Een splinternieuwe Anti-Mode

Started by R0N, October 8, 2015, 21:01:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ddex

En zo'n ddrc 24 is dan een betere aankoop dan een 3 jaar oude anti mode 2.0 voor 400,--? Nogmaals dus puur in een "ouderwetse" stereo opstelling.

ddex


holco

Als ik jou was zou ik mij er goed op inlezen (krijg niet de indruk dat je dat gedaan hebt), MiniDSP schept heel wat mogelijkheden waar uiteindelijk een zeer goed resultaat mee te behalen is zeker als je er ook Dirac Live bij hebt, maar door al deze mogelijkheden vraagt het ook meer inleving over hoe het eea werkt, ook zal er een Umik_1 microfoon aangeschaft moeten worden.

All in all is het dus wat minder plug and play als AM maar de uiteindelijke beloning is vele malen groter  ;) 
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ddex

 Maar welk type moet je hebben voor puur stereo gebruik en waar het beste te bestellen?

R0N

#104
Heren,

Het zou beter zijn de dialoog over minidsp elders voort te zetten.
Dit forum is voor Anti-Mode bedoeld.
Dank je wel.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

ddex

#105
Bang voor de betere concurrent Ron?

R0N

Quote from: darkdevil on November 13, 2016, 20:39:20
Bang voor de betere concurrent Ron?
Nee hoor, concurrentie is goed. Maar dit forum is specifiek voor de Anti-Mode en als het te veel over andere producten gaat is dat hier niet op zijn plaats.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

boem

Mee eens. Wanneer komt die nieuwe anti-mode ?[emoji39]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

R0N

Quote from: boem on November 14, 2016, 19:08:30
Mee eens. Wanneer komt die nieuwe anti-mode ?[emoji39]

Zucht...
Ik had de toezegging dat ik hem tijdens de show in Leeuwarden (oktober j.l.) kon demonstreren/verkopen, maar helaas.
Nu hebben we de show in Alkmaar (begin februari 2017) geplanned. De productiemodellen zouden dan klaar moeten zijn.
Ik heb nog geen verzoek ontvangen voor de vertalingen van de menu's en dergelijke, dus is het nog niet definitief klaar.
De selectie van de dsp-chips is een moeilijke. Per apparaat komen er zeven van die jongens in en die moeten identiek zijn qua specs. Die eis hebben ze zichzelf opgelegd om tot een perfect apparaat te komen.
Tja, kwaliteit staat voorop, maar ook ik kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan.
Nog ff volhouden dus.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

WillemJ

En, wat zijn de vooruitzichten?
Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

R0N

Quote from: WillemJ on February 23, 2017, 16:32:57
En, wat zijn de vooruitzichten?

Ik heb er goede hoop op (ik blijf een optimist) dat we dit voorjaar het apparaat tegemoet kunnen zien.
De lijst met geïntereseerden wordt steeds groter....... dus het wordt wel tijd.

Houd vol :exclamation:

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

bigbro

hoi, dit apparaat is helemaal nieuw voor mij. lijkt me superinteressant. Vraag: kan ik er met dit apparaat voor zorgen dat de bassen van de subwoofer alleen op de ' sweetspot'  worden gehoord. Ik heb er veel voor over om mijn omgeving en met name mijn buurman te ontzien van lage bassen. Hoor graag van jullie.

Set: Piega Sub1
voorversterker Audionet MAP1 + ESP
eindversterker Audionet VII

R0N

Quote from: bigbro on March 18, 2017, 15:31:29
hoi, dit apparaat is helemaal nieuw voor mij. lijkt me superinteressant. Vraag: kan ik er met dit apparaat voor zorgen dat de bassen van de subwoofer alleen op de ' sweetspot'  worden gehoord. Ik heb er veel voor over om mijn omgeving en met name mijn buurman te ontzien van lage bassen. Hoor graag van jullie.

Set: Piega Sub1
voorversterker Audionet MAP1 + ESP
eindversterker Audionet VII

Je wilt je buurman vooral ontzien door harde doorklinkende bassen.

Probeer eens een Anti-Mode 8033Cinema. De X4 is voor stereo en ik vermoed dat je in 5.1 speelt.
Als de sub getemd is, zal je buurman minder of geen last meer van je hebben.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

bigbro

Quote from: R0N on March 18, 2017, 15:59:06
Je wilt je buurman vooral ontzien door harde doorklinkende bassen.

