74 on October 29, 2015, 12:04:07
Is dat bij de HW65ES dat de kleuren verspringen of bij de HW55ES ?

Wat ik ook vreemd vind is dat de sony HW40ES gekalibreerd ( volgens projectorreviews ) uitkomt op 1497 in reference, dus die zou dan  meer licht output in reference hebben dan de HW65ES ?

Bij de 55. Het went misschien wel na een tijdje, maar als je vanuit een gekalibreerde preset switched, dan is het verschil toch wel opvallend.
En het hangt ook allemaal van hoe groot het scherm enzo he.

Ik heb de HW40 en HW55 naast elkaar gezien op hetzelfde scherm toen ik ging kijken voor een projector en gekalibreerd toverde de HW55 iets meer licht op het scherm als de HW40.

Van die bright standen moet je afblijven imo. Dan kun je even goed een dataprojector kopen met 4000lumens.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

frank74

Quote from: broodro0ster on October 29, 2015, 12:07:55
Bij de 55. Het went misschien wel na een tijdje, maar als je vanuit een gekalibreerde preset switched, dan is het verschil toch wel opvallend.
En het hangt ook allemaal van hoe groot het scherm enzo he.

Ik heb de HW40 en HW55 naast elkaar gezien op hetzelfde scherm toen ik ging kijken voor een projector en gekalibreerd toverde de HW55 iets meer licht op het scherm als de HW40.

Van die bright standen moet je afblijven imo. Dan kun je even goed een dataprojector kopen met 4000lumens.

Dan wacht ik dus nog even af hoe de HW65ES er in de bright modes uitkomt, hopelijk heeft Sony aanpassingen gedaan in de optical block zoals ze zeggen.
Projectorreviews.com test by the way PJ's in alle standen ( out of the box en gekalibreerd) en ik heb destijds mijn TW9200 aangepast in dynamic mode met de instellingen die deze site aangaf en dat gaf een prima plaatje  met genoeg brightness ( jammer alleen dat dat ding zo'n herrie maakte in full mode ;-)
Het is denk ik ook maar net wat belangrijk voor je is, bij mij weegt een perfecte kalibratie gewoon minder zwaar. Een beetje goed helder beeld is voor mij prima.






broodro0ster

Quote from: frank74 on October 29, 2015, 13:00:58
Dan wacht ik dus nog even af hoe de HW65ES er in de bright modes uitkomt, hopelijk heeft Sony aanpassingen gedaan in de optical block zoals ze zeggen.
Projectorreviews.com test by the way PJ's in alle standen ( out of the box en gekalibreerd) en ik heb destijds mijn TW9200 aangepast in dynamic mode met de instellingen die deze site aangaf en dat gaf een prima plaatje  met genoeg brightness ( jammer alleen dat dat ding zo'n herrie maakte in full mode ;-)
Het is denk ik ook maar net wat belangrijk voor je is, bij mij weegt een perfecte kalibratie gewoon minder zwaar. Een beetje goed helder beeld is voor mij prima.

Een een Black Diamond scherm is niks voor je? Ik geloof dat het goedkoper alternatief van Xtreme daylight ook goed werkt. http://xtremscreen.com/brochures/XS_Daylight_09_Frame_FR.pdf

Ik denk dat je met zo'n scherm mooiere resultaten kunt halen als met een straffere lichtoutput op een wit scherm.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

frank74

Quote from: broodro0ster on October 29, 2015, 13:27:37
Een een Black Diamond scherm is niks voor je? Ik geloof dat het goedkoper alternatief van Xtreme daylight ook goed werkt. http://xtremscreen.com/brochures/XS_Daylight_09_Frame_FR.pdf

Ik denk dat je met zo'n scherm mooiere resultaten kunt halen als met een straffere lichtoutput op een wit scherm.

Mooie schermen inderdaad, bedankt voor de tip !
Dan hoef ik nu alleen nog de budgetaire keus te maken, koop ik de HW65 of een Xtreme daylight scherm ;-) 

broodro0ster

Quote from: frank74 on October 29, 2015, 13:37:58
Mooie schermen inderdaad, bedankt voor de tip !
Dan hoef ik nu alleen nog de budgetaire keus te maken, koop ik de HW65 of een Xtreme daylight scherm ;-)

Ze hebben ook elektrische schermen zag ik, maar daar heb ik geen brochure van gevonden.
Hier kun je de andere schermen zien: xtremscreen.com
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Kjelt

#23
Quote from: Kjelt on October 29, 2015, 07:22:46
Lamp heeft meer vermogen en het optische pad is opnieuw ontworpen.
Ben wel benieuwd of dat ook in de review naar voren komt.
Nou ik heb hem inmiddels gisteren zelf mogen bekijken en vond hem tegenvallen.
Vooral het zwart was wat grijzig zeker vergeleken bij de X5000 die hem helemaal wegspeelde maar wel eerlijk is eerlijk anderhalf keer meer kost.
Ik heb het gevoel dat die extra redesign puur voor de kosten is gedaan, misschien een goedkopere lens of optisch pad. Zou wel ook de 500 euro lagere adviesprijs dan de HW55/50 verklaren.
Ik wil de HW65 wel eens langs de HW50/55 bekijken ik heb op gevoel het idee dat de zwartwaardes slechter zijn geworden ten koste van wat extra licht misschien.
Blijft voor het geld een hele leuke projector maar als je wat meer te besteden hebt zou ik direct voor de JVC X5000 gaan.

frank74

Quote from: Kjelt on November  2, 2015, 16:15:20
Nou ik heb hem inmiddels gisteren zelf mogen bekijken en vond hem tegenvallen.
Vooral het zwart was wat grijzig zeker vergeleken bij de X5000 die hem helemaal wegspeelde maar wel eerlijk is eerlijk anderhalf keer meer kost.
Ik heb het gevoel dat die extra redesign puur voor de kosten is gedaan, misschien een goedkopere lens of optisch pad. Zou wel ook de 500 euro lagere adviesprijs dan de HW55/50 verklaren.
Ik wil de HW65 wel eens langs de HW50/55 bekijken ik heb op gevoel het idee dat de zwartwaardes slechter zijn geworden ten koste van wat extra licht misschien.
Blijft voor het geld een hele leuke projector maar als je wat meer te besteden hebt zou ik direct voor de JVC X5000 gaan.

JVC X5000 ligt boven mijn budget, vast een hele mooie projector ;-)
Ik ga toch niet projecteren in een ideale kamer dus voor mij is dat zwart niet zo'n issue. Wel dat extra licht ;-) Ik heb nog geen review gelezen wat de projector out of the box aan lichtopbrengst heeft ( ongekalibreerd) dus ik wacht nog even af.