Onkyo tx-nr5008, geen geluid en netwerk meer

Started by Dirk K, October 5, 2015, 08:35:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk K

Hoi lui,

Defecte DTS-chip

Voor die genen die er nog niet van op de hoogte zijn.
In een grote serie Onkyo's van het bouwjaar 2009 t/m 2012. kan de DTS-chip defect raken.
Dit is bij Onkyo bekend en zij hebben een coulance regeling getroffen voor gedupeerden.
Reparatie en verzending wordt geheel vergoed, naar verluidt wordt het HDMI switch/motherboard met de gewraakte DTS-chip geheel vervangen. Er is zelfs een cachback regeling voor als je al een nieuwe AV-receiver hebt gekocht of gaat kopen.
In mijn geval is dit geen optie, het cashback bedrag staat niet in verhouding met mijn tx-nr5008 van 4 jaar oud.
Op de website van Onkyo onder het kopje "Support", "Contact", "Distributors" en dan geheel onderaan, "Customer Service Program ".
Op deze pagina (Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program) vind je in de vette tekst een blauwe (please click here).
De rest wijst zich zelf.

Adios,
Dirk

chili palmer

Bedankt voor de tip . Die van mij valt er onder (609) uit 2012   Heb echter geen  van genoemde symptomen dus maar afwachten.  Loopt tot 31-12-2018.

Sailor Jan

Heb jij voor de uitval van geluid nog andere symptomen gehad(tikken van versterker of iets dergelijks)?
Wees lief voor jezelf

2cvman

Mijn 5008 begon te kraken en knisperen met het geluid. Gelukkig mag ik hem retour sturen.
De doos staat al hier in de kamer, morgen inpakken en op laten halen. Goede service verder.
Ik ben benieuwd :coffee:
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Dennistattoo

#4
Ik heb mijn 809 opgestuurd naar KEBE een Onkyo dealer, HDMI boord vervangen en probleem is er nog steeds. Als hdmi boord warm word valt me geluid en beeld weg. Dus de reparatie heeft 0.0 geholpen, en KEBE zegt dat het dan geen hdmi probleem is.....

Contact met Onkyo Nederland gezocht, dit word doorgestuurd naar Pioneer... ??? ???
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD