[CI+ ZIGGO] enkele vragen over een CI+ module

Started by fireman, October 12, 2015, 21:41:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Ik heb zo'n CI+ module besteld bij ZIGGO

Waarom? omdat mijn oude mediabox-DVR van UPC geen geluid geeft als ik de mediabox eerder dan mijn TV aanzet. Dus eerst weer de box uit en weer aan voordat ik geluid krijg. En het lijkt als of de mediabox een vertraging kent (slome processor). Als ie aan gaat dan gebeurt er niets. Beeld blijft zwart alleen die blauwe balk met ZIGGO rechts onder + de tijd. Na een minuut pas echt beeld van de betreffende zender. Of is dat een trucje van ZIGGO om oude abonnees aan een nieuw (duurder) abonnement te helpen?

Ik kon kiezen voor zo'n horizon box of CI+ module. (of zo'n zelfde "oude" mediabox-DVR)

Mijn TV: Samsung UE48JU7000XXN  (UHD) mooi ding waar van alles mee kan.

Vraag over die module:

1: welke maximale beeld kwaliteit kan zo'n module weergeven? (huidige (oude mediabox) 1920 x 1080i volgens mij) Geeft zijn CI+ de maximale mogelijkheden van vandaag de dag voor televisie?

2: kan je via de CI+ module toch ook nog opnemen op een USB-stick die ik in de zijkant van mijn televisie kan steken?

Wie heeft al ervaring met dit apparaat (CI+) en een (soort) gelijke TV?

OF is het raadzaam om toch zo'n gewone Horizonbox te nemen? ( voor de beste technologie en opnemen op een Harddisk )

Thx.


NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Siddartha

Heb zelf ook een module op een Samsung tv en dat werkt uitstekend. Geeft ook 1080i weer, net als de box en beeld is uitstekend. Opnemen doe ik zelf nooit, dus dat weet ik niet, maar het moet volgens mij wel kunnen. Even de handleiding van de tv checken.
Een box is weer een extra kastje en dat wilde ik niet. Ook weer extra ab. Heb gewoon toslink naar mijn DAC lopen, prima geluid. Als zon kastje vast hangt heb je nog geen tv. Ik was daar klaar mee en ben voor de module gegaan.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

fireman

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Robbo

Welke zenders zenden in 1080p of hoger uit dan ?

konijntje

Ik heb ook een CI+ van ziggo met een samsung TV. opnemen werkt goed. Mijn tv heeft maar 1 tuner dus kan alleen opnemen waar ik naar kijk dat is wel echt een beperking. de uitzendingen zijn 1080i maar dit komt gewoon omdat ze zo over de kabel gaan niet aan de module/tv.

Wat ik ook lastig vind is dat ik het volume niet meer op de tv zie. Volume regel ik met de versterker en omdat deze geen beeld meer naar de TV stuurt krijg ik daar de volume weergave niet meer.

Door de enkele tuner zit ik er wel aan te denken voor de TV beneden een Horizon box te nemen. Dan gaat de CI module naar de slaapkamer.

fireman


Quote from: Robbo on October 13, 2015, 08:23:40
Welke zenders zenden in 1080p of hoger uit dan ?

Ik zou niet weten, maar wat is de beste kwaliteit zo wie zo?

Geldt dat ook voor de horizonbox? 1080i
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

konijntje

Quote from: Fireman on October 13, 2015, 11:16:59
Ik zou niet weten, maar wat is de beste kwaliteit zo wie zo?

Geldt dat ook voor de horizonbox? 1080i

Alle TV uitzendingen zijn volgens mij maximaal op 1080i. maakt niet uit wat voor box/module je hebt.

Siddartha

Precies. Dat geldt dus ook voor een horizon box. Je kunt deze wel met HDMI via een receiver laten upscalen.
Dat van het opnemen met maar 1 tuner klopt natuurlijk wel, dat is een nadeel met een module. Maar goed, kijk zelf alles terug via de smart hub
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

fireman

Dat opnemen, kan dat ook gewoon als de tv uit is?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

hdnoob

Als je TV in stand-by staat dan kan hij opnemen.

Ik heb een CI module en een aparte ontvanger en het beeld is hetzelfde. De CI module is super omdat je gewoon weer net als 'vroeger' alles kunt doen met de afstandsbediening van je TV.

riwi

Een CI+ module veranderd niets aan het beeldformaat.

Er komt een gecodeerd TV signaal binnen en de CI+ module doet de ontsleuteling mbv de ingestoken ziggo kaart die bepaald of je lid bent van de club/zender. Beeldformaten wijzigen niet.

Of je Samsung TV kan opnemen ligt dus volledig aan je Samsung TV. Kan ie nu de ongecodeerde zenders opnemen? (NL1 t/m NL3 en nog wat zenders uit het basis pakket). Dat zal niet wijzigen met de CI+ module. Die neemt niks op. Zorgt er alleen voor dat een versleutelde uitzending gedecodeerd kan worden.

Ik heb een Samsung TV 46ES8000 met CI+ maar gebruik een losse Humax met interne harddisk om op te nemen.