Probeer eens een Anti-Mode 8033Cinema. De X4 is voor stereo en ik vermoed dat je in 5.1 speelt.
Als de sub getemd is, zal je buurman minder of geen last meer van je hebben.

ron
DAnk. IK ga gelijk zoeken.

bigbro

nog wel even een vraag. Ik heb ervaring met inregelsystemen van bijvoorbeeld Onkyo en Marantz. Resultaat met betrekking tot bas was eigenlijk altijd dat het meeste eruit gefilterd werd waardoor je een heel plat signaal overhield. Dat moest ik dan weer handmatig bijregelen. Vooral bij speakers die in de buurt van een hoek staan. Daar kwam na inregeling eigenlijk geen toon onder de 80hz uit. Gaat dat met dit apparaat beter omdat het veel gerichter kan werken?

R0N

Quote from: bigbro on March 18, 2017, 17:07:39
nog wel even een vraag. Ik heb ervaring met inregelsystemen van bijvoorbeeld Onkyo en Marantz. Resultaat met betrekking tot bas was eigenlijk altijd dat het meeste eruit gefilterd werd waardoor je een heel plat signaal overhield. Dat moest ik dan weer handmatig bijregelen. Vooral bij speakers die in de buurt van een hoek staan. Daar kwam na inregeling eigenlijk geen toon onder de 80hz uit. Gaat dat met dit apparaat beter omdat het veel gerichter kan werken?

Die inregelsytemen waren waarschijnlijk Audyssey. Daar is niks mis mee, MAAR je moet wel volgens de regels van de kunst meten.
Daar gaat veel verkeerd, zo is de ervaring. Beter is Audyssey Pro toe te passen.

De meting van AM8033 kan eigenlijk niet fout gaan, zolang je doet wat er in de handleiding staat.
En er is hier een forum waar je vragen aan medegebruikers kunt stellen. You never measure alone.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Dirk

Quote from: R0N on February 23, 2017, 17:16:08
Ik heb er goede hoop op (ik blijf een optimist) dat we dit voorjaar het apparaat tegemoet kunnen zien.
De lijst met geïntereseerden wordt steeds groter....... dus het wordt wel tijd.

Houd vol :exclamation:

ron

dat voorjaar (b)lijkt dus ook niet te lukken ???
maar...is er al concreet nieuws mbt de release en bijhorende voorstelling vh apparaat?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R0N

Quote from: Dynky on May  6, 2017, 18:35:22
dat voorjaar (b)lijkt dus ook niet te lukken ???
maar...is er al concreet nieuws mbt de release en bijhorende voorstelling vh apparaat?

Zucht....ik weet het, het is maar wachten.
Ik vond deze kink: https://www.facebook.com/dspeakerfi/photos/a.294069443951632.77597.205929846098926/1605943219430908/?type=3&theater

Dspeaker is zelf niet scheutig met informatie, dus ik kan er ook niet veel over zeggen. Ik weet zelfs niet of ze op de High End in München zullen zijn.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Even een update.
Er is een aardig filmpje over het testen van het mainboard. Een eerste test voordat de functionele tests gedaan worden. Er worden dus vorderingen gemaakt.
Filmpje

DSpeaker stelt hoge eisen aan de hardware, eenmaal in productie en in gebruik gaat er eigenljk nooit iets stuk.


Foto mainboard

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Dirk

ik lees enkele spaarzame Duitse artikels/tests met een eerste (beta software) toestel...komt er dan toch een beetje schot in de zaak?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

WillemJ

Op de site van de Duitse importeur staat een 45 minuten lange demo van een beta serie exemplaar:  http://www.grobi.tv/audiohifi/klango...2/anti-mode-x4  Het gaat nu echt niet lang meer duren. Nu nog sparen.  :'(
Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

R0N

Ook deze "test" is aardig: https://www.lowbeats.de/exklusiv-prozessor-vorstufe-dspeaker-anti-mode-x4/
Hier staan ook foto's van het binnenwerk. Duidelijk is te zien dat de power pcb een modificatie heeft.
De uiteindelijke productie zal hopelijk ook op gang komen als de eerste apparaten in het veld getest zijn.
Wachten is niet leuk, maar uiteindelijk krijg je wel iets goeds.

Ik hoop een Kerstaanbieding te kunnen doen  ;)

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

WillemJ

Op de webshop van de fabrikant staat de X4 inmiddels als leverbaar.
Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

R0N

Quote from: WillemJ on December 20, 2017, 21:37:47
Op de webshop van de fabrikant staat de X4 inmiddels als leverbaar.

Ha Willem,

Scherp opgemerkt!
Ja, de eerste exemplaren komen beschikbaar en het ziet er naar uit dat ik een kerstaanbieding kan gaan voorbereiden.
Houd het forum in de gaten want er komt een mooi niet te versmaden aanbod aan!

Groet,
ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

hekra

Ik ben heel benieuwd Ron!

Groet,
Henk