Review Nieuwe JVC X5000 deel 1 nu online ;-)

Started by home@the movies, October 9, 2015, 10:37:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

doorhofthebest.nl

Goede review Werner!
Alleen jammer voor je dat het geen topic van Frank betreft. Dan worden de "tegensprekers" azijnpissers genoemd en gebant. Ik ga weer uitloggen en verder onder mijn eigen naam.... succes Werner. Kan niet wachten op je volgende review. :headbanging:

donaldk

Je hebt een goeie VPN?

Ik pis geen azijn. Ik ben sceptisch, maar Werners eerste indrukken met metingen zijn indrukwekkend. Helaas lage ANSI, maar dat kennen we van LCoS en vooral JVC. Ik ben zelf een DLP man, maar dit is veel belovend. Ik heb gelijk iemand getipt dat ie toch deze in de gaten moet houden voor zijn nieuwe HT. Want ik had verwacht dat deze en de Sony 520 te laat kwamen voor zijn HT en de Epson 10000 de enige optie was gezien de planning. Hopelijk zijn de productie units niet een stuk minder fel dan deze demo,  zoals we recentelijk bij de Epson en LG solid state projectoren zagen. Bij UHP of vergelijkbare kwikdamplampen heb je ook een wat grotere variatie tussen lampen.

Voordelen Epson solid state, nadeel beperkte lichtopbrengst, nadeel geen HDR, geen native 4K.
Voordeel JVC, licht, HDR, full bandwidth HDMI, maar die heeft Epson ook toch op een van de inputs, nadeel kwikdamplamp, geen native 4K.
Voordeel Sony Licht, maar meer of minder dan JVC, dat is nog niet duidelijk, native 4K, maar nadeel geen full bandwidth input, 8 bit input(?), kwikdamplamp.

williams

Geweldige review van de JVC ik kom deze dan ook zeker bekijken op de beurs bij je .
Waar ik op hoopte is dus uit gekomen ,dat de JVC's nu ook is wat meer licht aan board hebben .
Heb je er al 4K content op laten spelen en zoja wat zijn je bevindingen ?

Williams .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

QuoteHeb je er al 4K content op laten spelen en zoja wat zijn je bevindingen ?

ja maar ik zit de hele dag vandaag in tv opname studio, ik moet de rest van de review nog schrijven maar dat zal pas iets voor morgen zijn hoop ik. Ben tot deze nacht in tv opname en heb echt geen tijd meer vandaag om nog iets deftig op papier te zetten.

williams

Ik wacht rustig af op de 2e helft van je review.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Bedankt voor de review Werner. Klinkt toch wel als een mooi alternatief die X5000. Ook kwa prijs valt ie mooi tussen de HW65 en de VW300/320.

Eigenlijk zou je hem 1 op 1 moeten vergelijken met de Epson LS10000, die past kwa prijs, resolutie, 4K verwerking het beste naast de X5000. Al mist de Epson dan de grote hoeveelheid licht denk ik.

Een aspect dat mij van de vw300 positief bijstaat is de kwaliteit van de lens. Dus de scherpte van het 4k paneel komt ook daadwerkelijk op het doek door het goede glas bij de vw300.

Ik ben benieuwd hoe het er straks in Mechelen uit ziet. Want we komen natuurlijk weer langs met een groepje HTforummers!   :headbanging:

jvanhambelgium

Quote from: riwi on October 13, 2015, 13:41:35
Ik ben benieuwd hoe het er straks in Mechelen uit ziet. Want we komen natuurlijk weer langs met een groepje HTforummers!   :headbanging:

En ook een delegatie van het Vlaamsche "www.home-theater.be" forumpje zal een bezoek brengen  :popcorn:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

home@the movies

#32
Quote from: riwi on October 13, 2015, 13:41:35
Bedankt voor de review Werner. Klinkt toch wel als een mooi alternatief die X5000. Ook kwa prijs valt ie mooi tussen de HW65 en de VW300/320.

Eigenlijk zou je hem 1 op 1 moeten vergelijken met de Epson LS10000, die past kwa prijs, resolutie, 4K verwerking het beste naast de X5000. Al mist de Epson dan de grote hoeveelheid licht denk ik.

Een aspect dat mij van de vw300 positief bijstaat is de kwaliteit van de lens. Dus de scherpte van het 4k paneel komt ook daadwerkelijk op het doek door het goede glas bij de vw300.

Ik ben benieuwd hoe het er straks in Mechelen uit ziet. Want we komen natuurlijk weer langs met een groepje HTforummers!   :headbanging:

Hi Riwi,

Dank je, hij valt inderdaad mooi tussen die twee toestellen en dat is ook één van de redenen waarom ik hem zo aantrekkelijk vindt. Wat 1op 1 vergelijk betreft moet je eigenlijk de X7000 met de LS10000 vergelijken, die kosten exact evenveel (LS10000 6900 Euro, X7000 6450 Euro X5000 4500 Euro) en ik ben benieuwd wat de X7000 nog extra op het vuur kan gooien. Zeker is reeds dat daar nog meer licht uitkomt dan bij de X5000 en de native color space zou groter moten zijn om meer aan te leunen bij de nieuwe 4K standaard.
JVC heeft ons beloofd dat we vermoedelijk ergens volgende week de X7000 mogen verwachten voor een review, ik ben erg benieuwd.

Veel zal ook afhangen van hoe veel licht er daadwerkelijk uit de VW320 gaat komen en of er een duidelijke contrastverbetering is tov de 300, dat viel mij toch lelijk tegen komende van een VW500.

home@the movies

Quote from: jvanhambelgium on October 13, 2015, 13:55:55
En ook een delegatie van het Vlaamsche "www.home-theater.be" forumpje zal een bezoek brengen  :popcorn:

Zullen we een verbroedering organiseren ;-)

Kjelt

Hi Werner,
ziet er dan inderdaad uit als een interessante projector.
Mis ik nu (of lees ik er over heen) de Motionflow frame interpolation vergelijk met de Sony? Ik ben daar zeer gevoelig voor, heb deze altijd middelmatig aanstaan op de Sony en tot nu toe was dit altijd een teleurstelling bij JVC, hoe is dat nu met de laatste modellen?

kermit

#35
Quote from: home@the movies on October 13, 2015, 14:04:29
Hi Riwi,

Dank je, hij valt inderdaad mooi tussen die twee toestellen en dat is ook één van de redenen waarom ik hem zo aantrekkelijk vindt. Wat 1op 1 vergelijk betreft moet je eigenlijk de X7000 met de LS10000 vergelijken, die kosten exact evenveel (LS10000 6900 Euro, X7000 6900 Euro X5000 4500 Euro) en ik ben benieuwd wat de X7000 nog extra op het vuur kan gooien. Zeker is reeds dat daar nog meer licht uitkomt dan bij de X5000 en de native color space zou groter moten zijn om meer aan te leunen bij de nieuwe 4K standaard.
JVC heeft ons beloofd dat we vermoedelijk ergens volgende week de X7000 mogen verwachten voor een review, ik ben erg benieuwd.

Veel zal ook afhangen van hoe veel licht er daadwerkelijk uit de VW320 gaat komen en of er een duidelijke contrastverbetering is tov de 300, dat viel mij toch lelijk tegen komende van een VW500.
Hoi Werner,Idd een mooie review. Bedankt daarvoor. Ik ben toch benieuwd hoe de X5000 eruit ziet. Als ik naar je foto's kijkt en dat met een iphone gemaakt komt er een baklicht uit. Maar je ziet wel op de foto's dat het contrast ontzettend goed uitziet. Het is natuurlijk wel jammer dat het ook weer geen 4K projector is maar dat vind ik op zich niet erg want 4K is er nog lang niet. En wat de Sony's betreft zijn de 4K projectoren mooi maar ik ga toch voor contrast en zwartwaarde. Als Sony de zwartwaarde van de JVC's had was ik ook om. Ik kan nu nog enkele jaren vooruit  met de X500. Tot 1november. Erg leuk weer. :clapping:

papaleo

Quote from: Kjelt on October 13, 2015, 15:05:27
Hi Werner,
ziet er dan inderdaad uit als een interessante projector.
Mis ik nu (of lees ik er over heen) de Motionflow frame interpolation vergelijk met de Sony? Ik ben daar zeer gevoelig voor, heb deze altijd middelmatig aanstaan op de Sony en tot nu toe was dit altijd een teleurstelling bij JVC, hoe is dat nu met de laatste modellen?

Heb precies dezelfde ervaring...,dat was destijds de reden om van JVC af te stappen en voor een VPL-VW90 te gaan...
Ik ga er op dit moment van uit dat ik voorlopig nog wel een tijdje met mijn VW500 mee kan.  ;)
Het zou alleen de HDR toevoeging moeten zijn dat ik voor een opvolger zou moeten gaan kiezen,en ik denk zelf dat de HDR optie die op dit moment op de nieuwe Sony zit niet een dermate impact zal zijn, want volgens mij komt die nog wat 'nits' te kort om het WOW effect te moeten gaan geven.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

THX-UltraII

Het hele HDR op de JVC is pure marketing. Je gaat natuurlijk nooit echt HDR eruit kunnen halen. Dat gaat voorlopig bij geen enkele projector echt lukken. Verder gisteren de X5000 bij mijn dealer in Duitsland grondig getest. Wat een apparaat. Beter plaatje dan dit heb ik nog niet gezien bij een commericiele projector.

donaldk

#38
Hoezo niet, highlights moet geen probleem zijn, blacks daarentegen...? 30 fl zit je al op de 100 nits waar men zich op richt voor DCi 2.0.

Met iris erbij moet on-off ook redelijk zijn, 40K:1? Of course Dolby Vision benader je er niet mee, die claimen in een review 'Contrast ratio a staggering million:1' Dolby Cinema at AMC Prime Burbank review http://dci-forum.com/index.php?topic=469.0

Als je echt serieus een projection system wilt hebben dat HDR kan moet je me maar even mailen. Want het kan, maar heeft wel zijn prijs. Jij weet wel ongeveer hoeveel;-).

home@the movies

QuoteHet hele HDR op de JVC is pure marketing

Dat is toch wel heel erg kort door de bocht hoor Sander, zoals Donald aanhaalt is 30ftlmb in principe reeds genoeg en met de lamp op hoog komen we zelfs aan 50 ftlmb. Dat het niet zal kunnen tippen aan de HDR van een Oled (zeker niet in zwartwaarden) dat beseffen we allemaal maar dat het pure marketing is of niets gaat bijdragen aan de beleving is echt niet waar.

Ik heb hier een aantal testfilmpjes liggen van Life of Pi, en Exodus, die ga ik volgende week hopelijk op de X7000 kunnen loslaten en ik ben wel zeker dat dit een grote impact gaat hebben.

donaldk

Werner hoe speel je die af, want je HDMI op je pc is vast nog niet HDMI 2.0a? Ik heb ook wat content, maar zoek nog de juiste player. Waar heb jij je demomateriaal vandaan? Op Bit torrent zie ik wel HDR in de titel staan, maar of die info echt in een recode zit...

LG OLED: http://dci-forum.com/index.php?topic=466.0

papaleo

#41
Zou dat niet via usb 3.0 kunnen?
Bij mijn Sony TV dacht ik dat de metadata die in het HDR content zit ook via de usb ingang weer gegeven/ geactiveerd kon worden
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: donaldk on October 13, 2015, 21:14:10
Werner hoe speel je die af, want je HDMI op je pc is vast nog niet HDMI 2.0a? Ik heb ook wat content, maar zoek nog de juiste player. Waar heb jij je demomateriaal vandaan? Op Bit torrent zie ik wel HDR in de titel staan, maar of die info echt in een recode zit...

LG OLED: http://dci-forum.com/index.php?topic=466.0

Hier kan je 3 clips vinden, we hebben ook van Sony materiaal ter beschikking gekregen voor de Home Cinema beurs, ze bezorgen ons ook een player die met het materiaal overweg kan.
Quotehttp://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr


home@the movies

In principe is het ook zo dat op de Sony de HDR functie manueel zou kunnen worden geactiveerd zonder metadata mee te geven, ik zal dit snel weten als de demo toetellen voor de beurs hier zijn, er is een hele pallet projectoren onderweg naar ons  ;D VW520, VW320, HW65 en HW40.

Ben heel erg benieuwd om ze allemaal op de rooster te leggen, ik weet alleen niet waneer ik daar de tijd voor ga vinden, onze Home cinema happening komt nu wel heel erg snel dichtbij en 4 projectoren reviews is een hele klus, komt ook nog eens de JVC X7000 bij als toetje.

Ik zal maar niet klagen zeker  ;D ;D ;D

donaldk

Leo, dat zou kunnen, de demo die ik bij Fraunhofer zag ging ook via de USB ingang van de Samsung. De hoofdman was al weg en zijn collega wist niet hoe het via hdmi aan de praat te krijgen, dus ik zag alleen de USB demo.

Sony had op IFA de bekende 4K player dus zonder HDMI 2.0a, maar HDR EOTF materiaal erop en de 520 instellen op de juiste EOTF en het werkte, volgens avforums.


Kjelt

Quote from: Kjelt on October 13, 2015, 15:05:27
Hi Werner,
ziet er dan inderdaad uit als een interessante projector.
Mis ik nu (of lees ik er over heen) de Motionflow frame interpolation vergelijk met de Sony? Ik ben daar zeer gevoelig voor, heb deze altijd middelmatig aanstaan op de Sony en tot nu toe was dit altijd een teleurstelling bij JVC, hoe is dat nu met de laatste modellen?
Heb je de motionflow nu wel of niet getest?

kermit

#47
Quote from: Kjelt on October 13, 2015, 22:11:41
Heb je de motionflow nu wel of niet getest?
Ik las een andere review en daar geven ze aan dat ie weer verbeterd is dan de voorgaande modellen.
Ik vond het op mijn Rs49 al netjes eruit zien.

riwi

#48
Quote from: kermit on October 13, 2015, 22:26:42
Ik vond het op mijn Rs49 al netjes eruit zien.

Dat vind ik ook. Misschien hier en daar een artifactje meer dan bv de Sony's maar ik zou er wel mee kunnen leven denk ik.
Het verhaal van de schokkerige pans waar Kjelt het over heeft is voor mij ook wel belangrijk.
Ik wil zowel de HW65 als deze X5000 in ieder geval eens serieus gaan bekijken :)

Hoe zit het met de lichtopbrengst van de HW65? Die zou 1800 lumen hebben. Is dat ook gecalibreerd nog zo veel? Of is dat 1800 lumen getal gemeten in een soort high brightness mode die je niet wil gebruiken?

HDR is nog er weg kwa materiaal ben ik bang. Alleen via streaming diensten en hoewel veel mensen daar al blij van worden vind ik dat nog wel tegen vallen. Een netflix stream met een full bluray vergelijken dan is het duidelijk mooier op de bluray.
Zeker omdat ook HDR meer bits vergt (10 vs 8 ) en juist de bottleneck van de streaming diensten op de bitrate zit. Zelfde punt geldt voor 4K via streaming diensten. Da's ook niks.

papaleo

Quote from: donaldk on October 13, 2015, 21:34:38
Leo, dat zou kunnen, de demo die ik bij Fraunhofer zag ging ook via de USB ingang van de Samsung. De hoofdman was al weg en zijn collega wist niet hoe het via hdmi aan de praat te krijgen, dus ik zag alleen de USB demo.

Sony had op IFA de bekende 4K player dus zonder HDMI 2.0a, maar HDR EOTF materiaal erop en de 520 instellen op de juiste EOTF en het werkte, volgens avforums.

Bij mijn Sony tv is HDR weergave via USB3.0 een feit,kreeg toevallig vandaag de HDR update op mijn Sony...tuurlijk gelijk geprobeerd.  8) 8)
En HDR kan ook in het menu handmatig geactiveerd worden.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113742.msg2847062#msg2847062
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels