Sony High Res walkmans en High Res car audio

Started by schedel, October 6, 2015, 09:31:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

schedel

Sony is lekker bezig met nieuwe walkmans. Ook 1 met DSD ondersteuning.
http://www.sony.nl/electronics/walkman-digitale-muziekspelers/t/walkman?type=premium-sound

Zelfs een nieuwe media player voor in de auto incl DSD.
http://www.sony.nl/electronics/in-de-auto-ontvangers-spelers/rsx-gs9
T+A | REL | Denon | JVC

Mediasluis

WOW, echt Sony he.
Ik weet nog dat ik niet kon wachten tot de nieuwe Sony Catalogus uitkwam en ik elk jaar naar Correct reisde om hem op te halen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis


H&C Hifi

Quote from: morca on October  6, 2015, 12:45:27
Wel jammer dat die Autoradio,s bagger geluidskwaliteit afspelen.
Alles van Sony eigenlijk wat ik ooit gehoord heb.


Alles waar xplod opstaat is meestal niet zo denderend, 10-15 jaar geleden daarintegen had sony fantastisch klinkende autoradio's
Ook de walkmans waren 1 van de best verkrijgbare !

morca

Quote from: HcHifi.nl on October  6, 2015, 12:49:34

Alles waar xplod opstaat is meestal niet zo denderend, 10-15 jaar geleden daarintegen had sony fantastisch klinkende autoradio's
Ook de walkmans waren 1 van de best verkrijgbare !
Euh ik bedoel 15 jaar geleden,toen bouwde ik vaak in.
Een maatje had zon dure sony en bleef maar zeggen het kan niet door jouw alpine komen dat jouw sub en set veel beter en harder speelt als mijn Sony.
Toen heb ik een keer ze sony verwisseld voor mijn alpine,.......hij heeft nooit niks meer gezegd  ;D

Maar ik maak eruit op dat ze nu nog slechter zijn.....

H&C Hifi

Quote from: morca on October  6, 2015, 13:01:37
Euh ik bedoel 15 jaar geleden,toen bouwde ik vaak in.
Een maatje had zon dure sony en bleef maar zeggen het kan niet door jouw alpine komen dat jouw sub en set veel beter en harder speelt als mijn Sony.
Toen heb ik een keer ze sony verwisseld voor mijn alpine,.......hij heeft nooit niks meer gezegd  ;D

Maar ik maak eruit op dat ze nu nog slechter zijn.....

Sony had destijds ook goed klinkende toestellen ;) zelfde als dat alpine slecht klinkende had (waren toestellen waar enkel alleen de naam Alpine opstond maar waren intern goedkope panasonics)

ik draaide zelfs overigens ook altijd met Alpine  ;)

morca

Gezien je laatste opmerking heb ik verder niks toe te voegen  ;D  :music:

Panasonic maakte ook goeie radios maar die waren niet zo bekent.
Ze hebben mij toemalig op een beurs zeer verrast met het topmodel.

Christof_G

In de tijd van Mobile ES of XES hadden ze zéér goede toestellen. Ik heb nog een CDX-C90R (+ XDP-4000) in de kast liggen, destijds door velen bekroond als de beste HU.
Ik krijg het gewoon niet over mijn hart om hem voor een appel en een ei weg te doen, ook al gebruik ik hem niet meer :wub:
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424


Dura

Topwalkmans! 10 of 15 jaar geleden  kwamen ze tegelijkertijd met de eerste ipod met HD uit met een veel kleinere mooiere, beterklinkende dap uit op basis van een hd van 40gb. Geweldig ding. Daarna heb ik nog diverse sony walkmans gehad op basis van hd of later ssd, daarvoor had ik trouwens een prima minidiscspeler. De laatste jaren begon ik naar mijn smartphones te luisteren in het ov, slechter geluid maar makkelijker.  Vorig jaar toch weer gezwicht voor een uit Hong Kong geïmporteerde nwz-a17, 64 gb + microslot, ondersteuning voor hi-res en flac, compact, lange batterijduur en prima geluid met mijn Klipsch X10
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

swordfish103

Toch ben ik stiekem wel benieuwd naar deze Sony HU.
Als het een mooi zwart aluminium front is zonder gimmicks, heb je in ieder geval de uitstraling voor elkaar.
Merken komen er niet meer onderuit om mobiele apparatuur te ondersteunen, maar hier lijkt de focus dan toch een stukje op "HD" en flac of lossless formaten te liggen.

Maar er kan nog weinig op tegen mijn oude vertrouwde Pioneer DEX/DEQ P9(0)R combi.  :pompom:
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts"

TV: LG 65G1RLA | AVR: Denon AVC-X6700H | Fronts & Rears: Tannoy DC4 signature | Center: Tannoy LCR4 signature | Sub: SVS SB-3000

schedel

T+A | REL | Denon | JVC

Duuc

Quote from: swordfish103 on October  7, 2015, 21:47:40
Toch ben ik stiekem wel benieuwd naar deze Sony HU.
Als het een mooi zwart aluminium front is zonder gimmicks, heb je in ieder geval de uitstraling voor elkaar.
Merken komen er niet meer onderuit om mobiele apparatuur te ondersteunen, maar hier lijkt de focus dan toch een stukje op "HD" en flac of lossless formaten te liggen.

Maar er kan nog weinig op tegen mijn oude vertrouwde Pioneer DEX/DEQ P9(0)R combi.  :pompom:

Was van plan om mijn DEX-P weer in te bouwen, mis alleen de features van nu, lijkt erop dat Sony de goede weg in slaat. Jammer dat de unit stevig aan de prijs is, zit geen schermpje bij wat de kosten voor Sony toch weer drukt;-).
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600

Wim76

Quote from: morca on October  6, 2015, 12:45:27
Wel jammer dat die Autoradio,s bagger geluidskwaliteit afspelen.
Alles van Sony eigenlijk wat ik ooit gehoord heb.

De ES componenten speelden anders prima :)
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

swordfish103

Quote from: Duuc on October 26, 2015, 23:59:07
Was van plan om mijn DEX-P weer in te bouwen, mis alleen de features van nu, lijkt erop dat Sony de goede weg in slaat. Jammer dat de unit stevig aan de prijs is, zit geen schermpje bij wat de kosten voor Sony toch weer drukt;-).

Welke features mis je?

Want juist door die IP-bus kun je toch een hoop aansluiten.
Bij mij hangt er stiekem een oude 60GB iPod Video (de voorloper van de Classic) aan.
Maar aux, usb kan ook nog. Of je sluit er een tweede HU op aan, die je puur als input gebruikt?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts"

TV: LG 65G1RLA | AVR: Denon AVC-X6700H | Fronts & Rears: Tannoy DC4 signature | Center: Tannoy LCR4 signature | Sub: SVS SB-3000

Duuc

Quote from: swordfish103 on October 27, 2015, 16:33:27
Welke features mis je?

Want juist door die IP-bus kun je toch een hoop aansluiten.
Bij mij hangt er stiekem een oude 60GB iPod Video (de voorloper van de Classic) aan.
Maar aux, usb kan ook nog. Of je sluit er een tweede HU op aan, die je puur als input gebruikt?

Mijn DEX-P kan geen flac weergeven, zat al te denken om dit via kabel met de telefoon te verbinden, met de Sony gaat dit draadloos.
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600