Digitale downloads kopen (Flac) zijn er ook goedkope adrssen?

Started by Erik, October 5, 2015, 00:32:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Streamingdiensten zijn zeker leuk maar misschien wil ik wel wat cd's kopen voor als het abo stopt zodat ik nog wat heb. Een en ander afhankelijk van wat ze vragen voor een digi dload natuurlijk.

Kosten die cd's zo'n beetje hetzelfde, zijn ze ook overal te koop of is er wel degelijk concurrentie en zijn er goedkopere webwinkels en providers waar je hiervoor terecht kan?

Toch jammer dat je bij digital.com waar New Order Music Complete maar $9,99 kost (aanbieding) wordt doorgestuurd naar je eigen lands webwinkel en daar €13,49 mag neertellen voor exact hetzelfde, klopt niet voor mn gevoel, zelfde server zelfde bestand maar een derde meer betalen  :nopompom:
Hoort niet
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Isflicka

Quote from: Erik on October  5, 2015, 00:32:10
Streamingdiensten zijn zeker leuk maar misschien wil ik wel wat cd's kopen voor als het abo stopt zodat ik nog wat heb. Een en ander afhankelijk van wat ze vragen voor een digi dload natuurlijk.

Kosten die cd's zo'n beetje hetzelfde, zijn ze ook overal te koop of is er wel degelijk concurrentie en zijn er goedkopere webwinkels en providers waar je hiervoor terecht kan?

Toch jammer dat je bij digital.com waar New Order Music Complete maar $9,99 kost (aanbieding) wordt doorgestuurd naar je eigen lands webwinkel en daar €13,49 mag neertellen voor exact hetzelfde, klopt niet voor mn gevoel, zelfde server zelfde bestand maar een derde meer betalen  :nopompom:
Hoort niet
Je kunt toch gewoon via een VPN verbinding muziek aanschaffen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

katwax

Ik koop digitale muziek bij Qobuz of HDtracks, voor hdtracks moet je wel paypal gebruiken anders werkt het niet.
Beide doen regelmatig aanbiedingen of geven korting en bieden flac als download aan.

Het album dat je noemt staat nu bij Qobuz in aanbieding
http://www.qobuz.com/be-nl/album/music-complete-new-order/5051083094764?qref=dac_6
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Erik

Quote from: katwax on October  5, 2015, 14:39:47
Ik koop digitale muziek bij Qobuz of HDtracks, voor hdtracks moet je wel paypal gebruiken anders werkt het niet.
Beide doen regelmatig aanbiedingen of geven korting en bieden flac als download aan.

Het album dat je noemt staat nu bij Qobuz in aanbieding
http://www.qobuz.com/be-nl/album/music-complete-new-order/5051083094764?qref=dac_6

He wat leuk zeg die ga ik meteen bestellen, onder tien euro vind ik net een leuk bedrag.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Is deze gekochte muziek eigenlijk nog beperkt met beveiligingen of gemerkt? zou ik bv een flac's uit kunnen lenen voor een test of loop ik risico aangeklaagd te worden als dat ooit op internet terecht komt?
Of enkel muziek en meer niet?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Isflicka

Quote from: Erik on October  5, 2015, 20:58:34
Is deze gekochte muziek eigenlijk nog beperkt met beveiligingen of gemerkt? zou ik bv een flac's uit kunnen lenen voor een test of loop ik risico aangeklaagd te worden als dat ooit op internet terecht komt?
Of enkel muziek en meer niet?
Nee, ga er gerust vanuit dat deze bestanden zijn gemerkt.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Erik

Hm jammer maar begrijpelijk. Nog iets van beperkingen bv op max vijf verschillende apparaten af mogen spelen of andere vage zaken die het later onafspeelbaar zouden kunnen maken?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RZeemering

Dat is juist 1 van de redenen waarom ik regelmatig downloads koop. Dan is en blijft het van mij. Ook al heb je niks fysiek in handen ;)
En kan ik het ook al is een downloaddienst failliet of overgenomen toch blijven draaien.
Of het gemerkt is weet ik niet. Waarschijnlijk wel dat het van een downloaddienst af komt maar of het te herleiden is naar jou als persoon? Geen idee.

In ieder geval kun je het net als op cd bij iemand anders draaien. Vaak genoeg gedaan :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

katwax

Er zal waarschijnlijk ergens in de metadata wel staan van waar het komt, maar beveiligd is het volgens mij niet -> het is geen iTunes hé :)
Ik koop regelmatig online en heb nog nooit problemen gehad met het afspelen ervan op verschillende apparaten of op usb stick bij iemand anders/luistersessie.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

br@m

Het is voor zover ik weet niet mogelijk een FLAC bestand te beveiligen, zodanig dat dit niet (eenvoudig) weer te verwijderen is.

Ze kunnen wel een tag toevoegen maar met een tag-editor kan je die verwijderen.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Erik

Dat verbaast me dan weer. Ik zie een cd in de pre order staan 6 euro als digi dload of 2,5 zoveel als cd.
Mooi even kijken alleen te koop bij amazon of itunes blijk amazon alleen mp3 aan te bieden en zelfs intunes biedt geen flac of ander lossless  formaat :crazy:
Achterlijke keuze weer zijn die jongens in 1992 blijven stilstaan of zo   :butbut:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill