Gilles' woonkamer setup [W&M stekkerblok gemaakt]

Started by gilles0181, October 19, 2015, 08:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gallardonl


gilles0181

Gisteren...


Maar ondertussen is de kruipruimte droog droger en kon ik de Belden stroomkabel trekken! Nog niet aangesloten en dus nog ff op de grond / in het vochtige zand maar dat gaat goedkomen als ik hem in beugels onder tegen mijn vloer monteer.

Morgen volgen nog de speakerkabels en dan heb ik het vieze werk gehad.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

gilles0181

Overzicht:



Detail aanzicht:



Koof voorbereid:
Verlichting (witte kabel), Atmos speaker kabel (koper) en 24v voedings kabel voor LED verlichting (oranje)



Detail van speaker aansluiting:

AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

R

Dat is een mooi blanco canvas geworden. Nu tijd om mooie dingen te gaan schilderen!

wolfkampf

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

gilles0181

Zo, vandaag is de koof gemaakt, die zal morgen worden gestuct. Atmos speaker gaten erin en de lampjes zitten ook goed na een kleine correctie. Vandaag maar heel even down-under gegaan ivm geen tijd. Morgen eerst boven nog 2 kamertjes behangen (moet van de vrouw) en dan weer de kruipruimte in om de aansluitingen wat nieuwe netwerk- en speakerkabels verder op de rit te krijgen.

De meterkast is vandaag vervangen/aangesloten en uiteraard is ook de audio-groep aangesloten, en wel geheel apart van alle andere groepen rechtstreeks op de hoofdzekering :pompom: :headbanging:
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

CZ79

Volgmodus aan...wat een mooie project
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

kermy

Wat een klus!

Ga dit inderdaad ook volgen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

gilles0181

Een udpate is long overdue!


Inmiddels is de koof af (op de LED verlichting na)




En heb ik de gemeente lief aangekeken of ze mijn stoep wilde vegen ivm 'wateroverlast' (lees: fijn zand wat uit mijn kruipruimte komt)




De garage kantoorruimte begint ook vorm te krijgen;




En is voorzien van een troffelvloer, welke ze vandaag aan het smeren zijn in mijn huiskamer en aanbouw.




Aangezien ik nu 2 weken niks binnen kan doen ga ik maar naar de achtertuin toe;



Daar is het 1 grote zandbak, nadat ik 11500kg zand heb vervangen door stratingszand...

Volgende project:
- Buitenverlichting ophangen
- Meterkast voorzien van stroompunt
- Garage inruimen

Dan over 2 weken verhuizen!! spannend!
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

sparda

WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

gilles0181

sneak preview van de vloer, dit hebben we ook in de badkamer doorgetrokken om zo van het 'woningbouw-badkamer' gevoel af te komen.

Voor:


Na:
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

arjan1978

Dat wordt heel mooi, die koof is ook prachtig
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

gilles0181

#64
Inmiddels wonen we er een maandje en de klusjes stapelen zich niet meer op maar gaan eerder omlaag. De speakerkabels in de kruipruimte liggen netjes in pijpjes en zijn aangesloten in de muur en alles werkt zoals het zou moeten werken. De audioset logeert nog steeds bij schoonmoeder netjes in dozen en nadat de eerste paar bbqs avonden zijn geweest is het nu tijd om e.e.a. af te gaan werken. De eerste 2 gordijnen hangen waardoor de galm al een stuk minder is in huis. Helaas was dit tweede gordijn scheef genaaid door de kwantum :nopompom: dus gisteren niet verder gekomen.

Ideeen voor een nieuw audiomeubel liggen er al zo lang als ik de nieuwe Denon heb, en hieronder zien jullie het eerste resultaat van mijn schetsjes. Het meubel is (enorm) gebaseerd op het meubel van Ruben en van W. Otter, gewoon omdat ik dat erg mooi vind een hangend meubel.

Diepte meubel
Ik moet kwijt:
- Receiver; Denon AVR-X7200WA
- Bluray speler; Denon DBT-3313UD
- Amp; Rotel RB-1582 MkII
- Center speaker; B&W CM Centre 2 S2
- Horizon box;
- Sonos Connect;
- Intel NUC (xmbc);

Aangezien ik de PC in de woonkamer heb staan en ik geen gamer ben én de oudste net 3 is; zie ik het niet gebeuren dat we een X-Box of zoiets aan aanschaffen. Alle apparaten zijn ~43cm breed en de receiver is het 'diepst' met ~44cm. De centerspeaker is het breedst met bijna 60cm. Aangezien ik (volgens mijn vrouw) licht autistisch ben, iets wat nooit bewezen is :sly:) ga ik voor een evenredige vakverdeling van 3x 60cm waardoor het meubel (met wat extra MDF) 187cm breed zal worden. De diepte is bepaald op 55.5cm wat hieronder op de foto's verder zal worden toegelicht.

Het ophangmechanisme dat ik ga gebruiken heet een "french cleat". Dat zal met keilbouten aan de muur worden bevestigd en die kunnen >500kg per bout aan dus dat moet genoeg zijn. Voor de zekerheid komt een extra schroef in de muur zodat hij niet van de cleat kan afschieten.



Qua deuren komt het ook hier neer op draai schuifbeslag. Per vak heb ik nodig:
- 1x Kogelgeleider voor draai-schuif toepassingen
- 2x Montageplaatje
- 2x Scharnier
- 2x Steunrollen

En MDF ga ik niet bij de bouwmarkt kopen (is vaak C kwaliteit) maar bij een groothandel hier in de buurt. Genoeg gezegd, tijd voor 3D tekeningen:

Meubel leeg:


Meubel vol:


Meubel bovenkant:


De centerspeaker zal licht omhoog gericht worden zodat hij goed uitkomt op de luisterpositie. Waar ik alleen nog niet over uit ben is of ik het middelste vak ook met een deurtje ga uitvoeren, of juist met akoestisch doek. Ik zou in theorie ook het vak wel met een dichte deur kunnen uitvoerenen een plank in kunnen maken zodat de Ziggo Horizon mediabox in het middenvak kan staan.

p.s. @Rubben; de beschikbare hoogte boven de bluray speler is 4cm; is dat genoeg voor het draai-schuifbeslag? Het meubel is dan 40cm hoog.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

vik

Als ik je een tip mag geven; verstelbare plankjes zijn heel erg handig  :sigh:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

gilles0181

Dat mag altijd Vik, je bedoeld dat ik meerdere gaatjes maak en zo super flexibel ben?
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

vik

Dit is een foto van mijn oude meubel. Dan zie je inderdaad wat ik bedoel.


Quote from: gilles0181 on May 13, 2016, 20:29:24
Dat mag altijd Vik, je bedoeld dat ik meerdere gaatjes maak en zo super flexibel ben?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

R

Qua hoogte draaischuifbeslag is 4 cm krap, bij mij is het eerder 4,5-5,0. Hangt ook af van de keuze voor dikte montageplaat, die is bij mij 15 mm. Ik zou zelf de tekeningen van het beslag er eens goed op naslaan.

Qua breedte van je vakken zou je ook nog 50-60-50 kunnen doen. Valt amper op, en geeft minder kastbreedte = meer (speel)ruimte voor speakerplaatsing.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gilles0181

#71
Bedankt voor jullie foto's!!

Diepte meubel:
Ik twijfel alleen nu over de diepte van het meubel. het meubel is nu 55cm diep. Dit is gebaseerd op (van voor naar achteren) dikte deurtje a 18mm, 10mm ruimte dan de Denon X7200WA met een diepte van 427mm (zonder Wifi antenne, want die heb ik niet aangesloten/nodig). In totaal dus 455mm. Ik heb 9.5cm aangehouden voor het geval ik (ooit) een goede netsnoer wil aansluiten. Is 9cm niet teveel? Kan iemand dit voor me opmeten, d.w.z. goede netsnoer + snoer die nog een beetje moet kunnen buigen, wat is dan de diepte die ik nodig zou moeten hebben?

Hoogte meubel:
Meubel is nu 40cm hoog getekend, ik ga dit denk ik minimaal 45cm maken maar als de diepte van het meubel 50cm kan worden misschien zelfs 50cm, dan is het mooier.

Breedte meubel:
Huidige (ikea) meubel is 180cm (zelfde als W. Otter had), ik moet zeggen dat ik 2m wel een mooie breedte zou vinden maar dit bepert inderdaad wel je speaker plaatsing. Misschien is 50/60/50 niet zo'n slecht idee, zou toch per kant 10cm schelen qua speakerplaatsing.

Neeo
p.s. wat nog niet op het meubel verwerkt is, is de huidige Harmony Ultimate, want die gaat (ooit?) vervangen worden door de Neeo afstandsbediening, ik blijf maar hopen dat dit ding ooit nog naar me toe komt....

@W.Otter; klopt het dat jij je meubel van vingerlas eiken hebt laten maken?
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

W.Otter

ik heb ook 10 cm extra, die heb ik echt nodig met stevige netsnoeren!

ik heb door gebrek aan ruimte/speakerplaatsing ook afgezien van een breder meubel. mijn apparatuur past perfect, met klasse D is de warmte minimaal. toch is het met het plaatsen/aansluiten van je apparatuur wel handig om wat ruimte over te houden aan de zijkanten/bovenkant om overal goed bij te kunnen. Ik moet nu de bovenste plank leegmaken voordat ik erbij kan, dit is niet heel ingrijpend maar op het moment dat je ergens bij moet wel even vervelend. gelukkig komt dit niet vaak voor!

wel grappig, ik heb de Neeo ook in bestelling staan. ziet er naar uit dat ze in de laatste fase zijn beland en binnenkort beginnen met shippen.

ik heb inderdaad het meubel van vingerlas eiken, gemaakt bij HOK! houtbewerking. toen ter tijd was er wat gedoe bij hem thuis waardoor hij geen tijd had om aan het meubel te werken waardoor ik erg lang heb moeten wachten, hij heeft wel goed werk geleverd en raad 'm dus nog steeds aan,maar er zijn tig van dit soort bedrijven en volgens mij is daar ook een topic over..

als je wilt kan ik je mijn sketchup ontwerp wel even sturen hoor, kun je er even doorheen lopen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gilles0181

De scharnieren zijn besteld maar het hout nog niet, want ik ben nog niet uit over de exacte maat (behalve de diepte); die zal 55cm worden. Waarschijnlijk moet ik mijn TV ook iets hoger gaan hangen want ik vind het bij een hangend meubel ook wel sjiek als deze minimaal 10 tot 20cm boven de vloer hangt. Ondertussen dat ik daar over aan het nadenken ben is het volgende punt aan de beurt; de ENORME echo in de woonkamer. Niet als ik praat maar wel als ik in mijn handen klap. Komt natuurlijk door de enorme vlakke muren maar misschien ook wel door mijn vlakke plafond. Ik wil niet een en al panelen in de woonkamer gaan hangen maar dat er iets moet gebeuren is duidelijk.

Als eerste de foto waar ik de echt het meeste hoor. Als ik sta nabij het kruis denk ik de echo vooral tegen die muur te horen.


Maar de andere muur is ook een vrij grote boosdoener;


Dus daar komt weer een foto tegenaan van onze honden. Het frame is 2cm dik dus daar kon mooi noppenschuim in. Ik heb geen idee of het iets doet maar het was een leuk projectje met dit als resultaat.





Resultaat viel een beetje tegen  :nopompom:

Maar aan de andere kant weet ik dan dat ik (of) het verkeerde materiaal heb gebruikt (of) dit gewoonweg het probleem niet was en ik het eerst moet gaan zoeken in de (giet)vloer zonder tapijt, het vlakke plafond (wat ik het liefst zo vlak mogelijk wil houden) of toch de muur op de eerste foto volhangen met canvas van 4cm waar ik dan ook een demping achter kan hangen.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

RalphH

#74
Canvas gaat helaas niet werken. Is niet akoestisch transparant en reflecteert dus weer al het hoog waardoor het dempingsmateriaal achter het doek, niets doet.

Je zult naar ander materiaal moeten, daarnaast werkt het noppenschuim maar in een heel beperkt (hoog) frequentiegebied. Ook daar zul je dus eigenlijk iets anders moeten gebruiken. Rockwool zal daar het goedkoopste zijn, maar je kunt ook voor kant en klare akoestische panelen gaan. Deze zijn overigens ook te krijgen overspannen met doorlatend fotodoek.
Ga je enkel wel in de $$$ omhoog.

Zou voor je wat duurs aanschaft, wel eerst even een keer testen wat het effect is van het bekleden van de 2 vlakken. Desnoods met een paar rockwoolplaatjes die je op die plekken even tegen de muur zet, of een paar dikkedekbedden die je er tegenaan houdt. Geeft je al een redelijk inzicht denk ik.

Hoop dat je wat vindt, succes alvast.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer