Microsoft dwingt Windows 7 en 8-pc's nu te upgraden naar Windows 10

Started by Erik, October 16, 2015, 00:17:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ze krijgen vanzelf een marketing koekje van eigen deeg terug als ze zo doorgaan.  :D

donaldk

kb3146706 is een kwaaie, dus vinkje weg en verbergen.

Maar hoe zit het met kb3146963? Ik zie geen kwaaie meldingen wel iemand met een error melding na installatie hiervan waarbij de ms oplossing niet werkte en er gestoei aan de pas kwam via een of ander sysadmin forum. MS zegt xml beveiliging, maar is er een update probleem, met de patch zelf dat ie vastloopt?

kb/2952664 is volgens mij en oudje, maar staat er weer bij!

dennism

Kan je hier gewoon zien:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3146706 -- Ik zie niet waarom dit een "kwaaie" zou zijn, tenzij je een exploiter bent. Is gewoon een security patch die een remote code execution issue verhelpt. Misschien mis ik iets, maar ik zie geen enkele reden die niet te installeren en te verbergen. Heb je een bron voor de aanname die je maakt? Staat trouwens gewoon geïnstalleerd op mijn Win 7 Test systeem waar de upgrade is uitgeschakeld en ik krijg geen upgrade meldingen door deze update.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3146963 -- is hier trouwens gewoon goed geinstaalleed op mijn test systeem zonder issues.

kb2952664 heeft bestanden die op 4-4-2016 aangepast, is een revisie van de Windows 10 upgrade geschiktheidscontrole.

donaldk

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3146706 inderdaad de verkeerde gepost. Eens kijken, was een tweede updater bij. eens kijken welke.

Witalik

Vanmiddag ook de upgrade naar Windows 10 gedaan. Maar toch even alle instellingen tijdens de installatie over de gegevens die door gezonden kunnen worden uit gezet.

Echt weer zo stom he dat je dan naar beneden moet scrollen en dat er dan in het klein 'instellingen aanpassen' staat. boefjes zijn/blijven het.

Ben benieuwd voor de rest. Schrok alleen even toen ik start drukte, goeiendag wat een blokjes enzo komen er dan tevoorschijn. De taakbalk zelf is wel netjes, iets strakker.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

snopper

voor alle upgrade "haters" schijnt er goed nieuws te zijn:
http://www.theverge.com/2016/5/6/11606392/microsoft-windows-10-upgrade-notification-going-away
Na 29 juli gaat de upgrade feature weg .... Dan wordt het waarschijnlijk stil in dit topic ;-) ;-)

Snopper

Raphie

Yep, gaan ze allemaal janken dat hun devgratis upgrade is ontnomen en ze zo weinig tijd hadden gehad om te testen :D
Sommige mensen zijn gewoon MS haters en zullen ze het noot goed kunnen doen.
JBL PRX Power!

Kjelt

Quote from: Raphie on May  9, 2016, 12:25:38
Yep, gaan ze allemaal janken dat hun devgratis upgrade is ontnomen en ze zo weinig tijd hadden gehad om te testen :D
Sommige mensen zijn gewoon MS haters en zullen ze het noot goed kunnen doen.
Dat sommige mensen MS haters zijn wil ik best als feit aannemen.
Dat degene die echt MS haten in dit topic zitten lijkt me sterk.
Al is het alleen maar dat als ze hier klagen over de agressieve manier van MS om een upgrade naar Win10 te forceren, ze dus nu al MS Windows gebruiken  :D .

Raphie

Quote from: Kjelt on May  9, 2016, 13:09:34
Dat sommige mensen MS haters zijn wil ik best als feit aannemen.
Dat degene die echt MS haten in dit topic zitten lijkt me sterk.
Al is het alleen maar dat als ze hier klagen over de agressieve manier van MS om een upgrade naar Win10 te forceren, ze dus nu al MS Windows gebruiken  :D .
ze zien het als een noodzakelijk kwaad Kjelt :D
JBL PRX Power!

Kjelt


dennism

Quote from: Kjelt on May  9, 2016, 13:09:34
Dat sommige mensen MS haters zijn wil ik best als feit aannemen.
Dat degene die echt MS haten in dit topic zitten lijkt me sterk.
Al is het alleen maar dat als ze hier klagen over de agressieve manier van MS om een upgrade naar Win10 te forceren, ze dus nu al MS Windows gebruiken  :D .

Zo agressief is het nu ook weer niet, minder dan een minuut zoeken in de MS KB (Of gewoon via Google) en je hebt een officiële wijze van MS waarmee je alles omtrent de upgrade op ieder systeem kan uitzetten. Kijk als je bezig blijft het het verbergen van updates, iedere maand weer gaat checken of er updates tussen zitten die met de upgrade te maken hebben en op een niet standaard manier gaat proberen de upgrade te voorkomen, ja dan kan het vast agressief overkomen. Echter is dat nergens voor nodig, bijv. mijn windows 7 test station heeft nog nooit iets m.b.t. tot de upgrade binnen gekregen omdat ik voor 29 juli deze aanpassingen al gedaan had.

Verder is het trouwens wel verstandig om ook al wil je (voorlopig) bij Windows 7 blijven om welke reden dan ook voor 29 juli wel even de upgrade te doen, en daarna terug te draaien. Je systeem is dan wel voorzien van de mogelijkheid tot het activeren van Windows 10 (ook bij een installatie na het verdwijnen van de gratis upgrade). Wat natuurlijk in het geval van doorverkoop gunstig kan zijn, maar ook wanneer je later toch zelf nog naar Windows 10 zou willen, je bespaard je dan toch al snel een 100 euro.


Kjelt

Mijn huidige laptop laat ik gewoon op win7 staan, die doet wat ie doen moet en dat is goed genoeg.
Als ik een nieuw systeem ga bouwen ga ik wel over op win10 maar dan ook meerdere andere OS'en ieder op hun eigen boot ssd.

Hanky Panky

Quote from: Kjelt on May  9, 2016, 14:08:57
Mijn huidige laptop laat ik gewoon op win7 staan, die doet wat ie doen moet en dat is goed genoeg.
Als ik een nieuw systeem ga bouwen ga ik wel over op win10 maar dan ook meerdere andere OS'en ieder op hun eigen boot ssd.

Eerste vraag als je die laptop ooit op MP zet: heeftie Windows 10  ??? ?

:angel: Dag restwaarde  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

Quote from: Hanky Panky on May  9, 2016, 14:26:38
Eerste vraag als je die laptop ooit op MP zet: heeftie Windows 10  ??? ?

:angel: Dag restwaarde  ;)
we gaan er nu vanuit dat iedereen ook een legale win7 er nu op heeft, dat is ook nog lang niet het geval. Dus een aantal ervaringen zullen ook zijn dat een Win10 upgrade niet geactiveerd kon worden en je dus na de upgrade gelijk door kon naar de windows store :)
JBL PRX Power!

dennism

Quote from: Raphie on May  9, 2016, 15:08:19
we gaan er nu vanuit dat iedereen ook een legale win7 er nu op heeft, dat is ook nog lang niet het geval. Dus een aantal ervaringen zullen ook zijn dat een Win10 upgrade niet geactiveerd kon worden en je dus na de upgrade gelijk door kon naar de windows store :)

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik amper tot geen niet legitieme versies van Windows meer tegenkom, een paar jaar geleden was het natuurlijk nog vrij veel voorkomend, maar de laatste 5-6 jaar misschien nog een keer een niet legitieme Windows 7 gezien, Windows 8 en 8.1 ben ik nog nooit niet legitiem tegengekomen in de praktijk en 10 ook niet.

Raphie

JBL PRX Power!

Kjelt

Quote from: Hanky Panky on May  9, 2016, 14:26:38
Eerste vraag als je die laptop ooit op MP zet: heeftie Windows 10  ??? ?
:angel: Dag restwaarde  ;) 
Laptop > 6 jaar heeft zowiezo voor een serieus persoon geen restwaarde  :D
Daarnaast blijf ik hem zelf gebruiken en mocht ie echt weg moeten met Win10 kan ik daar nog wel een licentie voor regelen.

Hanky Panky

Quote from: Raphie on May  9, 2016, 15:08:19
we gaan er nu vanuit dat iedereen ook een legale win7 er nu op heeft, dat is ook nog lang niet het geval. Dus een aantal ervaringen zullen ook zijn dat een Win10 upgrade niet geactiveerd kon worden en je dus na de upgrade gelijk door kon naar de windows store :)

Ik had 1 of andere vage Win 7 licentie van iemand die 10 licenties voor zijn IT bedrijf had. Netjes geactiveerd, ook bij her-installaties en daarna zonder morren over naar Win 10 zes maand geleden.

Vorig jaar ook nog voor € 39,95 een Win 8 licentie gekocht voor een nieuw systeem en gelijk upgraded naar 10 (was het eerste wat het ding aangaf nadat hij het internet opging). Scheelde toch weer 7-80 euronen.

Mijn server die ik voor € 10 naar Win 8 had geduwd vanaf een illegale Win 7 draait nu ook olijk Win 10  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Quote from: Kjelt on May  9, 2016, 16:22:37
Laptop > 6 jaar heeft zowiezo voor een serieus persoon geen restwaarde  :D
Daarnaast blijf ik hem zelf gebruiken en mocht ie echt weg moeten met Win10 kan ik daar nog wel een licentie voor regelen.

Hou eens op de economie zo af te remmen en koop eens nieuwe spullen  O0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Quote from: Hanky Panky on May  9, 2016, 16:24:41
Hou eens op de economie zo af te remmen en koop eens nieuwe spullen  O0
:D dat wordt dat nieuwe systeem wat ik wil bouwen  ;)

donaldk

Windows 10 is nog niet klaar voor eenvoudige lui zoals ik: http://webwereld.nl/algemeen/93452-windows-10-wil-niet-updaten--wat-nu?.                               

donaldk

Ik wil echt wel een win 10 machientje,maar die dingen hebben standaard allemaalslechts 2 gigabyte aan Ram en zijn niet door mij te upgraden.Ikkan mij niet voorstellen dat het echt loopt met 2 Gig. Was destijds ook al oordeel op youtube van de mannen van C't, maar ze blijven die laptopjes en pc's maar leveren met 2 gig en Atom.

Hanky Panky

Quote from: donaldk on May  9, 2016, 17:13:18
Ik wil echt wel een win 10 machientje,maar die dingen hebben standaard allemaalslechts 2 gigabyte aan Ram en zijn niet door mij te upgraden.Ikkan mij niet voorstellen dat het echt loopt met 2 Gig. Was destijds ook al oordeel op youtube van de mannen van C't, maar ze blijven die laptopjes en pc's maar leveren met 2 gig en Atom.

De tijd dat je een ingenieursopleiding nodig had om een dimm'etje in een laptop te prikken ligt al 25 jaar achter ons.  Staat naast al het negatieve Windows 10 gehuil ook op Youtube hoe je dat doet  :-* Beetje een flauwekul verhaal wat je nu neerlegt. Het sterft van de potente laptops met Win 10. Een snelle blik leert dat op Tweakers 1.250 (!) laptops met Win10 worden aangeboden.

Daar zal vast wel wat tussen zitten.....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

dennism

Quote from: donaldk on May  9, 2016, 17:13:18
Ik wil echt wel een win 10 machientje,maar die dingen hebben standaard allemaalslechts 2 gigabyte aan Ram en zijn niet door mij te upgraden.Ikkan mij niet voorstellen dat het echt loopt met 2 Gig. Was destijds ook al oordeel op youtube van de mannen van C't, maar ze blijven die laptopjes en pc's maar leveren met 2 gig en Atom.

Machientjes met Atom kom ik maar weinig tegen eigenlijk, misschien in het absolute budget segment. Alles daarboven is eigenlijk al standaard 4GB met ook regelmatig al 8GB in het segment €400 tot €600 en makkelijk uit te breiden (klepje open, optineel dimm eruit, nieuwe dimm erin en klaar). Nu heb ik zelf geen Atom machine om te testen, maar de Core2Duo van mijn opa met 2GB uit 2009 of iets in die richting draait Windows 10 net zo goed zo niet beter dan Windows 7.

Hier een random voorbeeld van een upgrade in 2 min van Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=F9fQSHzIZ-Q

dennism